فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ (۹)

نمایشگاه خودرو فرانکفورت در گام شصت و ششم

عصرخودرو: شصت و شش دوره از آغاز به کار نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال ۱۸۹۷ در هتل بریستول برلین گذشت.

نمایشگاه خودرو فرانکفورت در گام شصت و ششم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، مهمترین نمایشگاه خودرو آلمان که از 1897 آغاز به کار کرده بود تا سال 1905 هر ساله در برلین برگزار می شد، در سال 1906 و 1907 که اتومبیل در جامعه پذیرفته شده بود و صنعت رو به پیشرفت بود این نمایشگاه دوبار در سال برگزار شد.
    چهاردهمین دوره این نمایشگاه در سال 1921 پس از جنگ جهانی اول همچنان در برلین برگزار شد. در این سال 67 تولیدکننده محصولات خود را به نمایش گذاشتند.
    در 1931 علیرغم رکود اقتصادی حاکمT برلین شاهد برگزاری بیست و دومین دوره از نمایشگاه بود. در این سال 295 هزار بازدیدکننده از محصولات حاضر دیدن کردند. در بیست و دومین دوره نمایشگاه حاضرین برای بار اول شاهد خودروهایی با دیسک چرخ جلو بودند.
    آخرین نمایشگاه خودرو قبل از جنگ جهانی دوم، بیست و نهمین دوره از آن بود که توانست رکود 825 هزار بازدیدکننده را ثبت کند. در این دوره خودرو جدید فولکس واگن که بعدها با نام بیتل معروف شد، برای بار اول به نمایش در آمد.
    در ادامه از سال 1947 تا 1949 نمایشگاه خودرو و لوازم جانبی آلمان در شهر هانوفر برگزار شد. سالن خودرو در این دوره ها توانست بازدیدکنندگان را به خوبی جذب کند.
    و بالاخره در سال 1951 اولین دوره از این نمایشگاه در شهر فرانکفورت آغاز به کار کرد. این رویداد خاص که در ماه آوریل صورت گرفت 570 هزار بازدیدکننده را به نمایشگاه کشاند . هنوز 6 ماه نگذشته بود که دومین نمایشگاه در سپتامبر همان سال 290 هزار بازدید کننده را به شهر برلین کشاند. با برگزاری سی و پنجمین دوره در برلین، صنعت خودرو آلمان با مقر سنتی نمایشگاه خود در این شهر خداحافظی کرد و برای همیشه به فرانکفورت نقل مکان کرد.
    سال 1956 آلمان هفتادمین سال تولد نمایشگاه خودرو خود را جشن گرفت. در این سال صنعت خودرو آلمان به تولید میلیونی دست یافت و 302 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار شدند. آلمان در این دوره بعد از ایالات متحده به مقام دومین خودروساز مطرح جهانی رسید و برند آلمان در صنعت خودروسازی خوش درخشید.
    چهلمین دوره با محوریت ایمنی شاغلین در صنعت خودرو و تأکید بر استفاده از کمربند ایمنی پذیرای 950 هزار بازدیدکننده بود.
    سال 1977 آلمان با تولید بیش از 4 میلیون دستگاه خودرو رکوردی بی سابقه از خود بجا گذاشت. در این سال نمایشگاه نماد اعتماد به نفس خودروسازی آلمان بود.
    سال 1989 آخرین دوره برگزاری مشترک نمایشگاه خودروهای تجاری و سواری بود. در این سال  2000 غرفه گذار در 252 هزار مترمربع پذیرای بیش از 1.2 میلیون بازدیدکننده بودند. از این سال برگزارکنندگان تصمیم به جدا کردن این دو بخش از هم گرفتند.
     از سال 1991 تقسیم نمایشگاه آغاز شد. به این ترتیب در سال های فرد نمایشگاه خودروهای سواری در فرانکفورت و نمایشگاه خودروهای تجاری در سال های زوج در شهر هانوفر برگزار شدند. اولین نمایشگاه خودروهای سواری فرانکفورت موفقیت قابل ملاحظه ای بود. 1271 غرفه گذار از 43 کشور در فضایی 200 هزار مترمربعی به نمایش محصولات خود پرداختند و 935 هزار بازدیدکننده را جذب کردند.
    در سال 2003، شصتمین نمایشگاه خودرو فرانکفورت تمام رکوردهای پیشین خود را شکست. این روند موفقیت آمیز تا سال 2014 و شصت و پنجمین دوره نمایشگاه ادامه داشته است. در این سال 2066 غرفه گذار از 45 کشور اتفاقی نو را به وجود آوردند. در این دوره 1944 روزنامه نگار از 58 کشور اخبار یکی از مهمترین نمایشگاه ها در سطح بین الملل را مخابره کردند. این دوره که در فضایی بالغ بر 265 هزار مترمربع برگزار شد میزبان 250 هزار بازدیدکننده بود.
    امسال نیز این نمایشگاه از روز 17 سپتامبر کار خود را در شهر فرانکفورت آغاز می کند و به مدت 10 روز پذیرای اهالی صنعت خودرو جهان خواهد بود.

     

     

    * لامبورگینی با هوراکان اسپایدر به فرانکفورت می رود

    * جگوار F-Pace

    *آئودی E Tron مفهومی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو