فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه راهور ناجا:

رانندگان ریسک نکنند تمامی دوربین‌های جاده‌ای روشن هستند

عصر خودرو- رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: تمامی دوربین‌های جاده‌ای روشن هستند و تمامی نقاط جاده حتی بین خطوط را تحت پوشش دارند، رانندگان ریسک نکنند و با سرعت بالا از جلوی دوربین‌ها عبور نکنند.

رانندگان ریسک نکنند تمامی دوربین‌های جاده‌ای روشن هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، سردار تیمور حسینی اظهار کرد: دوربین‌هایی که در جاده‌ها هستند عمدتاً سرعت متوسط را می‌گیرند، یعنی اینکه برخی به دوربین که می‌رسند سرعتشان را پایین می‌آورند و بعد از آن مجدد با سرعت بالا رانندگی می‌کنند کاری بی فایده است.

    وی افزود: خاصیت دوربین این است که هر از چند گاهی نیاز به کالیبره شدن دارد و این کار به صورت مدام و مستمر انجام می‌شود. توصیه می‌کنم هیچ کس به عنوان این که این دوربین فعال نیست ریسک نکند و از جلوی دوربین ‌ها با سرعت رد شود چون همه دوربین‌های ما فعال است.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند دوربین در محورهای مواصلاتی داریم، گفت: تا به امروز بالغ بر دو هزار دوربین در محورهای مواصلاتی کشور داریم.

    سردار حسینی با اشاره به لزوم ارتقاء فناوری دوربین ها گفت: دوربین ها هر از گاهی نیاز به ارتقا دارند؛ اگر بگویم ندارد که اشتباه است چراکه تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و با ورژن‌های جدید مواجه هستیم. ارتقاء فنی دوربین ها در دستور کار هست یعنی علاوه بر توسعه کمی باید به فکر ارتقای کیفی و استفاده از ورژن‌های جدید باشیم که این هم در دستور کار هست.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکسری از محورها اصلاً دوربین ندارند و پلیس هم در آنجا حضور ندارد و باعث می شود تا قاچاق آن محورها را برای تردد انتخاب کنند، چرا پلیس کاری برای کاهش این تخلفات اقدامی انجام نمی دهد، گفت: اولاً این وظیفه پلیس نیست. تجهیز محورها به تجهیزاتی همانند دوربین در حوزه مسئولیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است ولی پیگیری می‌کنیم که ان‌شاالله محورهای آزادراهی و بزرگراهی و اصلی عمدتاً مجهز هستند و فرعی‌ها و محورهای درجه دو هم بتوانیم مجهز کنیم.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا در پایان گفت: کمبود دوربین در محورهای مواصلاتی داریم و مصداق این صحبت هم نداشتن دوربین در برخی محورها است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط