فونیکسریمکسبهتام

مطالبات هزارمیلیارد ریالی و تعدیل نیرو قطعه سازان خودرو مازندران

عصر خودرو- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از مطالبات هزار میلیارد ریالی قطعه سازان خودرو در استان خبر داد و گفت: تعدیل و اخراج نیروی کاردر بخش هائی از واحد های قطعه سازی استان صورت گرفته است.

مطالبات هزارمیلیارد ریالی و تعدیل نیرو قطعه سازان خودرو مازندران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد محمد پور عمران روز شنبه در حاشیه شورای برنامه ریزی مازندران بدون اعلام تعداد نیروهای اخراج شده از واحد های قطعه سازی خودرو استان ،افزود: روند بدهی شرکت های خودرو ساز و تعدیل نیرو در واحد های قطعه سازی استان در حال افزایش است.
    وی اضافه کرد : شرایط انتظاری پسا تحریم سبب شد تا برخی از شهروندان نسبت به خرید به ویژه خرید خودرو تاخیری را درنظر بگیرند ، تا شرایط آینده را بهتر رصد کنند.
    وی ادامه داد : همچنین برخی از فعالیت های سازمان یافته در خرید نکردن تولیدات داخل در بخش های مختلف از جمله خودرو نیز سبب حادتر شدن مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی شده است.
    وی با بیان اینکه این موضوع باعت افت تولید خودور سازان و در نتیجه ، قطعه سازان به عنوان تامین کننده های اصلی شرکت خودرو سازی شده ، بیان داشت : از آنجائیکه مازندران رتبه چهارم کشور را به لحاظ قطعه سازی دارد ، فشار زیادی بر صاحبان واحد های صنعتی قطعه سازی خودروی استان وارد آمد بطوریکه مطالبات آنان از خودرو سازها بالا رفته است.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران آخرین راه حل واحد های قطعه سازی را تعدیل نیرو عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعدیل نیرو در بخش هایی از صنعت قطعه سازی استان صورت گرفته است ولی در حال رایزنی برای کم کردن تعدیل نیرو هستیم.
    وی گفت: همسو با حمایت دولت ، تفاهم نامه سه جانبه ای با خودرو سازها، قطعه سازان و بانک های مازندران صورت گرفته است، بطوریکه بانک ها موظف شدند مطالبات قطعه سازان را به آنان تسهیلات بدهند ولی اقساط و ضمانت را خودرو سازها متقبل شوند.
    محمد پور گفت: در سفر رئیس جمهوری نیز درخواست پرداخت مطالبات قطعه سازان شد و بخشی نیز عملیاتی شده است.
    وی به سیاست دولت برای تحریک تقاضا با تخصیص تسهیلات بانکی برای خرید خودرو اشاره کرد و گفت :موضوع کنترل تورم یک اصل مهم برای اقتصاد کشور است ولی این رویکرد به معنای تورم منفی و یا کاهش قیمت نیست.
    او توضیح داد : اینکه مردم فکر کند که کاهش قیمت اتفاق خواهد افتاد، بعید به نظر می رسد ولی مردم می توانند با تسهیلات در نظر گرفته شده خرید را انجام بدهند.
    وی گفت: مردم با خرید خود می توانند صنعت داخلی خودرو سازی و قطعه سازی که محور صنعت کشور است را از بحران تعدیل نیرو نجات دهند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو