فونیکسریمکسبهتام

فرمانده پلیس راهور استان فارس:

طرح ویژه ترافیک ماه رمضان در شیراز اجرا می‌شود

عصر خودرو : فرمانده پلیس راهور استان فارس گفت: طرح ویژه ترافیکی در ماه رمضان در زمان افطار، قبل از اذان مغرب و لیالی قدر در شیراز اجرا می‌شود.

طرح ویژه ترافیک ماه رمضان در شیراز اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سرهنگ مصطفی عباسی بعدازظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک شیراز مربوط به سال 88 است، اظهارداشت: زیرساخت‌های این طرح آماده نبود و به همین خاطر متوقف شد در صورت آماده شدن زیرساخت‌ها و در صورت لزوم این طرح در شیراز اجرا می‌شود.

    وی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح ترافیک تصمیماتی برای روان کردن ترافیک در مرکز شهر گرفته شده است، تصریح کرد: این تغییر مسیر در شبکه معابر خیابان‌های بعثت و خلدبرین پس از ماه‌ها کارشناسی از شنبه شانزدهم خرداد ماه شروع شد.

    فرماندهی پلیس راهور استان فارس با اشاره به اینکه نمی‌توان در رابطه با مفید بودن یا نبودن اینگونه طرح‌ها زود قضاوت کرد گفت: باید این طرح‌ها را حداقل سه ماه اجرا کرد و پس از بررسی، مواردی مانند مشکل تابلوها را برطرف کرد که این امر احتمال دارد برای ساکنان یا کاسبان محل نارضایتی در پیش داشته باشد.

    وی با بیان اینکه این طرح خوب برآورد شده و باید مردم در مدت سه ماه کمی صبر داشته باشند افزود: هدف از اجرا این طرح روان‌سازی ترافیک بوده تا گره‌های ترافیکی باز شود و به همین دلیل زمان بعضی ‌از چراغ‌های راهنمایی کم شده و از سه و چهار زمانه به دو زمانه تغییر کرده است و در برخی نقاط نیز چراغ‌ها حذف شده‌اند.

    فرماندهی پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه مسیرهایی را برای یکطرفه کردن در نظر داریم خاطرنشان‌کرد: پیشنهاد طرح مربوط به دوسال قبل بوده و مصوبه شورای ترافیک استان است و نظر شهرداری یا پلیس راهور به تنهایی نیست و احتمال می‌رود با این تغییرات نیازی به اجرای طرح ترافیک نباشد.

    وی با بیان اینکه اولویت در این مسیر با ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص اتوبوس‌هاست تصریح کرد: هفت خط ویژه در این مسیر در نظر گرفته شده است که یک مسیر از ورودی گلستان تا نمازی و مسیر دیگر از خیابان فرهنگ شهر بلوار پاسداران تا باسکول نادر است.

    فرماندهی پلیس راهور استان فارس با اشاره به بحث خیابان بین چهارراه حافظ و ادبیات خاطرنشان‌کرد: ما موافق بازکردن یک خط این مسیر هستیم.

    سرهنگ عباسی با بیان اینکه میدان امام حسین(ع) عامل تاثیرگذار ترافیک در خیابان زند است بیان کرد: به واسطه پروژه قطار شهری در این میدان، ضلع مقابل استانداری کشش این حجم از ترافیک را ندارد و موضوع دیگر حجم زیاد ساختمان‌های پزشکی و مطب است که سبب ایجاد ترافیک در این مسیر شده است.

    وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای احداث مطب در ساختمان‌های مسکونی وجود ندارد افزود: ساختمان پزشکان در این خیابان یکی از موارد ایجاد ترافیک است و به همین دلیل اصرار برجابه‌جایی ساختمان پزشکان داریم و البته راه‌اندازی پارکینگ نشاط تا حدی می‌تواند ترافیک خیابان زند غربی را کاهش دهد.

    فرماندهی پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه وظیفه قانونی برای راهنمایی و رانندگی در زمینه فرهنگ سازی وجود ندارد گفت: فراهم کردن زیرساخت‌ها وظیفه راهنمایی و رانندگی نیست اما هر دوربین ثبت تخلفات که نصب شود سرور آن در راهنمایی و رانندگی است.

    وی با اشاره به دو مرحله‌ای بودن طرح تابستانه تصریح کرد: مرحله اول از 12 تا 27 خرداد بوده و مرحله دوم از عید فطر تا هفتم مهر ماه است و در این طرح‌ها دو سوم عوامل راهنمایی ورانندگی حاضرند.

    سرهنگ عباسی خاطرنشان‌ کرد: در ماه مبارک رمضان نیز طرح ویژه زمان افطار، قبل از اذان مغرب و لیالی قدر را داریم و در خصوص روزه‌خواری حین رانندگی نیز طبق مقررات برخورد لازم انجام می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه برخورد شدید با بی‌حجابی در حین رانندگی انجام می‌شود و متخلف به پلیس اخلاقی تحویل داده می‌شود گفت: در زمینه آموزش رانندگی و فرهنگ آن باید در زمینه ساخت فیلم و انیمیشن بیشتر کار شود.

    فرماندهی پلیس راهور استان فارس  با بیان اینکه در سال گذشته 53درصد از کشته‌های ما عابر پیاده بوده‌اند گفت: استاندارد آن 30 تا 33 درصد است و این موضوع هم به بحث فرهنگی و هم به پل‌ها و زیرگذرها مربوط است که به عنوان مثال در بلوار رحمت عرض زیاد این بلوار مشکل‌ساز بوده و پل‌ها نیز مکانیزه نیست و افراد مسن و بیمار مجبور به حرکت از زیر پل عابر پیاده هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو