فونیکسریمکسبهتام

تولید مینی بوس 'یورو۴' مجهز به 'ای جی آر' در نجف آباد آغاز شد

عصر خودرو- خط تولید مینی بوس 'یورو ۴' مجهز به سیستم'ای جی آر' روز پنجشنبه در یکی از کارخانه های خودروسازی شهرستان نجف آباد افتتاح و تولید این خودرو آغازشد.

تولید مینی بوس 'یورو۴' مجهز به 'ای جی آر' در نجف آباد آغاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، احمد مرتضوی نایب رئیس هیات مدیره شرکت پیشرو دیزل آسیا روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار خط تولید این خودرو گفت: مینی بوس یورو4 مجهز به سیستم 'ای جی آر' برای نخستین بار در کشور طراحی و تولید شده است.
    وی افزود: در صورت تولید انبوه، روزانه شش دستگاه از این خودرو تولید و به بازار داخلی عرضه می شود.
    مرتضوی گفت: برای این خط تولید تاکنون پنج میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته و با راه اندازی آن زمینه اشتغال 300 نفر نیز به صورت مستقیم فراهم شده است.
    نایب رئیس هیات مدیره شرکت پیشرو دیزل آسیا اظهار کرد: مینی بوس با مصرف سوخت یورو4 پیش از این در شرکت ایران خودرو تولید شده بود اما تفاوت مینی بوس جدید این است که آلاینده های خروجی اگزوز بوسیله موتور مجددا' پالایش می شود و میزان گازهای خروجی NOX موتور را تا حد زیادی کاهش می دهد که علاوه بر کاهش آلایندگی، منجر به حفظ لایه ازن نیز می شود.
    مدیر بازرگانی شرکت پیشرو دیزل آسیا افزود: موتور این مینی بوس تحت لیسانس نیسان ژاپن است و جز موتور، اکسل، گیربکس و سایر قطعات آن تولید داخل است.
    وی در ادامه به سایر فعالیت های شرکت پیشرو دیزل آسیا اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال 1363 فعالیت خود را در زمینه ساخت قطعات خودرو، قالب سازی و اطاق سازی آغاز کرد و در سال های بعد با طرح های توسعه ای توانست سهم ویژه ای را در صنعت خودروسازی کشور به خود اختصاص دهد.
    مرتضوی گفت: نخستین بار در کشور، اتوبوس استاندارد فرودگاهی نیز در این شرکت تولید و برای ساخت 10 دستگاه از آن با سازمان هواپیمایی کشور قرارداد منعقد شده است.
    نایب رئیس هیات مدیره شرکت پیشرو دیزل آسیا گفت: این شرکت در زمان حاضر خودروهای شهری و بین شهری شامل اتوبوس 18 متری و اتوبوس 12متری 'سی ان جی' و مینی بوس یوره 4 مجهز به سیستم'ای جی آر'، ون و میدل باس تولید می کند.
    نایب رئیس هیات مدیره شرکت پیشرو دیزل آسیا همچنین از ساخت نخستین اتوبوس 'سی ان جی' کشور با استاندارد یورو 6 در این شرکت خبر داد و گفت: این اتوبوس تحت نظارت و لیسانس شرکت بنز آلمان است که نمونه اولیه آن تولید و در نمایشگاه حمل و نقل و مدیریت شهری تهران به نمایش گذاشته شد.
    مرتضوی از طرح توسعه شرکت پیشرو دیزل آسیا خبر داد و گفت: در طرح توسعه شرکت 10 هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سال تولید و به بازار داخلی عرضه خواهد شد.
    وی افزود: شرکت پیشرو دیزل آسیا اکنون زمینه اشتغال 350 نفر را فراهم کرده است که در طرح توسعه، این میزان به یکهزار و 500 نفر می رسد.
     خط تولید نخستین مینی بوس یورو4 مجهز به سیستم 'ای جی آر' در کارخانه پیشرو دیزل آسیا با حضور داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و جمعی از مسئولان شهرستان نجف آباد افتتاح شد.
    شهرستان نجف آ باد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط