فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس:

لوازم یدکی غیرمجاز باید از گردونه صنعت خودرو حذف شود

توان تولید ۸۰درصد نیاز داخلی قطعات خودرو را داریم

عصر خودرو : عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه لوازم یدکی غیر مجاز باید از چرخونه منعت خودرو حذف شود ،گفت : واردات و فاچاق لوازم یدکی به ضرر اقتصاد کشور تمام می‌شود.

لوازم یدکی غیرمجاز باید از گردونه صنعت خودرو حذف شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، رمضانعای  سبحانی فر درباره قاچاق لوازم یدکی غیر مجاز به کشور ، خاطر نشان کرد : متاسفانه  ما شاهد  حضور کالاهای قاچاق و بی کیفیت در بازار قطعات خودور هستیم که منجر شده است، بسیاری  از افرادی که در راستای صنعت  قطعه سازی قصد سرمایه گذاری  کنند میل و رغبت خود را برای ورود به این صنعت از دست بدهند.

    نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه شاهد ورود کالاهای بی کیفیت چینی در عرصه لوازم یدکی خودرو هستیم ، خاطر نشان کرد: جای تعجب دارد در شرایطی که ما توان تولید 80 درصد  قطعات خودور سازی را در کشور داریم اما  متاسفانه  چرا چینها با کالاهای غیر مرغوب باید بازار کالای ما وارد چالش کنند.

    سبحانی فر، افزود: کالاهای ایرانی که در داخل کشور تولید می شوند دارای شناسنامه  کاری و اقتصادی هستند بنابراین اگر هم در نوع کیفیت خطای  داشته باشند  به سادگی می توانیم قطعه ساز متخلف را شناسایی و تحویل مراجع قضایی دهیم

    وی  با بیان اینکه اعتماد به کالاهای  در جه چندمی چینی بسیار غیر منطقی است زیرا اگر اینگونه  کالاهای خارجی  استاندار قطعه سازی را رعایت نکنند،بطور مسلم  ما نمی توانیم  به مرجع خاصی شکایت کنیم ، یادْآوردشد:  ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید در گام نخست این قطعه سازان را شناسایی و  در گام دوم برخود قضایی کنند.

    عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، یادآورشد:  قاچاق کالا بطور حتم توازن اقتصادی بازار را  برهم می زند زیرا کالای قاچاق بدون شناسنامه وارد می شود و به همین علت باید ستاد مبارزه با قاچاق با تمام قوا در این عرصه ورود کند.

    به گزارش خبرگزاری خانه  ملت ، واردات بی رویه لوازم یدکی در حالی که تولیدکنندگان داخلی توانایی زیادی دارند در کنار تورم رو به رشد هرساله و بالا رفتن هزینه حامل های انرژی، دستمزد کارگران و دیگر هزینه ها  تولید را برای تولیدکنندگان ضرر مطلق ساخته است به همین منظور واردات ارزان در اولویت قرار داده و طبیعی است که ارزان بودن، بی‌کیفیت بودن را نیز به همراه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو