فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در جمع فعالان حمل و نقل:

کنفدراسیون حمل و نقل تشکیل می‌شود

عصر خودرو : تشکل‌هایی مانند تشکل‌های حمل و نقل با جمع شدن در کنفدراسیونی واحد می توانند، همصدا شوند.

کنفدراسیون حمل و نقل تشکیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صبحانه آنلاین، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از تلاش فعالان حمل و نقل کشور برای تشکیل کنفدراسیون حمل و نقل متشکل از تمام بخش‌های حمل و نقل مانند جاده‌ای، دریایی، ریلی و هوایی خبر داد.

     مسعود خوانساری در نشست اعضای انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران که در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت بخش حمل و نقل گفت: بحث تشکیل این کنفدراسیون از سال گذشته مطرح بود و حالا نیز در حال پیگیری است و ما امیدواریم انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران به عنوان قدیمی‌ترین انجمن حمل و نقلی کشور، نقش فعالی در تشکیل این کنفدراسیون بر عهده گیرند.

    وی افزود: برخی انجمن‌های حمل و نقلی برای تشکیل این کنفدراسیون ثبت نام کرده‌اند و ما امیدواریم حداکثر در تیرماه بتوانیم تشکیل مجمع داده و انتخابات این کنفدراسیون را انجام دهیم.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: تضاد در منافع برخی تشکل‌ها با هم ممکن است موجب ایجاد مشکلاتی شود بنابراین تشکل‌هایی مانند تشکل‌های حمل و نقل باید با جمع شدن در کنفدراسیونی واحد، همصدا شوند.

    خوانساری که خود یکی از فعالان و کارشناسان بخش حمل و نقل محسوب می‌شود، همچنین از احتمال حذف کمیسیون حمل و نقل در اتاق بازرگانی تهران خبر داد و گفت: این کار برای جلوگیری از موازی‌کاری با اتاق ایران انجام می‌شود چرا که به طور حتم این کمیسیون در اتاق بازرگانی ایران، تشکیل خواهد شد.  

    وی همچنین با تاکید بر بها دادن به تشکل‌ها گفت: این موضوع یکی از شعارهای انتخاباتی برگزیدگان اتاق بازرگانی تهران بود چرا که ما معتقدیم که بها دادن به تشکل‌های اقتصادی موجب تقویت اقتصاد خواهد شد.

    ادامه رکود در اقتصاد کشور

    خوانساری در ادامه با اشاره به پیش‌بینی وضعیت اقتصادی سخت در سال جاری گفت: هنوز تحریم‌ها برداشته نشده و با وجود مثبت بودن رشد اقتصادی در سال 93 و کاهش تورم، رکود اقتصادی همچنان حاکم است.

    وی گفت: در حال حاضر بخش‌های مختلف اقتصادی به‌خصوص بخش تجارت و صنعت کشور در فشار هستند و البته در این میان بخش حمل و نقل آسیب کمتری از تشدید تحریم‌ها دیده است.

    خوانساری ادامه داد: ادامه رکود و فشار مالیاتی که در سال گذشته وجود داشت و امسال نیز تشدید شد به خصوص در بخش مالیات بر ارزش افزوده، کم توجهی دولت و دیگر نهادهای و سازمان‌هایی که صدور مجوزهای اقتصادی را در دست دارند و فساد اداری که در تمام سازمان‌ها نهادینه شده است بر مشکلات بخش‌های اقتصادی کشور افزوده است.  

    رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: درحال حاضر امید به برداشتن تحریم‌ها و باز شدن گره‌های اقتصادی وجود دارد هرچند که مشکلات اقتصادی ما تنها تحریم نیست اما تحریم‌ها موجب افزایش هزینه‌های مبادله شده و انجام مبادلات تجاری را سخت یا کم کرده است.

    وی تصریح کرد: البته اعمال تحریم‌ها و عملکرد دولت‌های کذشته در قبال آن با تمام اشکالاتی که داشت، این باور را میان مسئولان از راس هرم نظام تا پایین ایجاد کرد که اگر به بخش خصوصی بهای لازم داده می‌شد، کشور راحت‌تر از گردنه تحریم‌ها عبور می‌کرد و آنها اکنون حداقل در حرف به این موضوع اعتراف می‌کنند که اگر پویایی اقتصاد مد نظر است باید بخش خصوصی تقویت شود که ما امیدواریم این حرف‌ها در عمل نیز عملیاتی شود.

    خوانساری ادامه داد: ما باید حالا به این موضوع فکر کنیم که با برداشته شدن تجریم‌ها وضیفه بخش خصوصی چیست و جایگاه ما کجاست؟

    وی ادامه داد: می توان گفت در دوران پساتحریم اساسی‌ترین کار ما تکیه بر توان تشکل‌هاست چرا که هرچه نهادهای مدنی تقویت شود، نتیجه آن تقویت بخش اقتصاد خواهد بود ضمن اینکه تقویت نهادهای مدنی، راه رسیدن به دموکراسی به‌صورت کامل است.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان از تشکل‌های حمل به‌خصوص انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خواست تا به‌صورت فعال‌تر و پویاتر وارد صحنه اقتصادی شوند.

    یک صدایی تشکل‌ها برای رفع مشکلات

    در ادامه این نشست برخی از اعضای انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی نیز خواستار فعال‌تر شدن تشکل‌‌های حمل و نقل در حوزه اقتصادی کشور و همصدایی آنها برای رفع مشکلات این بخش شدند.

    جواد سمساری‌لر ئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران با اشاره به آسیب دیدن بخش حمل و نقل از تشدید تحریم‌ها گفت: ما باید بتوانیم با کمک هم مشکلات این بخش را حل کنیم.

    وی همچنین خواستار همکاری گسترده اعضای انجمن در انتخابات آتی این انجمن شد.      

    لئون آهارونیان به عنوان یکی دیگر از اعضای انجمن نیز خواستار راه اندازی انجمنی واحد برای حمایت از بخش حمل و نقل و پشتیبانی از این بخش برای حل مشکلات شد.                                                                     

    در ادامه فرهاد فزونی عضو انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران گفت: یک‌صدایی تشکل‌های حمل و نقلی موجب می‌شود که صحبت‌های ما شنیده شده و به عنوان خواسته‌ای واحد مدنظر قرار گیرد.

    وی افزود: ما می‌توانیم ساختار اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور را در بخش حمل و نقل نیز پیاده کنیم به این صورت که نمایندگان اعضای تشکل‌های حمل و نقلی استان‌های سراسر کشور در تشکلی واحد در تهران گرد هم آیند و تصمیماتی واحد بگیرند و برای به نتیجه رساندن آنها تلاش کنند.

    مسعود عطری دیگر عضو انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی نیز خواستار برنامه‌ریزی تشکل‌های حمل و نقلی برای ایجاد تغییرات و اصلاحات در این حوزه و ایفای نقشی موثرتر برای دوران پس از تحریم شود.

    وی گفت: اگر قرار به رفع تحریم‌ها باشید باید بدانیم که افزایش تقاضا در شرایطی که امکان سرویس‌دهی بیشتری نداریم خود می‌تواند مشکلات جدیدی برای حوزه حمل و نقل ایجاد کند پس باید از همین حالا برای این موضوع برنامه‌ریزی کنیم.

    همچنین در ابتدای این نشست، فاطمه مقیمی عضو هیات رئیسه اتاق تهران با اشاره به سوابق تشکل های حمل و نقلی کشور گفت: حمل و نقل یکی از شاخص‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور به شمار می‌آید. آنچه امروز برای ما حساس و ضروری به نظر می‌رسد، توجه بیشتر به این بخش برای حل مشکلات است. متاسفانه طی سال‌های گذشته فشارهایی به بخش حمل و نقل کشور وارد شده است ولی بدنه کارشناسی و صنفی قوی این بخش می‌تواند با تعیین استراتژی‌های کارآمد، اقتصاد بخش حمل و نقل را به سمت بهبود هدایت کند.

    مقیمی تشکل‌های بخش حمل و نقلی را یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های تخصصی و اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد از این پتانسیل و سابقه باید استفاده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو