فونیکسریمکسبهتام

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

تخلفات رانندگی استان بحرانی است

عصر خودرو : فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: وضعیت تخلفات رانندگی استان اصفهان بحرانی است به گونه‌ای که در ۱۵ روز شهریور۱۵ هزار و ۳۸۱ برگ قبض جریمه برای رانندگان خاطی استان صادر شده است.

تخلفات رانندگی استان بحرانی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر یکشنبه در نشستی با خبرنگاران دغدغه فعلی نیروی انتظامی استان اصفهان را وضعیت نامطلوب و بحرانی راهنمایی و رانندگی در سطح استان عنوان کرد و اظهار داشت: این روزها رانندگان درون و برون شهری استان نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی بی‌تفاوت شده‌اند و آمار به دست آمده از میان تصادفات، جرایم و تلفات مصداقی بر این مدعاست.

    وی با بیان اینکه 15 روز نخست شهریور امسال روزهای خوبی برای راهنمایی و رانندگی استان اصفهان نبوده است، افزود: در این بازه زمانی 15 هزار و 381 برگ قبض جریمه برای رانندگان خاطی استان صادر شده است که سرعت غیر مجاز، حرکت در خلاف جهت، عبور از محل تردد ممنوعه و سبقت غیر مجاز در صدر این جرایم بوده است.

    افزایش 57 درصدی کشفیات پلیس در انواع جرایم خشن

    فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص جرایم غیر راهنمایی و رانندگی استان نیز گفت: در این موارد خوشبختانه با کاهش جرایم و افزایش 57 درصدی کشفیات پلیس در انواع جرایم خشن روبرو بوده‌ایم.

    وی با اشاره به افزایش 41 درصدی کشفیات پلیس آگاهی و افزایش 8 درصدی دستگیری و متخلفان در 15 روز شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: همچنین کشف و دستگیری قاتلان استان نیز در شهریور امسال با افزایش 13 درصدی روبرو بوده است.

    سردار آقاخانی در ادامه با اشاره به کشف 80 هکتار زمین‌خواری در سطح استان ابراز داشت: از جمله این زمین‌خواری‌ها می‌توان به کشف زمین‌خواری 3 هزار متر مربعی از اموال اداره راه و شهرسازی و 584 مترمربع اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نام برد.

    وی با اشاره به کشف 2 تن مواد مخدر در 15 روز شهریور امسال افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

    فرمانده انتظامی استان اصفهان، اولویت برخورد با جرایم قاچاق کالا و ارز را در حوزه سوخت عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس در 15 روز شهریور امسال 13 خودروی حمل سوخت قاچاق همراه با 120 هزار لیتر سوخت کشف و ضبط شده است.

    وی افزود: در بخش قاچاق سوخت تاکنون 40 نفر دستگیر و 21 پرونده قضایی در مراجع قضایی استان تشکیل شده است.

    سردار عبدالرضا آقاخانی تامین امنیت و هدایت خودروها برای جلوگیری از ترافیک در اطراف مدارس استان را از برنامه‌های سه ماه سوم سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: از این رو با افزایش دو برابری واحدهای ارشادی و افزایش گشت و نیروهای پلیس راهور این طرح اجرایی خواهد شد.

    وی افزود: در بخش ارشاد و برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی ما برخورد فیزیکی به جز در موارد خاص نخواهیم داشت.

    فرمانده انتظامی استان اصفهان افزایش نظارت و برخورد با هرگونه ناهنجاری در اماکن و تالارها و باغ تالارهای استان را نیز از دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی استان در سه ماه سوم سال 94 دانست و اضافه کرد: بر این اساس تاکنون 3 هزار مورد بازرسی صورت گرفته که از این تعداد به 1500 واحد اخطار داده شده و 62 مرکز نیز پلمب شده‌اند.

    وی مبارزه با پدیده «دور دور» را نیز از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان عنوان کرد و ابراز داشت: بر این اساس در 15 روز شهریور ماه سال جاری بیش از 300 خودرو توقیف شده است.

    استمرار طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف

    سردار آقاخانی با اشاره به استمرار اجرای طرح مقابله با موتورسیکلت‌سواران متخلف ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشته باشیم که برای طرح موتورگیری نباید نیروهای انتظامی هیچ گونه برخورد فیزیکی و یا درگیری و تعقیب و گریزی داشته باشند.

    وی برخورد با کاروان‌های عروسی را از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی استان در سه ماهه سوم سال 94 عنوان کرد و افزود: رانندگان خودروهای درون حلقه کاروان‌های عروسی باید بدانند که پلاک خودروی آنها به صورت نامحسوس قرائت شده و جریمه درب منزل آنها ارسال خواهد شد.

    سارق سریالی خانه‌های اصفهان هنوز به اسیدپاشی اعتراف نکرده است

    فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری اسیدپاش اصفهان نیز گفت: هنوز این پرونده در اولویت برنامه‌های ما است و ماهانه نیز افرادی مظنون را دستگیر می‌کنیم که در ماه جاری نیز یک نفر را در این زمینه دستگیر کرده‌ایم.

    وی افزود: سارق سریالی خانه‌های اصفهان هنوز به اسیدپاشی اعتراف نکرده است.

    سردار آقاخانی در خصوص حادثه روز گذشته ساختمان دادگستری نیکبخت اصفهان نیز گفت: در این حادثه متهمی که از مشهد برای تفهیم اتهام به اصفهان اعزام شده بود پس از تفهیم اتهام، خود را از طبقه دوم این ساختمان به بیرون پرتاب کرده است.

    وی ادامه داد: این متهم تحت هیچگونه اقدام امنیتی از سوی نیروی انتظامی استان اصفهان نبوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو