فونیکسریمکسبهتام

فیات ۵۰۰ به‌زودی در خیابان های کشور

عصر خودرو- نسخه محبوب از برند ایتالیایی فیات که با نام ۵۰۰ در تمامی جهان شناخته شده است برای نخستین بار در نمایشگاه هفته دولت به نمایش عمومی درآمد.

فیات ۵۰۰ به‌زودی در خیابان های کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، فیات 500 که اصلی ترین عضو خانوده 500 فیات است تنها 3.5 متر طول دارد و موتور آن یک نمونه 1.2 لیتری 69 اسب بخاری است که با یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک همراه شده است. دلیل محبوبیت 500 به هیچ وجه ارتباطی به قوای محرکه آن ندارد بلکه زیبایی ظاهری، خاص بودن و جذابیت های بصری در طراحی نمای خارجی و داخلی باعث شده تا این خودرو به یکی از محبوب ترین و مشهورترین خودروهای جهان تبدیل شود.

    نسخه های قبلی وارد شده از این خودرو در کشور تا بیش از 2.5 میلیارد تومان قیمت پیدا کردند این در حالی است که خودروهای بسیار قدرتمندتر از این را می توان با همین قیمت خریداری کرد.این موضوع نوید می دهد که نسخه های وارداتی جدید این خودرو احتمالا خودروهای ارزان قیمتی نخواهند بود. این خودرو علاوه بر نسخه معمولی، دو نسخه هایبرید و کبریولت نیز دارد که از موتور 100 اسب بخاری استفاده می کنند و ممکن است به زودی جز گزینه های آینده واردات خودرو قرار بگیرند. 

    در کنار 500، نسخه کراس اوور این خودرو که با نام 500ایکس شناخته میشود قرار گرفته بود که البته به دلیل سقف تعیین شده برای واردات احتمالا امکان واردات آن وجود نخواهد داشت. این کراس اوور جمع و جور که طول آن حدود 4.2 متر است از یک موتور 1.4 لیتری توربو با قدرت 170 اسب بخار بهره می برد.

    با توجه به تاکید وزیر جدید صمت به گسترش خودروهای برقی در بازار ایران، فیات 500 برقی نیز می توانست به بازار ایران وارد شود اما اگر محدودیت 20 هزار یورویی قیمت برداشت نشود احتمالا شاهد واردات این نسخه نخواهیم بود.  فیات یک برند محبوب و جذاب در بازار های جهانی و به خصوص بازار آمریکاست و سال های سال هم در بازار ایران حضور غیر مستمر داشته است.

    تلاش های بسیار زیادی برای تولید و واردات خودروهای این برند به ایران صورت گرفته اما تا کنون هیچوقت فیات در بازار ایران جایگاه رفیعی پیدا نکرده است. باید صبر کرد و دید که آیا پارسیان موتور به عنوان شرکت تولید و وارد کننده می تواند به تثبیت جایگاه این برند در بازار ایران کمکی بکند یا نه؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط