فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

لزوم تامین امنیت زنان در حمل و نقل

عصر خودرو : وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ایمنی زنان در حمل و نقل از جمله حمل‌ونقل دریایی، زمینی وهوایی باید رعایت شود و محدود کردن زنان در جامعه می‌تواند عواقب منفی به دنبال داشته باشد.

لزوم تامین امنیت زنان در حمل و نقل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در مراسم انعقاد تفاهمنامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه مساله زنان موضوعی بسیار با اهمیت و پیچیده است گفت: این موضوع به ویژه در زندگی مدرن شهری ایران در حال حاضر بسیار مهم است.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: در جامعه‌ای با فرهنگ‌های قدیمی و سنت‌های ریشه‌دار زندگی می‌کنیم که از سوی دیگر در آستانه یک نوع بازخوانی مجدد هستیم .

    آخوندی با بیان اینکه مهم‌ترین بحث اجتماعی این بازخوانی حضور زنان در جامعه است، گفت: قبل از انقلاب حضور زنان روبه‌روی مذهب قرار ‌گرفت اما شاهکار امام خمینی (ره) این بود که این تقابل را از میان برد و گفتمانی درون دینی را در حوزه زنان مطرح کرد.

    وی در ادامه با تاکید بر پرهیز از سیاسی شدن امور زنان در جامعه افزود: در ایران و بسیاری از کشورها در هنگام پرداختن به این نوع امور تحولات اجتماعی به ابزار سیاسی تبدیل می‌شوند و در این حالت، به جای پیشبرد اهداف یک سری موافق و مخالف برای موضوع به وجود می‌آید.

    وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کار ما در وزارت راه و شهرسازی این است که از منظر اجتماعی به موضوع زنان نگاه کنیم گفت: این موضوعی است که ارتباط مستقیمی با سطح زندگی و نحوه حضور زنان در شهر و جامعه ما پیدا می‌کند. چنین مبحث مهمی در حوزه‌های مختلفی مانند شهرسازی و فعالیت‌های شهری، در حوزه مسکن، سکونتگاه‌های غیررسمی، عرضه خدمات و فعالیت‌های تولیدی زنان می‌تواند به برنامه‌های عملیاتی تبدیل شود.

    آخوندی با بیان اینکه در شقوق مختلف حمل و نقل از جمله حمل‌ونقل دریایی، زمینی وهوایی باید شرایطی ایمن برای زنان فراهم کنند، افزود: این‌که ایستگاه‌های راه‌آهن در دل شهر باشد یا بیرون از شهر با ایمنی زنان ارتباط مستقیمی دارد.

    وزیرراه و شهرسازی ادامه داد: اگر ایستگاه راه آهنی در 10 کیلومتری شهری باشد شاید زنان در قطار شرایط ایمنی داشته باشند اما با رسیدن به مقصد ایمنی آنان کاهش می یابد، ایمنی زنان در حمل و نقل بحث بسیار پیچیده‌ای است و باید آن را در پایانه‌ها و سیستم حمل و نقل در نظر بگیریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو