فونیکسریمکسبهتام

فرمان رییس جمهور آذربایجان برای تاسیس شورای هماهنگی حمل و نقل

عصر خودرو- الهام علی یف رییس جمهور آذربایجان فرمان تاسیس شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی را صادر کرد.

فرمان رییس جمهور آذربایجان برای تاسیس شورای هماهنگی حمل و نقل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، رییس جمهور آذربایجان با این فرمان شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد و صنعت و رئیس آذری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان را به ریاست شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی کشور منصوب کرد.

    با توجه به اقدامات و تلاشهای دولت آذربایجان در زمینه راه اندازی خط ریلی «باکو تفلیس فارس» و نیز دالان حمل و نقل «شمال جنوب – آستارا - رشت» تاسیس و فعالیت شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی تصمیم مهم جهت توسعه بخش حمل و نقل در کشور بشمار می رود.

    بر اساس این فرمان، هدف از تاسیس شورای مذکور، اجرای سیاست واحد تعویق ناپذیر و تعیین تعرفه شفاف در زمینه حمل و نقل ترانزیتی از طریق خطوط آهن، بنادر و ترمینالهای دریای آذربایجان، بکارگیری تسهیلات گمرکی و حمل و نقل و نیز تامین هماهنگیهای لازم میان نهادهای فعال در این حوزه می باشد.

    طبق فرمان رییس جمهور آذربایجان، همچنین اجرای سیاست پنجره واحد در حمل و نقل ترانزیتی از طریق خطوط راه آهن، بنادر و ترمینالهای دریایی نیز به شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی واگذار شده است.

    وزارت اقتصاد و صنعت موظف شد ظرف دو ماه آینده تعرفه حمل و نقل ترانزیتی کالاها از طریق خطوط ریلی، بنادر و ترمینالهای دریایی، استفاده از خدمات تاسیسات ترانزیتی کشور و نیز بکارگیری امتیازات در تعیین تعرفه ها را تدوین و به رییس جمهور آذربایجان ارایه کند.

    بر اساس این فرمان، سازماندهی فعالیت جاری شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی بر عهده دبیرخانه شورای تعرفه آذربایجان است. شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی موظف است درباره اقدامات اجرایی در زمینه حمل و نقل ترانزیتی از طریق خطوط ریلی، بنادر و ترمینالهای دریایی سالانه دو بار گزارش به رییس جمهور آذربایجان ارایه کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو