فونیکسریمکسبهتام

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور :

۹۵۰ نقطه حادثه خیز کشور اصلاح می شود

عصر خودرو- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ۹۵۰ نقطه حادثه خیز کشور در سال‌جاری با اعتبارات سازمان رفع می شود.

۹۵۰ نقطه حادثه خیز کشور اصلاح می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، عبدالهاشم حسن نیا در سفر به استان کرمان به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان از راه‌های جنوب و شرق استان بازدید کرد.

    وی در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی، اگر امسال بتوانیم هزار و 200 تا هزار و 500 کیلومتر به شبکه راه‌های بزرگراهی اضافه کنیم، کار بسیار بزرگی انجام خواهد شد.

    وی در رابطه با سفرش به استان کرمان گفت: سفر به استان کرمان در راستای بازدید از رینگ محورهای ترانزیتی خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان است.

    حسن‌نیا افزود: این سازمان با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی قرار است شبکه کریدوری و ترانزیتی کشور را به‌صورت بزرگراهی در بیاورد.

    وی گفت: در این بازدید ظرفیت‌های محورهایی که امکان دارد به صورت بزرگراهی اجرا شوند، مورد بررسی قرار گرفت.

    معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هدف دیگر از این بازدید را ارتقاء کیفی راه‌های این شبکه دانست و گفت: نشست‌هایی با مدیران و معاونان سه اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که بخش‌هایی از محورهای ترانزیتی این سه استان را زیر شبکه بزرگراهی و ارتقاء رویه آسفالت و ایمنی ببریم.

    وی درباره رفع نقاط پرحادثه گفت: براساس دستورالعمل سال گذشته کمیسیون ایمنی راه‌ها، دستورالعمل تدوین نقاط حادثه‌خیز به استان‌ها ابلاغ شده و حدود 90 درصد استان‌ها نیز براساس دستورالعمل جدید نقاط حادثه‌خیز را تهیه کرده و فرستاده‌اند که درصدد هستیم در سال‌جاری حدود 950 نقطه حادثه‌خیز را با اعتبارات سازمان رفع کنیم.

    حسن نیا افزود: سیاست امسال سازمان راهداری براساس ارتقای علائم عمودی و افقی و اصلاح نقاط زودبازده و بهبود و ترمیم پل‌هایی است که در طول سال‌های گذشته به‌دلیل عدم تأمین منابع نتوانستیم کاری برای آن‌ها انجام دهیم.

    وی با بیان این‌که امسال 160 میلیارد تومان برای بهبود کیفی پل‌ها در نظر گرفته شده است گفت: پل‌ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند بنابراین، ترمیم و بهبود کیفی تعدادی از 400 هزار دهنه پلی که در جاده‌های کشور وجود دارد، در دستور کار است.

    وی افزود: امسال تعدادی از پل‌های بزرگ و تونل‌ها ترمیم می‌شوند ضمن این که هزار میلیارد تومان هم برای ترمیم رویه‌های آسفالت و بهبود کیفی آسفالت جاده‌ها پیش‌بینی شده است.

    حسن‌نیا گفت: سال گذشته مشکلات زیادی در زمینه تخصیص اعتبارات داشتیم که امیدواریم امسال این وضعیت بهبود پیدا کند.

    وی با اشاره به این‌که سال گذشته 12 میلیون تن آسفالت در طول شبکهٔ راه‌های ملی اجرا شده است بیان کرد: در زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی، 20 میلیون تن آسفالت در جاده‌های کشور اجرا شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط