فونیکسریمکسبهتام

تولید سواری، وانت و خودروهای حمل‌ونقل عمومی کاهشی شد

عصر خودرو- گزارش عملکرد خودروسازان داخلی در چهار ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد در سالی که مزین به نام تولید، مانع‌زدایی‌ها، پشتیبانی‌ها است، خودروسازان پس رفت کرده و تولید انواع سواری، وانت و خودروهای اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس با کاهش تولید نسبت به چهارماهه ابتدایی سال گذشته روبرو شده‌اند و تنها تولید کمباین و تراکتور افزایش یافته است.

تولید سواری، وانت و خودروهای حمل‌ونقل عمومی کاهشی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، طبق  آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) طی چهار ماه نخست سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب تولید کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) 30.9 درصد و تراکتور 2.4 درصد افزایش یافته است اما در مقابل تولید وانت 11.3 درصد، اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس 1.1 درصد و انواع سواری یک درصد افت کرده است.

    از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال 292 هزار و 500 دستگاه از انواع خودرو سواری تولید شده که نسبت به تعداد دستگاه سواری تولید شده در چهار ماهه ابتدایی سال گذشته که معادل 295 هزار و 400 بوده، یک درصد کمتر شده و در حقیقت سواری‌سازان درجا زده‌اند.

    همچنین تولید انواع اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس نیز 1.1 درصد در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و از 544 دستگاه به 538 دستگاه رسیده است.

    بیشترین میزان کاهش تولید نیز در تولید وانت‌ها دیده می‌شود که تولید آن‌ها در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.3 کاهش را ثبت کرده است. در حالی که در مجموع چهار ماه نخست سال گذشته 25 هزار و 283 دستگاه وانت تولید شده بود، این میزان در مدت مشابه امسال به 22 هزار و 415 دستگاه  رسیده است.  

    در مقابل اما طی چهار ماه نخست سال 1400 بیشترین میزان افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته مختص کمباین‌هاست که از 165 دستگاه با افزایش قریب به 31 درصدی به 216 دستگاه رسیده است. 

    پس از آن‌ نیز تراکتور با 4.1 درصد افزایش تولید، تنها آمار افزایشی تولید خودروها هستند. در مجموع در چهار ماهه ابتدایی سال 1399، حدود 5798 دستگاه تراکتور تولید شده است که این میزان در مدت مشابه سال جاری به 59389 دستگاه رسیده است.

    علاوه بر این‌ها، میزان تولید لاستیک خودرو نیز در چهار ماهه امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته که 85 هزار تن بوده، به 87 هزار و 800 تن رسیده و رشد 3.3 درصدی را رقم زده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط