فونیکسریمکسبهتام

ون سان ری به کمک نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر کشور آمد؛

آغاز طرح جایگزینی مینی بوس‌های فرسوده توسط آرین دیزل

عصر خودرو- شرکت آرین دیزل روز گذشته اطلاعیه‌ای مبنی بر آغاز طرح نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل مسافر در همکاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتشر کرد.

آغاز طرح جایگزینی مینی بوس‌های فرسوده توسط آرین دیزل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، آرین دیزل تولید‌کننده کامیونت‌های جک در سه تناژ و ون سان ری است. شرکت آرین دیزل(نماینده فروش محصولات مجتمع صنعتی آرین پارس موتور) در راستای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور برای نخستین بار قدم در عرصه جایگزینی مینی بوس‌های فرسوده گذاشته است. به همین بهانه گفت و گویی با سعید محمودی؛ مدیر فروش شرکت آرین دیزل داشته‌ایم تا از جزئیات اجرای این طرح آگاه شویم.

    - طرح نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل مسافر از چه زمانی و با چه هدفی آغاز شده است؟
    این طرح از ابتدای دولت آقای روحانی تدوین شد و مبنای آن جایگزینی یک خودرو فرسوده با یک خودرو صفر کیلومتر به شرط کاهش مصرف سوخت بود. در این طرح وقتی یک خودرو صفر کیلومتر با مصرف کمتر جایگزین یک خودرو فرسوده می‌شود، با توجه به آنکه دولت روی سوخت یارانه می‌دهد، این میزان صرفه جویی در مصرف سوخت برای کارکرد 50 تا 60 هزار کیلومتر یکساله به معنی صرفه جویی در یارانه پرداختی دولت در ازای سوخت است و به این دلیل جایگزینی خودرو‌های فرسوده هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد و به همین لیل این طرح از سمت دولت پشتیبانی یارانه‌ای می‌شود.

    - آیا تا کنون این طرح در زمینه جایگزینی مینی بوس‌های فرسوده اجرا شده بود؟
    پس از اجرای طرح برای انواع کامیون، کشنده و اتوبوس ما برای اولین بار در زمینه جایگزینی مینی بوس‌ها با سازمان راهداری قرار داد عقد کرده‌ایم.

    - شرایط مالی شرکت‌کنندگان در این طرح چیست؟
    در این طرح 20 درصد قیمت خودرو به صورت نقدی از مشتری دریافت می‌شود و تا سقف 80درصد وام به متقاضیان اعطا می‌شود که سود این تسهیلات، سود یارانه‌ای 9 درصدی است و الباقی این نرخ سود از سوی دولت به عنوان تسهیلات به مشارکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

    - کدام دسته از متقاضیان می‌توانند در این طرح جایگزینی شرکت کنند؟
    دارندگان مینی بوس‌های دیزلی با سن حداقل 15 سال(تولید 84 به قبل) که در سال منتهی به اسقاط حداقل یک دوره معاینه فنی داشته باشند و خودرو به نام خودشان باشد می‌توانند در این طرح شرکت کنند. بنا بر تعریف سازمان راهداری خودرویی که اسقاط می‌شود باید زنده باشد یعنی در سال منتهی به اسقاط حداقل یک دوره ( از دوره‌های 3 ماهه معاینه فنی خودرو‌های سنگین) را گذرانده باشد؛ این مساله نشان دهنده آن است که مینی بوس فعال بوده است. مالکین این خودرو با اسقاط خودروشان و تایید این مساله از سوی سازمان راهداری می‌توانند یک دستگاه جک سان ری از شرکت آرین دیزل با شرایط مالی ذکر شده تحویل بگیرند.

    - متقاضیان برای ثبت نام باید از چه طریقی اقدام کنند؟
    متقاضیان ابتدا باید به سایت شرکت آرین دیزل به آدرس https: //arian-diesel. com مراجعه کنند و از طریق فرمی که در سایت قرار دارد پیش ثبت نام را انجام دهند و اطلاعات لازم را ثبت کنند. سپس کارشناسان فروش ما این اطلاعات را بررسی می‌کنند و متقاضیانی که مشمول شرایط می‌شوند را برای عقد قرارداد به نمایندگی‌های شرکت یا دفتر مرکزی دعوت می‌کنند. پس از عقد قرارداد متقاضیان به مراکز اسقاط معرفی می‌شوند و مراحل اسقاط تا تایید این موضوع توسط راهداری حدود یک هفته تا 25 روز زمان می‌برد. پس از تایید اسقاط از سوی سازمان راهداری، متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شود و بعد از تاییدیه بانک، ون سان ری متناسب با شرایط فروش و زمان تحویلی که متعاقبا اعلام خواهد شد به متقاضیان ارائه می‌شود و در شرایط کنونی ما پیش ثبت نام‌ها را آغاز کرده‌ایم.

    - آیا کسانی که مینی بوس فرسوده ندارند نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند؟
    بله، افرادی که مینی بوس فرسوده به نام خودشان ندارند می‌توانند با مراجعه به مراکز اسقاط و تهیه گواهی اسقاط متناسب با شرایط ذکر شده در این طرح شرکت کنند. افرادی که از این راه اقدام می‌کنند باید توجه داشته باشند، گواهی اسقاطی که خریداری می‌کنند حتما باید مربوط به خودرویی باشد که در زمان اسقاط بیش از 15 سال سن داشته و سندی را دریافت کنند که آن مینی بوس طی یک سال منتهی به اسقاط، حداقل یک دوره معاینه فنی را دارا بوده است.

    - آیا مالکین خودرو‌ها در ازای اسقاط مینی بوس‌های فرسوده هزینه‌ای دریافت می‌کنند؟
    در این طرح برای ما تنها اسقاط خودرو‌ها شرط دریافت تسهیلات و ورود به طرح است اما خود مراکز اسقاط معمولا مبلغی را در ازای هزینه آهن، لاشه و برخی قطعات خودرو‌های اسقاطی به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط