فونیکسریمکسبهتام

بار حمل و نقل بر دوش نحیف جاده

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ایمن بودن حمل و نقل ریلی، گفت: خطوط ریلی در نظام حمل و نقل کشورهای توسعه‌یافته از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما متاسفانه در ایران، عمده بار حمل و نقل باری و مسافری بر دوش حمل و نقل جاده‌ای است و همین تاثیر به‌سزایی در افزایش سوانح جاده‌ای و افزایش تلفات جاده‌ای دارد.

بار حمل و نقل بر دوش نحیف جاده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا  ، داوود کشاورزیان در حاشیه نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای در بستر آمایش سرزمین در جمع خبرنگاران در دانشگاه آزاد واحد سمنان اظهار کرد: باید هم در زمینه ارتقاء ایمنی جاده و هم در زمینه ایمنی وسائل نقلیه و فرهنگ استفاده از آن، فعالیت‌های جدی صورت گیرد.

    وی با اذعان به اینکه در ایران هر روز از سهم حمل و نقل عمومی کاسته می‌شود،تصریح کرد: باید اولویت استفاده از ناوگان عمومی در ایران به یک فرهنگ تبدیل شود و تا حد امکان از سرانه استفاده از وسائل نقلیه شخصی کاسته شود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور با بیان اینکه ایران کمتر از یک درصد جمعیت جهان را دارد، افزود: این در حالی است که سهم ایران از تعداد خودروها و سوانح مرتبط با آن بیش از1.4 درصد است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل و سن بالای آن در ایران، از مسوولان ذی‌ربط خواست بسترها برای ورود برندهای معتبر اروپایی به حوزه حمل و نقل کشور فراهم شود.

    وی، با اشاره به نقش بالای ناوگان حمل و نقل عمومی در جابجایی کالا و مسافرین، اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل باری و مسافربری در ایران از عمر بالایی برخوردار است.

    وی با اشاره به متوسط سن ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور گفت: متوسط سن ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس در کشور 12 سال و در حمل و نقل بار 17 سال است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور با اشاره به اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها از فراهم شدن شرایط برای بهبود وضعیت حمل و نقل در کشور خبر داد و افزود: به نظر می‌رسد که شرایط برای حضور خودروهای پیشرفته و برندار اروپایی در کشورمان فراهم شده که باید از این فرصت برای بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی بهره گرفت.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا پیش از این تحریم‌های ظالمانه غرب، مانع از ورود بسیاری از تولیدات خوردوسازان معتبر اروپایی به کشور شده بود.

    وی تولیدات خوردوسازان معتبر اروپایی را از ایمن‌ترین خودروهای جهان دانست و افزود: با توجه به حجم بالای تلفات جاده‌ای در ایران، ورود این خودروهای ایمن‌تر می‌تواند در کاهش آمار تلفات جاده‌ای در ایران نقش مهمی داشته باشد.

    کشاورزیان با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان باری و ناوگان مسافری در ایران بیشتر از استانداردهای جهانی است، تصریح کرد: کاهش عمر ناوگان باری و ناوگان مسافری نقش مهمی در کاهش سوانح ترافیکی در ایران خواهد داشت.

    وی بر تجهیز محورهای کشور به تجهیزات کنترلی و نظارتی هوشمند تاکید و خاطرنشان کرد: نصب دوربین‌های هوشمند در جاده‌های پرتردد، تجربه خوبی بوده که باید توسعه بیابد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو