فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد

پایانه گمرک پرویزخان باز شد

نصب GPS روی اتوبوس‌ها و کامیون‌های حمل سوخت

عصر خودرو : معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدف‌گذاری نصب موقعیت‌یاب روی اتوبوس‌ها و ناوگان کامیونت‌ها گفت: مشکل یک‌طرفه شدن پایانه پرویز خان بعد از ظهر روز گذشته رفع شد.

پایانه گمرک پرویزخان باز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، داوود کشاورزیان اظهار داشت: پایانه پرویزخان به دلیل اعتصاب کوتاهی که از سوی کارکنان گمرک کشور عراق انجام شده بود، مدتی کوتاه با مشکل مواجه شد.

    وی افزود: اما بعد از ظهر روز گذشته شرایط به روال عادی برگشت و مشکل یک طرفه شدن تردد در این پایانه و گمرک برطرف شد.

    * پیش‌بینی تأمین اعتبار نصب GPS در ناوگان عمومی جاده‌ای از محل بند (ق) تبصره بودجه

    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تجهیز ناوگان باری و مسافران به سامانه‌های هوشمند و GPS از چند ماه قبل آغاز شد و به زودی عملیات نصب GPS ها روی ناوگان آغاز می‌شود.

    کشاورزیان بیان کرد: در وهله اول ناوگان مسافری و ناوگان حمل سوخت کشور به این سامانه مجهز می‌شوند و در مرحله بعد بقیه ناوگان باری کشور همه ناوگان باری کشور به این سامانه مجهز خواهند شد.

    کشاورزیان بیان کرد: براساس ممصوبه دولت در اواخر سال گذشته، تا پایان نیمه اول سال 95 همه ناوگان باری و مسافری کشور باید به این سامانه مجهز شوند.

    وی افزود: این سامانه کمک می‌کند تا به ایمنی ناوگان عمومی، کاهش توقف ناوگان و اتوبوس‌ها مقابل پاسگاه‌ها و سرعت جابجایی در ناوگان عمومی جاده‌ای دست یابیم.

    کشاورزیان بیان کرد: مدیریت اطلاعات و مدیریت فنی این GPSها در سازمان راهداری انجام می‌شود و اطلاعات پس از آن به پلیس راه ارسال خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نصب تجهیزات ویژه توسط مالکان ناوگان انجام می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم از محل بند (ق) تبصره بودجه که به صورت قانون مدنی درآمده است، اعتباراتی به این پروژه اختصاص یابد.

    وی بیان کرد: قطعاً استفاده از این GPS ها به کنترل مصرف سوخت می‌انجامد، بنابراین مقرر شد، وزارت نفت اعتباراتی از این محل به پروژه اختصاص دهد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پاسگاه‌های پلیس راه کشور در حال تجهیز به سیستم مانیتورینگ هستند، تا اطلاعات را پایش کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط