فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ (۲۸)

اُپتیمای نسل ۴ با چهره اروپایی

عصر خودرو: کیا اوایل امسال بود که در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک از نسل جدید اُپتیما رونمایی کرد. حال این خودروساز کره‌ای مدل اروپایی اُپتیمای نسل ۴ در نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانکفورت را رونمایی کرد.

اُپتیمای نسل ۴ با چهره اروپایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اپتیمای جدید بازار‌های اروپایی، در مقایسه با اپتیمای آمریکای شمالی، طرح سپر جلویی متفاوت، شبیه به اپتیمای جدید بازار کره‌جنوبی (K5) دارد که در طرفین هواکش مرکزی آن، چراغ‌های LED روشن در طول روز با چیدمانی 3‌تایی در قابی گرد قرار گرفته‌اند. کمی بالاتر از این چیدمان تهاجمی، جلوپنجره، با قابی متفاوت از اپتیمای بازار آمریکا، به چراغ‌هایی با چیدمان تجدیدنظر شده لامپ‌ها متصل است. در نمای عقب این تفاوت ظاهری کمتر به چشم می‌آید و محدود است به فلاپ ساده‌ای که با باریکه‌ای کرومی و چراغ‌خطر‌های باریک‌تر، به جای بخش طرح دیفیوزر اپتیما‌های آمریکایی زیر سپر قرار گرفته. در کابین، سیستم اطلاعات و سرگرمی مدرن کیا با صفحه نمایش 7 یا 8 اینچی روی داشبورد نشسته و امکانات آپشنال متعددی از جمله شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و سیستم صوتی پیشرفته HarmanKardon با 10 بلندگو برای اپتیمای 2016 قابل سفارش است. برای پیشرانه هم گزینه‌های متعددی در نظر گرفته شده مثل واحد 2.0 لیتری بنزینی 161 اسبی با 196 نیوتن‌متر گشتاور و واحد 1.7 لیتری CRDi گازوئیل‌سوز که با 140 اسب‌بخار قدرت، توان تولید حداکثر گشتاوری برابر با 340 نیوتن‌متر را دارد. بسته به موتور انتخابی، گیربکس متصل به آن می‌تواند از نوع 6 سرعته دستی، 6 سرعته خودکار و یا 7 سرعته خودکار 2کلاچ باشد.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط