فونیکسریمکسبهتام

با احداث کمربندی غربی باقرشهر؛

ترافیک سنگین محدوده بهشت زهرا (س) روان می‌شود

عصر خودرو- با افتتاح این کمربندی شش کیلومتری، بخش اعظمی از بار سنگین ترافیکی باقرشهر حل می شود.

ترافیک سنگین محدوده بهشت زهرا (س) روان می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا ،  شورای اسلامی باقرشهر به همت شهرداری این شهر اقدام به احداث کمربندی غربی در این شهر  با نام کمربندی غدیر نموده که انتظار می رود با بهره برداری کامل از این پروژه، این معضل چند ده ساله شهروندان شهر حاشیه ای پایتخت رفع شود.

    رییس کمیسیون عمران و عضو شورای اسلامی باقرشهر از افتتاح کمربندی غدیر باقرشهر در نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این کمربندی شش کیلومتری، بخش اعظمی از بار سنگین ترافیکی باقرشهر حل می شود.

    حسن دارابی افزود: اهالی باقرشهر بدلیل تردد و عزیمت شهروندان تهرانی به مزار اهل قبور، مرقد مطهر امام راحل، گلزار شهدا و مجموعه بهشت زهرا(س) بویژه در مناسبت های خاص و ایام پایانی سال با مشکلات متعددی روبرو هستند که با نظر شورای اسلامی باقرشهر و انجام مطالعات لازم، احداث کمربندی غدیر در این شهر مصوب شد که پس ازانجام امور اداری و قانونی و تامین اعتبارهای لازم، کار احداث این کمربندی توسط مدیریت شهری باقرشهر از سال 1385  آغاز شد.

    خزانه‌دار شورای اسلامی باقرشهر میزان اعتبار تخصیصی به این پروژه را بالغ بر 800 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با اتمام کار مطالعاتی در سال 1384 و آغاز عملیات اجرایی در سال 1385 توانستیم فاز 1 و 2 این پروژه  را در سال گذشته بهره برداری کنیم و امسال نیز در دهه مبارک فجر، فاز 4 این پروژه به طول 1200 کیلومتر مربع افتتاح شد.

    به گفته دارابی، با اختصاص میزان 30 میلیارد ریال اعتبار دیگر  برای آسفالت و بهسازی این پروژه، پیش بینی می شود احداث این پروژه زودتر از موعد مقرر به پایان رسد.

    این عضو شورای اسلامی باقرشهر با اشاره به مصوبه شورای ترافیک شهرستان ری در خصوص تردد ماشین های سنگین از خارج از محدوده شهری گفت: باقرشهر بدلیل واقع بودن در مسیر ترانزیتی جنوب کشور و ارسال تجهیزات و کالاهای حداقل 17 استان از این شهر، شاهد تردد حجم عظیمی از کامیون و تریلر است  که به در خواست شهروندان و انعکاس این معضل به مسولین شهرستان، با احداث این کمربندی، ورود ماشین های سنگین به داخل شهر ممنوع می شود.

    دارابی تاکید کرد: احداث کمربندی غربی برای ساکنین شهرک ها و محلات باقرشهر هم مفید خواهد بود و شهروندان این شهر برای رسیدن به برخی از مناطق همچون شهرک ارغوان و جعفرآباد  هم می توانند از این کمریندی استفاده و در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنند.

    رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی باقرشهر از تعبیه سیستم آبیاری قطره ای برای فضای سبز حاشیه ای این کمربندی خبر داد و گفت:  علاوه بر تامین اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال برای احداث مخزن هزار متر مکعبی آب مورد نیاز فضای سبز ، 3 میلیارد ریال نیز برای روشنایی این پروژه هزینه کردیم.

    دارابی اظهار امیدواری کرد با افتتاح و بهره برداری کامل از پروژه های عمرانی ، فرهنگی، ورزشی و خدماتی، رفاه نسبی برای شهروندان باقرشهری محقق گردد.

    خزانه دار شورای اسلامی باقرشهر تلاش اعضای این شورا و شهردار باقرشهر را تامین حداقل امکانات رفاهی و عمومی برای شهروندان دانست و خاطر نشان کرد با اقدامات و برنامه های در دست اجرا، باقرشهر به نگین شهرهای جنوبی استان تهران مبدل شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو