فونیکسریمکسبهتام

برگزاری کارگاهای آموزشی خط سفید برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ گفت: هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی ارتقای فرهنگ انضباط و قانون‌گرایی است.

برگزاری کارگاهای آموزشی خط سفید برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیرحسین حیدرنیا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 7  با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی خط سفید برای رانندگان تاکسی در منطقه اجرا می‌شود، اظهار کرد: این کارگاه‌های آموزشی با حضور 2 هزار و 200 نفر از تاکسی‌رانان برگزار می‌شود.

    حیدرنیا با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی خط سفید از 4 مرداد ماه به مدت 16 روز برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها ارتقای فرهنگ انضباط و قانون‌‌گرایی است.

    وی تصریح کرد: حرکت خودروها در بین خطوط سفید موجب انضباط ترافیکی و کاهش آلودگی هوا می‌شود و تلاش ما این است که تاکسی‌رانان را به عنوان سفیران فرهنگی به نهادینه‌سازی رفتارهای ترافیکی هدایت کنیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک با اشاره به اینکه خط سفید سبب تفکیک مسیر، هدایت رانندگان،‌ مشخص کردن مرز و محدوده حرکت، افزایش ایمنی، کاهش تصادفات و نظم‌بخشی به تردد وسایل نقلیه می‌شود، گفت: آشنایی مقدماتی با خط سفید، بررسی تأثیر عوامل اجتماعی بر اجرای طرح، ارتباط موثر با مسافرین و آموزش طرح توسط رانندگان به دیگران از جمله مواردی است که مطرح می‌شود.

    وی اضافه کرد: امروزه بیشترین تردد را رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی دارند. بنابراین آموزش و اصلاح رفتارهای ترافیکی این گروه در اولویت قرار دارند.

    حیدرنیا در پایان گفت: رعایت خط سفید با محور توقف پشت خط ایست و عبور بین دو خط ممتد از موضوعات اصلی آموزش به رانندگان حمل و نقل عمومی است و در علم ترافیک از خط سفید به عنوان زمان هدایت و راهنمای خاموش رانندگان مطرح شده و خط حریم این خطوط نقش بسزایی در ساماندهی ترافیک شهری دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط