فونیکسریمکسبهتام

معاون اجرایی راهور ناجا:

زائران دارای خودرو شخصی مراقب خواب آلودگی باشند

عصر خودرو- معاون اجرایی راهور ناجا گفت: زائران اربعینی که دارای خودروی شخصی هستند، هنگام بازگشت به شهر خود مراقب خواب آلودگی در جاده باشند.

زائران دارای خودرو شخصی مراقب خواب آلودگی باشند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سردار محسن مهرائی در حاشیه بازدید از مرز چذابه  ا‌ظهار کرد: مرز مهران به سمت عراق به طور کلی بسته شده و فقط از سمت عراق ورودی داریم ولی خوشبختانه در شلمچه و چذابه هیچ مشکلی وجود ندارد و اکنون مراجعه برای خروج از کشور به حداقل رسیده و پارکینگ ها رو به تخلیه است.

    وی افزود: زیرساخت هایی که در چذابه و شلمچه وجود دارد این امکان را به وجود آورده است که در فضای بهتر و راحت تری کار و تصمیم گیری کرد. با توجه به اینکه اربعین حسینی روز جمعه در عراق به پایان می رسد از پنجشنبه شب ورود به داخل کشور اوج می گیرد و تا روز یکشنبه زائرانی که مشرف شده بودند به کشور مراجعت می کنند.

    معاون اجرایی راهور ناجا با اشاره به اینکه اوج بازگشت زائران فردا و پس فردا است، ادامه داد: برخی از زائران نیز تا 28 صفر در عراق می مانند ولی در زمان بازگشت در شرایط کاملا عادی وارد کشور خواهند شد. تمامی امکانات استان برای خدمات رسانی به زائران هنگام برگشت از عراق بسیج شده است.

    مهرائی بیان کرد: کسانی که از خودروهای شخصی استفاده کردند چون هشت روز با پای پیاده به زیارت کربلا رفته و در بازگشت به شدت خسته هستند نباید این خستگی بر آنها غلبه کرده و شتاب هم به آن اضافه شود.

    وی عنوان کرد: خوشبختانه تا به امروز هیچ حادثه ترافیکی در خوزستان رخ نداده است و امیدواریم تا پایان این سفر به همین نحو باشد و توجه رانندگان به مسائل ایمنی می تواند به این وضعیت کمک کند. البته عزم ما برای جلوگیری از تخلفات جزم است و حفظ جان زائران بر همه ما واجب است و اجازه نمی دهیم کارهای مخاطره آمیز انجام دهند.

    معاون اجرایی راهور ناجا گفت: اصلا جالب نیست کسی که به زیارت امام حسین (ع) رفته با رفتار تخلف آمیز اجر زیارت خود را ضایع کند. حتی سایر سرنشینان خودرو هم باید حواسشان به راننده باشد تا تخلف نکند یا دچار خواب آلودگی نشود.

    مهرائی ادامه داد: خودروهای ناوگان عمومی به شدت کنترل می شوند و همه این خودروها هم در استان خوزستان و هم در طول مسیر استان های همجوار تحت کنترل نیروهای راهور قرار دارند و نیروهای ما تمامی آموزش های لازم برای جلوگیری از تخلفات را دیده و امیدوارم این زیارت که امسال در نوع خود بی نظیر بود انشاالله در آرامش و امنیت پایان یابد.

    وی یادآور شد: بیش از یک هزار نفر از نیروهای راهور ناجا در استان های خوزستان و ایلام حضور دارند. علاوه بر آن از تمام استان های همجوار شامل جنوب و غرب کشور 100 درصد امکانات خود را در مرزها مستقر کردند تا اقدامات کنترلی لازم انجام شود.

    معاون اجرایی راهور ناجا در ارتباط با وضعیت زیرساخت های خوزستان در پذیرایی از زائران گفت: امسال با سال قبل اصلا قابل مقایسه نیست و انصافا کارهای خوبی انجام شده به ویژه در محور چذابه از ابتدای جاده سوسنگرد تا بستان جاده تعریض شده است.

    مهرائی اضافه کرد: محدودیتی که برای اتوبوس ها گذاشته شده به دلیل کم عرض بودن جاده است ولی در بقیه نقاط جاده ها زیرساخت اولیه فراهم شده است.

    وی با اشاره به اهمیت بالای بحث تعریض جاده تصریح کرد: پارکینگ های موجود در حد وسع است اما امکان توسعه پارکینگ ها وجود دارد. به صورت کلی وضعیت زیرساخت های جاده در سوسنگرد باید بهتر از این شود.

    معاون اجرایی راهور ناجا اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین نگرانی ما بارندگی است چون بیشتر پارکینگ ها خاکی است و در صورت بارش باران با شدتی که هواشناسی اعلام کرده قطعا آب گرفتگی ایجاد شده و سال آینده مسئولان استان باید توجه جدی تری به آن داشته و مشکلات را رفع کنند.

    مهرائی افزود: با تسطیح پارکینگ ها و توقفگاه ها به وسیله شن پاشی و مازوت پاشی، آب تأثیر منفی بر خاک ها نخواهد داشت و فضای بهتری برای پارک خودروها فراهم می کند. ضمن اینکه قسمت انتهایی منتهی به پایانه نیازمند تسطیح و بازسازی است و خود مسئولان استان هم بر آن تأکید کرده اند

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو