فونیکسریمکسبهتام

واردات کامیون، مینی‌بوس و اتوبوس کارکرده تصویب شد

عصر خودرو- سخنگوی دولت گفت: آیین‌نامه اجرایی واردات انواع کامیون، کشنده، مینی‌بوس و اتوبوس و ون کارکرده با عمر کمتر از پنج سال برای استفاده در حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری تصویب شد.

واردات کامیون، مینی‌بوس و اتوبوس کارکرده تصویب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات دو جلسه اخیر هیات دولت، گفت: مطابق مصوبه هیات وزیران، وزرات صمت مسئول اجرای غرفه و وزارت ارشاد نیز به عنوان مسئول امور محتوایی غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو ژاپن2025 تعیین شد.

    سخنگوی دولت ادامه داد: مطابق دستورالعمل هیات وزیران، عوارضی بر صادرات مواد خام معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی مقرر شد ولی صددرصد آن می تواند در اختیار آن همان مجموعه ها قرار می‌گیرند به شرطی که در حوزه تحقیق و توسعه برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده استفاده شده در اختیار شرکت های دانش بنیان داخلی قرار دهند. در واقع این مجموعه ها هزینه تحقیق و توسعه کنند و با شرکت ها ی دانش بنیان همکاری کنند تا مشوقی باشد برای همکاری این مجموعه ها با نخبگان.

    وی افزود: آیین‌نامه اجرایی واردات انواع کامیون، کشنده، مینی‌بوس و اتوبوس و ون کارکرده با عمر زیر 5 سال برای استفاده در حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری تصویب شد تا کمک کند به کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت و سوانح جاده ای.

    بهادری جهرمی افزود: امروز همچنین آیین نامه اجرایی یکی از تکالیف بودجه امسال برای کاهش هدر رفت گازهای مشعل و گازهای سراسری طبیعی مصوب شد. مقرراتی تعیین شد تا بتوان منابعی بویژه از محل صرفه جویی هدایت گازهای مشعل برای جایگزینی بخاری ها و آبگرمکن های خانگی بویژه در مناطق محروم، مناطق سردسیر و دهک های پایین جامعه تا با برچسب های انرژی بهتری این بخاری ها تامین شود.

    سخنگوی دولت ادامه داد: آیین نامه ساماندهی سکونت های غیررسمی در  محدوده یا خارج شهرها به تصویب هیات وزیران رسید. منابعی پیش بینی شد تا زیرساخت های این مناطق توسعه یابد و از محرومان این مناطق حمایت شود.

    وی در پایان گفت: لایحه ای به تصویب هیات وزیران رسید تا از مهارت آموزی و اشتغال پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح حمایت موثری شود. مطابق این لایحه که تقدیم مجلس می شود،  با همکاری دستگاه های اجرایی و ستادکل نیروهای مسلح، تمهیداتی برای برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای مهارتی برای کارکنان وظیفه انجام می شود تا آنها در اولویت اشتغال بعد از دوره خدمت  قرار گیرند. صندوق ویژه ای با منابع مشخصی پیش بینی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو