فونیکسریمکسبهتام

نخستین پارک ترافیک ورودی غربی پایتخت به زودی افتتاح می‌شود

عصر خودرو : شهردار منطقه ۹ از افتتاح نخستین پارک ترافیک منطقه در راستای ترویج فرهنگ خط سفید خبر داد و گفت: به زودی و در آستانه سال تحصیلی ۹۴ این مجموعه آموزشی ویژه کودکان و دانش آموزان به بهره برداری می رسد.

نخستین پارک ترافیک ورودی غربی پایتخت به زودی افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سیدعلیرضا حسینی با اشاره به افتتاح نخستین پارک ترافیک منطقه افزود: با توجه به جایگاه آموزش و در راستای ارتقا فرهنگ ترافیک، این شهرداری احداث پارک ترافیک جهت آشنایی خردسالان، کودکان و دانش آموزان با ضوابط، قوانین و علائم و تجهیزات راهنمایی و رانندگی را در دستور کار قرار داد.

    وی به آموزش و یادگیری علائم راهنمایی و رانندگی در سنین کودکی تاکید کرد و گفت: این مجموعه با هدف ارتقا سطح دانش و آگاهی ترافیکی راه اندازی می شود تا آنان در سنین پایین بتوانند با قوانین راهنمایی و رانندگی گذر از خطوط عابر پیاده، تابلوها و علائم و خطوط و تجهیزات ترافیک آشنایی لازم را پیدا کنند و طرح همیار پلیس نیز ثابت کرد که کودکان می توانند بزرگترها را به رعایت قانوان ملزم نمایند.

    شهردار منطقه 9 اذعان داشت: ازآنجائیکه کودکان می توانند نقش مهمی در ارتقا فرهنگ ترافیک داشته باشند، بایدکودکان را از سه سالگی با ترافیک ومسائل مرتبط با ترافیک شهری آشنا کرد.

    وی ادامه داد: تجربه استفاده ازکمربند ایمنی این نقش رابطور واضح بیان کرد و از این رو پارک ترافیک می تواند مهم ترین نقش را در ارتقاء فرهنگ ترافیک داشته باشد.

    حسینی افزود: برای همین منظور، زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع در ضلع جنوبی بوستان المهدی (عج) برای احداث این پارک اختصاص داده شد.

    وی خاطرنشان کرد: در این پارک ترافیکی که در دو بخش نظری و عملی طراحی شده، کودکان می توانند با استفاده از دوچرخه و ماشین های کوچک بطور عملی با نحوه بکارگیری ماشین و استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی آشنا شوند.

    شهردار منطقه 9 اضافه کرد: این شبکه مجموعه‌ای است از معابر، تقاطع ها، پیاده روها، پل ها، علائم، چراغ ها و تجهیزات ترافیکی و و دانش آموزان از هر حیث در این پارک با موضوعات ترافیکی آشنا خواهند شد.

    وی ادامه داد: در بخش نظری هم این قشر سنی با استفاده از مربیان می توانند با ایجاد کاردستی ها و بازیهای رایانه ای در این مجموعه آموزش ببینند.

    به گزارش روابط عمومی منطقه 9، حسینی تاکید کرد: احداث این پارک در راستای حفظ محیط زیست، شکلی طراحی شده که هیچ آسیبی به فضای سبز موجود در پارک وارد نشود و احیا و توسعه فضای سبز در این پارک به طور ویژه مد نظر قرار گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط