فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی:

اتوبوس‌های برقی‌ پایتخت افزایش می‌یابد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران از برنامه‌های شهرداری برای افزایش اتوبوس‌های برقی‌ پایتخت خبر داد و گفت: در حال حاضر این اتوبوس‌ها فقط در مسیر میدان خراسان تا ۱۷ شهریور فعال است.

اتوبوس‌های برقی‌ پایتخت افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ،  پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران   درباره وضعیت اتوبوس‌های پایتخت اظهار داشت: در حال حاضر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دارای 5 هزار و 926 دستگاه اتوبوس در بخش عمومی و خصوصی است که از این تعداد هزار و 342 دستگاه در بخش عمومی و 4 هزار و 584 دستگاه آن در بخش خصوصی قرار دارد.

    وی افزود: از کل اتوبوس‌ها 3 هزار و 382 مورد آن دیزل، 2 هزار و 480 دستگاه گاز سوز و 64 دستگاه برقی است همچنین متوسط طول عمر ناوگان  11.5 سال است که 3 هزار و 232 دستگاه معادل 54 درصد ناوگان فرسوده است.

    مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران ادامه داد: بر اساس برنامه 5 ساله توسعه شهر تهران به طور کلی 500 دستگاه اتوبوس جهت نوسازی و 500 دستگاه اتوبوس جهت توسعه ناوگان اتوبوسران در سال در نظر گرفته شده است.

    سنندجی در مورد اتوبوس‌های برقی خاطرنشان کرد: در اتوبوس‌های برقی اتصال و ارتباط قسمت برق 800 ولت ورودی اتوبوس‌ها تنها از طریق سیستم پانتوگراف عایق شده بر روی سقف اتوبوس امکان پذیر بود بنابراین در صورت قطع ارتباط شاخک از خطوط بالاسری، اتوبوسران باید به جهت انجام فرآیند ارتباط مجدد، شخصاً اقدام می‌کرد ولی اکنون با تمهیدات پیش‌بینی شده و اصلاح زیرساخت ها این مشکل برطرف و دیگر نیازی به تنظیم با دست توسط راننده نیست.

    وی از توسعه و افزایش اتوبوس‌های برقی پایتخت خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها مسیر میدان خراسان تا انتهای 17 شهریور دارای اتوبوس برقی است و در تلاشیم برای دو مسیر دیگر نیز امکان را فراهم سازیم.

    مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران یادآور شد: شهرداری به موضوع خرید اتوبوس‌های جدید برقی و نوسازی اتوبوس‌های قبلی اهتمام داشته و مقدمات لازم در این زمینه در حال انجام است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو