فونیکسریمکسبهتام

فرمانده انتظامی استان زنجان:

ارتقای فرهنگ ترافیک مهم‌ترین اصل در پیشگیری از حوادث جاده‌ای است

عصر خودرو : فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه، گفت: عامل انسانی مهم ترین عامل در پیشگیری از حوادث جاده ای است.

ارتقای فرهنگ ترافیک مهم‌ترین اصل در پیشگیری از حوادث جاده‌ای است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار علیرضا صالحی افزود: ارتقای سطح آموزشی و فرهنگ سازی برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی امری ضروری در کاهش تصادفات محسوب می شود.

    فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه تلاش می شود در سال جاری میزان وقوع تصادفات در سطح استان کاهش یابد، گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری در این استان میزان مصدومان حوادث جاده ای 13 درصد کاهش داشته است.

    وی با اعلام اینکه در پنج ماهه نخست امسال در استان هزار و 31 نفر در حوادث جاده ای مصدوم شده اند، افزود: انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز از جمله حوادث حادثه ساز است که بیشترین نقش را در بروز سوانح جاده ای دارد.

    سردار صالحی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال 6 هزار و 153 گواهینامه در استان صادر شده است، خاطر نشان کرد: علیرغم افزایش خودرو و صدور گواهینامه، میزان تصادفات زنجان، 14 درصد کاهش یافته است.

    وی با اعلام اینکه عامل انسانی به عنوان مهم ترین عامل در پیشگیری از حوادث جاده ای است، گفت: خوشبختانه با ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان، روز به روز شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در سطح استان هستیم اما با نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم.

    مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان جدید راهور در حدود دو هزار و 600 متر مربع در شهرستان خدابنده با حضور فرمانده انتظامی استان زنجان و مسئولان این شهرستان انجام شد.

    پیشگیری از وقوع جرم باید یک وظیفه همگانی تلقی شود

    فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه آموزش همگانی مهمترین گام در پیشگیری از وقوع جرائم است گفت: پیشگیری از وقوع جرم باید یک وظیفه همگانی تلقی شود.

    سرهنگ ایرج خانی پور در جمع نمازگزاران مسجد اصغریه افزود: تخطی از هنجارهای اجتماعی در امور و شیوه زندگی عواقب خاص و تبعات زیادی را برای فرد و جامعه به همراه دارد که پیش از پیش دامنگیر مهمترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده می شود.

    وی ادامه داد: پلیس به عنوان یک نهاد اجتماعی جایگاه ویژه و منحصر به فردی در حوزه نظم و امنیت عمومی جامعه بر عهده دارد و برای رسیدن به امنیت پایدار همه اقشار مختلف جامعه باید سهم خود را در ایجاد امنیت به خوبی ایفا کنند.

    این مقام انتظامی بیان داشت: صفات اجتماعی فرزندان برخاسته از نهاد خانواده است و دین مبین اسلام خواستار نسلی سالم، پاک، عفیف و موجد افتخار برای جامعه انسانی است و چنین نسلی جز در دامن خانواده سالم نمی‌تواند تربیت شود.

    وی گفت: وظیفه‌ای که خانواده در قبال تربیت فرزندان خود دارد و نقش مهمی که در این زمینه ایفا می‌کند در واقع به وظیفه او در قبال تربیت جامعه پیوند می‌خورد و والدین با تربیت فرزندان سالم و معتقد به ارزش های و اعتقادات مذهبی می تواند در سلامت جامعه تاثیر بسزایی داشته باشند.

    فرمانده انتظامی شهرستان زنجان، آموزش همگانی و آگاه سازی به موقع مردم را دو مولفه موثر در پیشگیری از وقوع جرائم دانست و اظهار داشت: کم رنگ شدن اعتقادات مذهبی در بین جوانان از توطئه های دشمنان است و همه باید در این زمینه هوشیار باشیم.

    این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان زنجان گفت: مردم بزرگترین سرمایه پلیس محسوب می شوند و تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات مردم، از ویژگی‌های پلیس جامعه اسلامی است.

    سرهنگ خانی پور به بازگشایی مدارس اشاره و افزود: پیشرفت، شکوفایی و رشد در جوامع انسانی و اجتماعی بر پایه ایجاد امنیت شکل می گیرد و پلیس با هرگونه خطر و یا تهدیدی که امنیت دانش‌آموزان را به مخاطره بیندازد برابر قانون برخورد قاطعانه می کند.

    وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب و سازنده اهالی منطقه با پلیس گفت: شهروندان می توانند برای دریافت خدمات مشاوره ایی در زمینه های مختلف به مشاوران کلانتری مراجعه کنند.

    فرمانده انتظامی شهرستان زنجان سامانه 197 پلیس را بستر نظارت و کنترلی اثر بخش در کیفی سازی ماموریت ها در یگان های انتظامی دانست و از مردم خواست از طریق تلفن 197 با دفتر نظارت همگانی در ارتباط بوده و نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات سازنده خود را با پلیس در میان بگذارند.

    کشف 250هزار نخ سیگار قاچاق از یک دستگاه وانتنیسان در زنجان

    رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از کشف 250 هزار نخ سیگار قاچاق از یک دستگاه وانتنیسان خبر داد.

    سرهنگ جعفر رحمتی  گفت: روز گذشته ماموران مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شهرستان های زنجان حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه وانتنیسان مشکوک شدند.

    وی افزود: مأموران خودرو را متوقف کرده که در بازرسی از این خودرو ها 250  هزارنخ سیگار قاچاق که در قسمت بار خودرو ها جاساز شده بود کشف کردند.

    رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: علاوه بر این تعداد سیگار  219 لوازم آرایشی بهداشتی، هزار 937 قرص لباسشویی کشف کردند.

    وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرمجاز و توزیع کالاهای ممنوعه و قاچاق مراتب را از طریق تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط