فونیکسریمکسبهتام

۳۸۰ کیلومتر راه و بزرگراه به‌زودی افتتاح می‌شود

عصر خودرو- معاون ساخت وتوسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: در راستای تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور و رفع گلوگاه‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مهم، به‌زودی ۳۸۰ کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور به‌ویژه در کریدورهای بزرگراهی غرب، شرق و نوار ساحلی جنوب به بهره‌رداری می‌رسد.

۳۸۰ کیلومتر راه و بزرگراه به‌زودی افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا،  محمدرضا کدخدازاده با بیان اینکه به‌زودی 380 کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور به‌ویژه در کریدورهای بزرگراهی غرب، شرق و نوار ساحلی جنوب به‌مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد،  اظهار کرد: توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور با هدف ایجاد بستر مناسب، سریع، ارزان و روان حمل‌ونقل جاده‌ای از سوی شرکت ساخت وتوسعه در حال انجام است و با احداث مسیرهای جدید و احداث باند دوم در گلوگاه‌های ترافیکی و مسیرهای ترانزیتی اجرایی می‌شود.

    وی افزود: توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور طبق برنامه اولویت‌بندی‌شده بخش مهمی از برنامه‌های این حوزه محسوب می‌شود و در همین راستا 45 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان کرمانشاه در دهه مبارک فجر آماده بهره‌برداری می‌شود.

    معاون ساخت و توسعه راه‌ها در ادامه از افتتاح 45 کیلومتر از محور کرمانشاه- کامیاران در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت:‌ این پروژه بخشی از بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه است و تکمیل شدن آن نقش مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای و ساماندهی ترافیک در این محدوده دارد. این محور موجب سهولت جابه‌جایی بین استان‌های شمال غرب با جنوب غرب خواهد بود و تسهیل در ترانزیت کالا و مسافر از کشورهای ترکیه و عراق به سمت آب‌های آزاد از طریق ایران از دیگر مزایای بهره‌برداری از آن محسوب می‌شود.

    کدخدازاده همچنین از افتتاح 85 کیلومتر از راه‌های استان سیستان و بلوچستان تا پیش از پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: افتتاح قسمت‌هایی از محور چابهار-ایرانشهر و خاش-زاهدان به‌طول 50 کیلومتر و افتتاح بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به طول 35 کیلومتر در این استان در راستای رونق مناطق کمتر توسعه‌یافته به بهره‌برداری می‌رسد.

    به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، وی افتتاح 15 کیلومتر دیگر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان را نیز بخش دیگری از برنامه‌های افتتاح در این بخش از کشور اعلام کرد.

    به گفته کدخدازاده افتتاح 110 کیلومتر از راه‌های استان آذربایجان غربی، 23 کیلومتر در استان مرکزی، 22 کیلومتر در استان گلستان، 28 کیلومتر در استان کرمان، 28 کیلومتر در استان یزد و... تا پیش از پایان سال‌جاری و به مناسبت دهه مبارکه فجر از اقدامات مهم در سایر استان‌ها با هدف تکمیل کریدورهای ترانزیتی، تسهیل تردد در مسیرهای منتهی به مرزهای کشور و رفع گلوگاه‌های ترافیکی در مسیرهای پرتردد محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو