فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور غرب استان تهران مطرح کرد:

توسعه دوربین های ثبت تخلفات رانندگی درشهرستان های غرب استان تهران

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور غرب استان تهران گفت:نقش دوربین های نظارتی و کنترلی در کاهش تخلفات و کنترل و تسهیل روند ترافیک بسیار تعیین کننده و اثر بخش خواهد بود.

توسعه دوربین های ثبت تخلفات رانندگی درشهرستان های غرب استان تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ محمد صادق صادقی رییس پلیس راهور غرب استان تهران ظهر سه شنبه در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال در این خطه از استان تهران برگزار شد، ضمن اشاره به تمرکز پلیس راهور غرب استان تهران در حوزه های ایمنی وخدماتی اظهار داشت:حفظ آرامش خاطر شهروندان و مردم ساکن در شهرستان های غرب استان تهران از اولویت ها و دغدغه های اصلی ما به شمار می رود و برای حصول آن از هیچ اقدام سازنده ای دریغ نخواهیم کرد.

    وی افزود:در همین ارتباط برخورد با هنجارشکنان ترافیکی و رانندگان و راکبانی که با اقدامات و ترددهای ماجراجویانه خود با وسایل نقلیه، آرامش خاطر مردم را سلب می کنند از دستور کارهایی است که با جدیت در سال جاری مد نظر قرار دارد.

    سرهنگ صادقی عنوان کرد:ایمنی از دیگر بحث های برجسته در حوزه راهور غرب استان تهران محسوب می شود و برای تحقق هر چه مطلوب تر آن، 56 نقطه در مناطق متعدد شناسایی شده که اصلاح هندسی در آن ضرورتی اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

    رئیس پلیس راهور غرب استان تهران گفت:حصول موفقیت در این حوزه مستلزم همیاری و همگرایی شهرداری های غرب استان تهران است و تلاش می کنیم با تعامل سازنده، این ضرورت اجتناب ناپذیر را محقق کنیم.

    سرهنگ صادقی با اشاره به تلاش پلیس راهور برای شناسایی و رصد نقاط کور ترافیکی عنوان کرد:ترافیک روان با اصلاح و اتخاذ تدابیر سازنده برای رفع انسدادها و مشکلات موجود در این عرصه امکان پذیر خواهد شد.

    رئیس پلیس راهور غرب استان تهران با بیان نگاه و توجه ویژه پلیس به توسعه دوربین های ترافیکی، کنترلی و نظارتی عنوان کرد:با افزایش و گسترش دوربین های مذکور در نقاط مورد نیاز این خطه، بخش قابل توجهی از تخلفات کاهش می یابد.

    وی افزود:محاسن دوربین های ترافیکی و نظارتی در ابعاد گوناگون قابل تشریح است که سرعت، دقت، کارآمدی مضاعف از نمونه های آن به شمار می رود.

    سرهنگ صادقی عنوان کرد:در فاز نخست 18 دستگاه دوربین  در شهر شهریار طی سه ماه آینده نصب خواهد شد و در نظر داریم در هر شهرستان حداقل 20 دوربین را تعبیه کنیم که این مهم با تلاش و عنایت ویژه شهرداری محقق می شود.

    برخورد با توقف های دوبل در غرب استان تهران تشدید می شود

    رئیس پلیس راهور غرب استان تهران با اشاره به نقش مخرب توقف های غیر اصولی و بی جا در حاشیه خیابان ها عنوان کرد: یکی از مولفه های اساسی در تردد و عبور ومرور خودروها شامل جلوگیری و مقابله با توقف ها و پارک های غیر مجاز است.

    وی افزود:توقف های دوبل خودروها، روند تسهیل تردد را با دشواری های جدی مواجه می سازد و در همین ارتباط، برخورد جدی با عوامل و ایجاد کنندگان این معضل، در دستور کار سال جاری لحاظ شده است.

    لزوم استقرار پل های عابر پیاده احساس می شود

    رئیس پلیس راهور غرب استان تهران گفت:یکی از علل اصلی بروز تصادفات جرحی در نقاط پر تردد به عدم استقرار پل های عابر پیاده باز می گردد.

    وی افزود:چهار راه قائم در شهریار یکی از مناطقی است که ضرورت استقرار چنین امکاناتی در آن احساس می شود و تأکید ما بر این است که تحقق این امر در قالب تعبیه پل مکانیزه عملیاتی شود تا سالمندان نیز امکان استفاده از آن را پیدا کنند.

    سرهنگ صادقی گفت:بلوار شورا، روبروی روستای علی آباد، بلوار امیرکبیر و شهید مداحی در شهریار، محور رباط کریم در انتهای محله ممتاز و بلوار شهید عباسپور اندیشه از نمونه نقاطی به شمار می رود که تا شش ماه آینده نسبت به تعبیه پل عابر پیاده در آن امیدوار هستیم.

    انجام تست الکل در غرب استان تهران افزایش می یابد

    رئیس پلیس راهور غرب استان تهران با اشاره به تلاش پلیس برای کاهش حداکثری ناهنجاری های حوزه رانندگی گفت:انجام تست الکل یکی از مواردی به شمار می رود که در سال جاری با جدیت مضاعفی عملیاتی می شود.

    وی افزود:در نوروز سال جاری این امر با دقت نظر بسیاری اجرایی شد و این موضوع در آینده نیز استمرار خواهد داشت.

    سرهنگ صادقی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص کم توجهی برخی از عوامل راهور به بررسی کارت ها و برگه های معاینه فنی خودروها در غرب استان تهران عنوان کرد:معاینه فنی یکی از ضروریات موردنیاز در هر خودرویی است و به استثنای خودروهای صفر که از اخذ آن در بازه زمانی مشخصی معاف هستند، در مابقی خودروها این امر ضروری است.

    70 درصد تصادفات ناشی از سرعت غیر مجاز است

    وی گفت:تلاش ما بر کنترل دقیق این امر استوار است و تلاش می شود جدیت و دقت هر چه بیشتری را در این خصوص لحاظ کنیم.

    رئیس پلیس راهور غرب استان تهران در خاتمه ضمن توصیه به رانندگان نسبت به رعایت سرعت مجاز، یادآور شد:طبق ارزیابی ها و بررسی های به عمل آمده قریب به 70 درصد از تصادفات ناشی از سرعت غیر مجاز است و به واقع با رعایت سرعت ایمن، ضریب موفقیت به عکس العمل در فوریت زمانی بیش از پیش افزایش می یابد و در چنین شرایطی با خسارات و صدمات مالی و جانی کمتری مواجه خواهیم بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو