فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران خبرداد:

ارائه خدمات ویژه در مراکز معاینه فنی به خودروهای عازم سفر زیارتی اربعین

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: برای حفظ سلامت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ایام اربعین حسینی(ع) بخش‌های فنی و ایمنی خودروهای عازم به این سفر زیارتی به صورت ویژه کنترل می‌شوند.

ارائه خدمات ویژه در مراکز معاینه فنی به خودروهای عازم سفر زیارتی اربعین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، شادی مالکی روز شنبه با بیان اینکه ارائه خدمات ویژه در مراکز معاینه فنی شهر تهران برای زوار اربعین تا پایان نیمه نخست شهریور ماه ادامه دارد درباره جزییات این طرح به خبرنگاران گفت: دو مرکز معاینه فنی نیایش و الغدیر برای ارائه خدمات ویژه به وسایل نقلیه زائرین کربلا اختصاص یافته و زوار می توانند با مراجعه به میز خدمت این دو مرکز و اعلام قصد عزیمت به این سفر معنوی از خدمات ویژه استفاده کنند.

    وی در توضیح کیفیت ارائه این خدمات ویژه تشریح کرد: با عنایت به اهمیت بحث کنترل ایمنی پیش از سفر، چک لیست ارزیابی فنی این خودروها متفاوت بوده و علاوه بر انجام رویه عادی معاینه فنی و کنترل های عمومی، این خودروها با حساسیت بیشتری در مراکز منتخب از لحاظ ایمنی مورد کنترل و ارزیابی قرار می گیرند.

    مالکی در خصوص مراجعه راکبین جهت کنترل ایمنی خودرو پیش از سفرهای برون شهری گفت:70 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز شهر تهران فاقد نقص بوده و در مراجعه اول قبول می شوند. خودروها در صورت نگهداشت صحیح به سهولت در آزمون های معاینه فنی قبول می گردند.از شهروندان درخواست می شود خارج از الزامات قانونی جهت اطمینان از سلامت فنی و ایمنی خودرو پیش از سفر به مراکز مراجعه نمایند. طرحی را در یک ماه گذشته اجرا کردیم. در این طرح خودرو ها به صورت تصادفی متوقف و وضعیت آنها از لحاظ داشتن معاینه فنی و در صورت داشتن آن، از منظر وضعیت آلایندگی مورد ارزیابی قرار می گرفت.

    وی افزود: بررسی میدانی نشان داد که درصد بالایی از خودروهای با سن بالا به رغم داشتن معاینه فنی از آزمون آلایندگی مردود شدند. این موضوع حاکی از این مسئله است که داشتن معاینه فنی سالانه ملاکی برای حفظ شرایط ایمن خودرو در یک بازه یک ساله نبوده و توصیه می شود اگر یک ماه از انجام معاینه فنی خودرو می گذرد راکبین جهت اطمینان از وضعیت سلامت ایمنی، پیش از سفرهای برون شهری، مجددا به مراکز برای کنترل خودرو مراجعه کنند.

    به گفته مالکی در مراکز میز خدمتی راه اندازی شده که شهروندان خارج از خدمات معاینه فنی می توانند به صورت رایگان جهت دریافت مشاوره فنی مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط