فونیکسریمکسبهتام

نایب‌رئیس شورای اسلامی اراک:

مرکز کنترل هوشمند ترافیک گامی موثر در راستای رفاه شهری است

عصر خودرو- نایب‌رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهری گامی موثر در راستای رفاه و امنیت شهر است.

مرکز کنترل هوشمند ترافیک گامی موثر در راستای رفاه شهری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مسعود آبایی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از مرکز مدیریت هوشمند کنترل ترافیک شهر اراک اظهار کرد: یکی از شیوه‌های بسیار موثر و رایج در اکثر شهرهای مدرن دنیا استفاده از تجهیزات کنترل ترافیک و ثبت هوشمند تخلفات است.

    وی افزود: در سال‌های گذشته تدابیر بسیاری به منظور کاهش تراکم ترافیک و آلودگی هوا، برخورد با تخلفات رانندگی و پیشگیری از وقوع تصادفات و سوانح ترافیکی اندیشیده شده است، ولی با گسترش شهرها و رشد جمعیت و افزایش خودرو، کنترل ترافیک با روش سنتی امکان‌پذیر نیست و نیاز است که کنترل به صورت هوشمند انجام شود.

    نایب‌رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: در پیاده‌سازی سامانه هوشمند حمل و نقل و ترافیک شهر اراک از بهترین مشاوران و متخصصان و بروزترین سیستم‌ها و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بهره گرفته شده است.

    آبایی گفت: چندین سال است که جای خالی سیستم کنترل هوشمند ترافیک در اراک احساس می‌شد و این امر موجب بی‌سامانی در وضعیت ترافیک و تخلفات رانندگی شده بود که با ایجاد این مرکز آینده خوبی برای ترافیک شهر انتظار می‌رود.

    وی اظهار داشت: با پیاده‌سازی سامانه هوشمند حمل و نقل و ترافیک شهر اراک، بهبود وضعیت ترافیک، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا جایگزین روش سنتی و دستی گذشته شده است.

    نایب‌رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: با بهره‌برداری از این سیستم، مانیتورینگ شهر انجام و اطلاعات حاصله در تمام حوزه‌های خدماتی، شهری و عملیاتی برای بهره‌برداری پایش می‌شود.

    آبایی در ادامه خواستار تخصیص اعتبار ویژه به منظور توسعه نرم‌افزاری این سیستم شد و اظهار داشت: سامانه حمل و نقل عمومی شهر در حال حاضر نیازمند نوسازی است که این مهم نیز نیازمند حمایت استانداری در تخصیص اعتبار  است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک نیز گفت: در این مرکز علاوه بر نظارت تصویری شهر، مدیریت تقاطع‌ها، چراغ‌ها، پلاک‌خوانی، اعمال قانون و جریمه رانندگان و ... به وسیله سامانه‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، دوربین‌ها و حسگرهای نصب شده به صورت سیستمی یکپارچه  انجام می‌شود.

    ابوالفضل شالی‌بیگ افزود: با بهره‌برداری از این مرکز و نظارت بر کنترل شهر و ترافیک شهری و ثبت تخلفات علاوه بر کاهش تخلفات و کار پلیس موجب نهادینه شدن فرهنگ ترافیک و پرهیز از تخلف می‌شود.

    وی با بیان اینکه استفاده از این سیستم در تسریع خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی نقش موثری دارد، گفت: هم اکنون به عنوان پایلوت در یکی از خطوط، اتوبوس‌ها مجهز به دوربین‌های شمارنده افراد شده و با کنترل و شمارش مسافرین به هنگام ورود و خروج از طریق درها تصاویر به صورت برخط در اختیار مرکز کنترل ترافیک قرار می‌گیرد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک با بیان اینکه اعمال قانون و جریمه رانندگان خاطی نیز از دیگر وظایفی است که در این مرکز انجام می‌شود، گفت: در این مرکز حذف کاغذ انجام و اطلاعات تخلف رانندگان پس از ثبت در سیستم توسط سامانه پیامکی به رانندگان متخلف ارسال خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو