فونیکسریمکسبهتام

مشکلات شهرک اکباتان در غرب تهران

ترافیک و تراکم اماکن عمومی در صدر شکایت شهروندان

عصر خودرو- برخی از شهروندان اکباتان با ارسال سیاهه ای از مشکلات شهری خود، از شهرداری خواستند به این مشکلات رسیدگی شود.

ترافیک و تراکم اماکن عمومی در صدر شکایت شهروندان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، احداث یک مجتمع فرهنگی در شهرک اکباتان در زمین های مشاع و فضای سبز این منطقه، باعث شد تا شهرداری تهران بارها در این باره مورد اعتراض شهروندان قرار گیرد.

    اکنون شهروندان اکباتان با تهیه سیاهه ای از مشکلات بخشی از محله خود، از شهرداری خواسته اند تا نسبت به رفع این مشکلات، اقدام کند.
    نکته جالب اینجاست که همزمان با انتشار این مشکلات، شهرداری مرکزی تهران، شهرداری این شهرک را به کسی داده که بیشتر به عنوان یک خواننده نوظهور زیرزمینی در جامعه شناخته می شود.
    با وجود حضور این شهردار هنرمند، شهروندان اکباتان این مشکلات را برای او لیست کرده اند تا رسیدگی شود؛
    در شمالی ترین منطقه بلوکهای فاز 2 یعنی بلوکهای 1 و 2 و 3 و5 مشکل بزرگ، تراکم بیش از حد اماکن عمومی که در یک گوشه مثلثی شکل باریک قرار گرفته اند، است. این اماکن عمومی عبارتند از:
    -مسجد امام خمینی(ره) و مغازه ها و فضاهای تجاری وابسته به آن در کنار خیابان
    -در جوار این مسجد، میدان میوه و تره بار قرار دارد
    -جنب میدان میوه و تره بار و در در کنار یک زمین گودبرداری شده عمیق، پایانه اتوبوسرانی شهرک اکباتان قرار دارد
    -در امتداد خیابان قوسی شکل شمالی حد فاصل بلوکهای 1و2 محل استقرار تاکسی ها برای انتقال مسافران از ایستگاه متروی اکباتان (ارم سبز) به داخل شهرک قرار دارد
    این فشردگی و تجمع مکانهای عمومی در یک محوطه نامناسب، باعث ترافیک شدید در رفت و آمد مردم شده که این بار سنگین ترافیک، ساکنان این بلوکها را به شدت کلافه کرده و هیچ مقام مسئولی پاسخگو نیست.
    میدان میوه و تره بار قرار بود موقتی در این محل مستقر شود، ولی اکنون سالهاست در این مکان مستقر شده و از جابجایی آن خبری نیست. پایانه اتوبوسرانی نیز در محل مناسبی جانمایی نشده است.
    اینگونه اماکن عمومی در فضای بزرگ بین فاز 1 و 2 پیش بینی شده بود ولی شهرداری زمین فضای باز بین فازهای 1 و 2 را برای منظورهای دیگری که ساکنان چندان به آن نیازی ندارد، اختصاص داده و اینگونه مردم را به ستوه آورده است.

    گفتنی است سه شنبه گذشته برخی از شهروندان این شهرک با حضور در مقابل شورای شهر برای چندمین بار دست به تجمع زدند تا مشکلات محله شان به خصوص احداث مجتمع فرهنگی در فضای سبز، حل و فصل شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط