فونیکسریمکسبهتام

حمایت‌های دولتی، راهگشای تامین سرمایه قطعه‌سازان

عصر خودر و :حمایت‌های مالی از قطعه‌سازان می‌تواند در به‌روزرسانی ماشین‌آلات صنعتی، نزدیک شدن قطعه‌سازان به استانداردهای اروپایی و رقابت‌پذیری با شرکت‌های خارجی موثر واقع شود. خروجی قابل‌توجه این فرآیند ایجاد شرایط رقابت‌پذیری در قطعه‌سازی برای حضور در بازارهای جهانی است که قطعه‌سازان می‌توانند برای افزایش صادرات نیز هدفگذاری کنند.

حمایت‌های دولتی، راهگشای تامین سرمایه قطعه‌سازان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، در این بین برای ایجاد سرمایه‌گذاری در تمامی صنایع ازجمله صنعت قطعه‌سازی ابتدا دولت باید برنامه‌های حمایتی از تولیدات و صنایع تولیدی را در دستور کار خود قرار دهد. نقش بانک‌ها نیز در تامین سرمایه واحدهای تولیدی نقش مهمی است، این درحالی است که بسیاری از بانک‌ها در کشور تنها جنبه سودجویی دارند و کمکی به تامین سرمایه لازم واحدهای تولیدی نمی‌کنند. میزان بهره بانک‌ها در کشور بالا است، از سویی هم شرایط بازپرداخت این بانک‌ها دشوار است، در نتیجه باوجود این شرایط هیچ‌گونه حمایتی از واحدهای تولیدی در کشور نمی‌شود از این‌رو این واحدها با کمبود امکانات در بخش‌های تولیدی مواجه می‌شوند. بنابراین در صورتی که از پروژه‌های واحدهای تولیدی در کشور حمایت‌های لازم انجام شود، به‌طور قطع این واحدها می‌توانند به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.

    صنایع کشور از لحاظ برخورداری از نیروهای انسانی ارزنده و همچنین مدیران متخصص، از وضعیت مناسبی برخوردار هستند، این درحالی است که تنها به دلیل نبود حمایت‌های مالی برخی صنایع از پویایی لازم برخوردار نیستند. در این بین صنعت قطعه‌سازی نیز ازجمله صنایعی است که با حمایت‌های مالی و سرمایه‌گذاری می‌تواند به رشد چشمگیری دست پیدا کند. پیشنهاد می‌شود، نخست سرمایه‌های موردنیاز این بخش در داخل تامین شود یعنی با حمایت‌های دولتی و تسهیلات بانک‌ها این سرمایه تامین شود و پس از دست یافتن به درصد قابل قبولی از سرمایه در صنعت قطعه‌سازی باب تعامل و مشارکت با قطعه‌سازان خارجی نیز گشوده شود زیرا انتقال دانش فنی به صنعت قطعه‌سازی یکی از فرصت‌های خوبی است که با بهره‌گیری از آن می‌توان به طراحی و ساخت قطعات کیفی و مناسب اقدام کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو