فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان:

۴۰۰ تخلف اضافه تناژ برای ناوگان حمل و نقل عمومی سمنان ثبت شد

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ خودروی سنگین در استان وجود دارد، گفت: این خودروها در سال گذشته ۴۰۲ فقره تخلف تناژ را ثبت کردند.

۴۰۰ تخلف اضافه تناژ برای ناوگان حمل و نقل عمومی سمنان ثبت شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، احسان منصور کیایی صبح پنج شنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه به میزبانی اداره کل راهداری استان سمنان ضمن بیان اینکه سه هزار و 200 دستگاه خودروی سنگین ناوگان باربری، حمل و نقل و مسافربری استان سمنان را تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: 402 فقره تخلف حمل بار بیش از ظرفیت مجاز در استان سمنان طی سال 97 ثبت شد.

    وی با بیان اینکه حمل اضافه بار باعث آسیب به راه‌ها و ابنیه می‌شود، افزود: بیشترین تخلفات از سوی خودروهای سنگین در استان سمنان نیز متعلق به این شاخص است از سوی دیگر باید گفت اضافه تناژ به وسیله نقلیه هم آسیب می‌زند که رانندگان باید با این هزینه‌های سنگین اقتصادی عرصه حمل و نقل و خودروهای سنگین به آن توجه داشته باشند.

    برخورد با متخلفان

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، از ضرورت رعایت قانون توسط رانندگان به عنوان یک ضرورت در استان نام برد و افزود: حمل‌بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، شبکه راه‌های کشور را که با صرف هزینه‌های زیاد ساخته شده‌اند، دچار فرسودگی کرده و هزینه تعمیر و بهسازی آن را پیش می‌اندازد که خسرانی برای کشور محسوب می‌شود.

    منصور کیایی ادامه داد: به همین منظور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری پلیس راه استان سمنان طی سال 97 نسبت به شناسایی تخلف اضافه تناژ و کنترل مبادی جاده‌ای و حمل نقل مبادرت ورزیده که ماحصل این کنترل‌ها ثبت ده‌ها تخلف بوده است.

    وی با بیان اینکه اعمال قانون برای رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل متخلف در سال گذشته در دستور کار پلیس راه بوده است، تاکید کرد: یکی دیگر از راهکارهای مقابله با تخلفات حوزه تناژ در کنار اعمال قانون، کنترل و گشت‌های نامحسوس است.

    پایش راه‌ها به وسیله دوربین

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: برای جلوگیری از تخلفات در این حوزه کنترل و نظارت‌های میدانی محسوس و نامحسوس توسط تیم گشت‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور نیروهای پلیس راه در مقاطع مختلف سال انجام شده است.

    منصور کیایی با بیان اینکه برخوردهای قانونی با رانندگان متخلف در حوزه تناژ طی سال 97 بدون اغماض صورت گرفته است، تاکید داشت: بیشترین تخلف اضافه تناژ متعلق به شهرستان گرمسار و بیشترین نوع تخلفات اضافه بار مربوط به مواد معدنی بوده است.

    وی افزود: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین با دوربین‌های پایشگر راه‌ها، تمامی مبادی ورودی و خروجی استان و جاده‌ها را زیر نظر دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط