فونیکسریمکسبهتام

حضور محصولات غول خودروسازی ایتالیا در ایران با پارسیان موتور

عصر خودرو- شرکت فیات ایتالیا یکی از قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان با بیش از ۱۲۰ سال فعالیت در صنعت خودرو بین المللی است.

حضور محصولات غول خودروسازی ایتالیا در ایران با پارسیان موتور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  این شرکت که به همت جووانی آنیلی فقید و سرمایه‌گذاری تعدادی از سرمایه‌داران متمول ایتالیایی در 1899 تاسیس گردید در سال 2009 به بزرگ‌ترین خودروساز ایتالیا و ششمین خودروساز بزرگ جهان بدل گردید و در رزومه خود تولید انواع تانک، لوکوموتیو، هواپیما و بالگرد را نیز دارد.

    مرکز این غول خودروسازی ایتالیا در شهر تورین قرار دارد و نام فیات (FIAT) مخففی از جمله FABBRICA ITALIANA AUTOMOBILI TORINO به معنی شرکت خودروسازی ایتالیایی تورین است.

    این شرکت در گذر زمان رسالت توسعه‌ای خود را به خوبی اجرا نموده و شرکت‌های نام‌آشنا و پرآوازه‌ای را مانند فراری، لامبورگینی، لانچیا، مازراتی، آلفا رومئو، کرایسلر، دوج و جیپ را تصاحب کرده است و یک مجموعه از بزرگان صنعت خودروسازی ایتالیا و البته جهان را زیر چترحمایتی خود جمع نمود. در بخش صنایع تابعه خودرو نیز بخش عمده‌ای از خودروسازی سنگین ایویکو به تصاحب گروه فیات درآمد.

    روزهای پایانی ژانویه 2014 نیز نقطه عطفی در فعالیت‌های این غول عظیم الجثه به حساب می‌آید. جایی که با شکل گرفتن گروه فیات-کرایسلر تمام شرکت‌های تابعه فیات به عضویت این ابرگروه خودروسازی و صنعتی درآمدند.

    آوازه کیفیت و اصالت برند اتومبیل‌سازی فیات و محصولات آن به گونه‌ای است که هر گروه صنعتی فعال در حوزه خودرو را بر آن می‌دارد تا در زمینه واردات و مونتاژ این برند فعالیت کند اما خب در این میان تنها یک شرکت در ایران موفق به این امر شده است. شرکت صنایع خودرو سازی پارسیان موتور با توجه ظرفیت‌های داخلی و همچنین وجود نیروهای باتجربه و متخصص در این مجموعه توانسته است تا به عنوان نماینده رسمی شرکت فیات ایتالیا در ایران فعالیت کند و محصول به روز و مدرن ون فیات دوکاتو در مدل 2020 را به بازار کشور عرضه نماید. این شرکت که با نام کامل شرکت صنایع خودروسازی پارسیان موتور مانلی در آبان ماه 1397 آغاز بکار نموده ، در مدت زمان کوتاهی توانست با ایجاد یک مجموعه سازمان‌یافته و زیرساخت‌های لازم، خدمات فروش و پس از فروش محصولات فیات را در کشور راه اندازی کند.

    عرضه محصول اروپایی در بازاری مملو از محصولات چینی یک موفقیت و امری قابل تقدیر است که پارسیان موتور توانست به این موضوع نایل شود. نکته مهم دیگر راه اندازی خط تولید مینی بوس و ون فیات دوکاتو در سایت تولیدی این شرکت واقع در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است و همچنین این مجموعه توانسته است پروانه بهره برداری در این سایت تولیدی را نیز دریافت کند.

    با تصویب قانون واردات خودروهای سواری به کشور، یکی از شرکت‌های که در کمترین زمان به سراغ آماده‌سازی زمینه‌ها جهت واردات خودرو رفت شرکت پارسیان موتور بود که به عنوان نماینده رسمی و انحصاری فیات، برنامه عرضه محصولات این برند معتبر اروپایی را در دستور کار خود قرار داد. در این بین 2 محصول فیات 500 و فیات تیپو به عنوان کاندیداهای اصلی واردات به کشور معرفی شدند و با توجه به سرعت عمل شرکت پارسیان موتور در این زمینه به نظر می‌رسد بزودی واردات این محصولات وارد مراحل نهایی شده و شاهد حضور خودروهای محبوب این برند ایتالیایی در ایران باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو