فونیکسریمکسبهتام

درخواست اروپا از فیات برای پس دادن میلیون‌ها یورو تخفیف مالیاتی

عصر خودرو- اتحادیه اروپا از کافی شاپ زنجیره ای استارباکس آمریکا و خودروساز فیات درخواست کرد ۳۰ میلیون یورو (۳۴ میلیون دلار) تخفیف مالیاتی را که از کشورهای این بلوک دریافت کرده اند، پرداخت کنند.

درخواست اروپا از فیات برای پس دادن میلیون‌ها یورو تخفیف مالیاتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شرکتهای چندملیتی در اتحادیه اروپا مالیاتشان را در کشوری پرداخت می‌کنند که مقرشان در آنجا مستقر است از این رو کشورهای این بلوک مدتها برای جذب این شرکتها رقابت داشته اند.

    این رقابت عرضه تخفیفهای مالیاتی از سوی کشورهای اروپایی را بدنبال داشت و به شرکتهای بزرگ امکان داد مالیات بسیار کمی پرداخت کنند. چنین امری به یک مسئله سیاسی بزرگ در بسیاری از کشورهای اروپایی تبدیل شد که شهروندانشان را وادار به تحمل تدابیر ریاضتی کردند در حالیکه شرکتهای چندملیتی از تخفیفهای مالیاتی چشمگیری برخودار بودند.

    کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپاست، به اصلاح روزنه‌های موجود در قانون اتحادیه اروپا اقدام کرده که چنین توافقهایی را امکان پذیر کرده است. این کمیسیون در همین راستا اعلام کرد توافقهای استارباکس با هلند و فیات با لوکزامبورگ که چند سال قبل منعقد شدند منصفانه نبوده اند.

    مارگارت وستاگر، کمیسر ضدانحصارطلبی اتحادیه اروپا با اعلام این حکم، اظهار کرد همه شرکتهای کوچک یا بزرگ، خواه چند ملیتی باشند یا اروپایی باید سهم منصفانه‌شان از مالیات را پرداخت کنند.

    استارباکس در واکنش فوری به این حکم اعلام کرد قصد دارد درخواست تجدیدنظر کند زیرا به مقررات هلند و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی عمل کرده است.

    فیات کرایسلر هم منکر دریافت کمک دولتی از لوکزامبورگ برای شعبه فاینانس خود شد و اعلام کرد توافق این شرکت با لوکزامبورگ تنها به منظور مشخص کردن مقررات قیمت گذاری بوده و دریافت کمک دولتی را به همراه نداشته است.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، لوکزامبورگ و هلند هم به حکم مذکور اعتراض کرده و خواستار تجدیدنظر شدند.

    وستاگر گفت: هلند اکنون باید بین 20 تا 30 میلیون یورو (23 تا 34 میلیون دلار) از استارباکس دریافت کند و لوکزامبورگ هم باید همین رقم را از فیات بگیرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو