فونیکسریمکسبهتام

طرح های ترافیک و زوج و فرد ۱۵ روز اجرا نمی‌شود

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از عدم اجرای طرح های ترافیک و زوج و فرد در تعطیلات نوروز خبر داد.

طرح های ترافیک و زوج و فرد ۱۵ روز اجرا نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، سردار سیدتیمور حسینی در نشست خبری صبح امروز خود که به منظور تشریح عملکرد اقدامات پلیس راهور پایتخت در 11 ماه سال 94 برگزار شد، با تقدیر از عوامل پلیس راهور پایتخت و همچنین همکاری بسیار خوب مردم تهران، کسب رتبه اول پایتخت در کاهش تلفات ترافیکی برای ششمین سال متوالی را حاصل تلاش تمامی پرسنل پلیس و مشارکت مردم در اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دانست.

    کاهش 9 درصدی سوانح ترافیکی در تهران/ 83 درصد فوتی‌ها مرد بودند

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در تشریح عملکرد 11 ماهه امسال گفت: گفت: خوشبختانه امسال شاهد کاهش 9 درصدی تلفات ترافیکی در پایتخت بودیم و این کاهش باعث شد تا 56 نفر از شهروندان تهرانی به نسبت مدت مشابه سال قبل کمتر در سوانح ترافیکی جان خود را از دست دهند.

    وی همچنین افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد 49 درصد از متوفیان سوانح ترافیکی عابرین پیاده بودند و موتورسواران و رانندگان به ترتیب با 28 درصد و 9 درصد بیشترین سهم تلفات ترافیکی پایتخت را به خود اختصاص دادند.

    حسینی ادامه داد: همچنین آمارهای به دست آمده از سوانح ترافیکی امسال در تهران بزرگ نشان می‌دهد که سهم مردان در تصادفات 94 سهم بالایی بوده به اندازه‌ای که 83 درصد از متوفیان سوانح ترافیکی پایتخت مرد بوده و تنها 17 درصد از آنها زن بوده‌اند.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در تشریحات جزئیات متوسط سنی کشته‌شدگان سوانح ترافیکی نیز گفت: آمارها نشان می‌دهد که 39 درصد متوفیان بالای 50 سال، 26 درصد بین 30 تا 50 سال، 24 درصد 20 تا 30 سال و 10 درصد از کشته‌شدگان این سوانح کمتر از 20 سال سن داشتند.

    وی در ادامه این نشست با اشاره به بروز 3 سانحه خاص در سال جاری اظهار کرد: در سال جاری 3 تصادف خاص در معابر پایتخت رخ داد که تصادف یک دستگاه پورشه و 2 دستگاه بی‌ام‌و در بزرگراه‌های همت و نیاش از جمله این موارد بودند که وجه مشترک تمامی آنها این نکته بود که رانندگان این وسایل نقلیه متاسفانه هیچ کدام در وضعیت عادی قرار نداشتند.

    کاهش چشمگیر سرعت در معابر پایتخت/ علت مرگ رانندگان تهرانی

    سردار حسینی در ادامه با اشاره به کاهش چشمگیر سرعت در عبور و مرور شهروندان تهرانی اظهار داشت: در سال 90 هر دوربین ثبت تخلف سرعت، روزانه به طور متوسط 400 تخلف تخطی از سرعت مجاز را ثبت می‌کرد ولی امروز شاهد هستیم که علی‌رغم کاهش حداکثری سرعت در اغلب بزرگراه‌های پایتخت، هر دوربین به طور متوسط روزانه تنها 164 تخلف عبور از سرعت مجاز را رکورد می‌کند.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه افزود: نکته حائیز اهمیت آنجاست که این تخلفات ثبت شده نیز به نحوی هستند که تنها 10 یا 20 کیلومتر بر ساعت از سرعت مجاز فراتر رفتند و میزان ثبت سرعت‌های بیش از 150 کیلومتر بر ساعت به اندازه‌ای پایین است که نمی‌توان آن را در قالب درصد گنجاند.

    وی ادامه داد: امسال بیشترین سرعت ثبت شده توسط دوربین‌های ثبت تخلف، 206 کیلومتر بر ساعت بود.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درخصوص علت تلفات ترافیکی با توجه به کاهش سرعت تردد رانندگان تهرانی نیز گفت: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و همچنین تغییر مسیر ناگهانی 3 علت اصلی مرگ رانندگان تهرانی است.

    تمهیدات پلیس برای ترافیک شب عید و آخرین پنجشنبه سال

    سردار حسینی در بخش دیگری از نشست خبری خود با تشریح ماموریت‌های باقی‌مانده پلیس راهور تهران بزرگ تا پایان سال جاری اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد شهروندان پایتخت به منظور انجام مایحتاج عید نوروز و همچنین در پیش رو بودن پنجشنبه و جمعه آخر سال و زیارت اهل قبور در این 2 روز، پلیس راهور تهران بزرگ برنامه‌ریزی خاصی برای این دو موضوع در نظر دارد.

    وی ادامه داد: پلیس راهور تهران بزرگ در هر دو ماموریت پیش رو با بهره‌گیری از 100 درصد پتانسیل خود در تلاش است تا خدمات ترافیکی مطلوبی را در معابر شهری و ورودی و خروجی‌های بهشت زهرا در پنجشنبه و جمعه پایانی سال ارائه دهند.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در 27 و 28 اسفند و از آغازین ساعات بامداد نیروهای پلیس در مبادی ورودی به بهشت زهرا حضور خواهند داشت و بروشورهای خاصی را که حاوی نقشه قطعات بهشت‌زهرا و همچنین مسیرهای پیشنهادی برای زائران اهل قبور است به آنها ارائه می‌دهد.

    برخورد جدی پلیس با خودروهای مزاحم در چهارشنبه سوری

    در ادامه وی با تاکید بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پوشش ترافیکی مطلوب در چهارشنبه پایانی سال گفت: پلیس قطعا با خودروهایی که سرنشینانش اقدام به پرتاب ترقه کرده و یا به هر طریق ممکن برای سایر شهروندان ایجاد مزاحمت کنند، برخورد می‌کند و خودروهای متخلفان را توقیف خواهد کرد.

    به‌کارگیری 370 دوربین ثابت و سیار برای کنترل سرعت در عید نوروز

    سردار حسینی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی پلیس برای عید نوروز گفت: با توجه به اینکه در عید معابر پایتخت شاهد تردد کمتر خودروها بوده و به اصطلاح خلوت‌تر هستند، مهم‌ترین اولویت و ماموریت ما در این ایام کنترل سرعت تردد خودروها در معابر شهری و بزرگراهی تهران است.

    وی ادامه داد: با توجه به این ماموریت مقرر شد 370 دوربین ثابت و سیار سرعت خودروها در بزرگراه‌های پایتخت را کنترل کنند و علاوه بر آن نیز بیش از 50 تیم نامحسوس بر روند تردد خودروها در معابر پایتخت نظارت خواهد داشت.

    لغو اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد از 28 اسفند تا 13 فروردین/ تمدید اعتبار مجوز طرح ترافیک 94 تا پایان فروردین

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه با تایید اخبار تسنیم در خصوص لغو طرح‌های ترافیک و زوج و فرد در ایام عید اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده است طرح ترافیک و طرح زوج و فرد از 28 اسفند تا 13 فروردین اجرا نشود.

    وی افزود: همچنین اعتبار طرح ترافیک 94 تا توزیع کامل مجوزهای این طرح در سال 95 تمدید خواهد شد و به نظر می‌رسد این تمدید حداقل تا اواخر فروردین‌ماه سال آتی ادامه داشته باشد.

    اضافه شدن 401 دوربین ثبت تخلف به دوربین‌های پایتخت

    سردار حسینی در ادامه این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری از اضافه شدن 401 دوربین ثبت تخلف به دوربین‌های پایتخت در سال جاری خبر داد.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: ساماندهی ثبت تخلف تردد وسایل نقلیه سنگین از خط سرعت بزرگراه‌ها، ثبت تخلفات ساکن، ورود خودروهای شخصی به پایانه‌های تاکسیرانی، ثبت تخلفات ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد، ثبت تخلف ورود کامیون‌ها به تونل و ثبت ورود وسایل نقلیه به خطوط ویژه از جمله سامانه‌هایی است که در سال جاری راه‌اندازی شده است و در نظر داریم تا با توجه به اولویت‌های موجود، توسعه هوشمندسازی معابر و افزایش ثبت تخلفات الکترونیکی را جزء مهمترین اولویت‌های خود در سال آتی قرار دهیم

    سردار حسینی ساماندهی تردد خودروهای دارای پلاک غیر تهران در معابر پایتخت را یکی دیگر از برنامه‌های سال آینده پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد.
     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو