فونیکسریمکسبهتام

اعلام محدودیت های ترافیکی قم به مناسبت نیمه شعبان

عصر خودرو : رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم، محدودیت های ترافیکی داخل و خارج استان به مناسبت نیمه شعبان و سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) را اعلام کرد.

اعلام محدودیت های ترافیکی قم به مناسبت نیمه شعبان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ سید کرم الله حسینی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت اعمال محدودیت در سطح شهر قم، گفت: آن دسته از هموطنانی که از مسیر اتوبان تهران به قم مشرف می شوند، باید وارد میدان 72 تن شده و از بلوار ولی عصر(عج) که معروف به کمربندی امام علی(ع) است، طی مسافت کرده و به میدان ولی عصر ورود پیدا کنند، از میدان ولی عصر هم به سمت میدان بقیه الله(عج) و سپس بلوار انتظار ادامه مسیر داده و به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کنند که لزوما باید در یکی از پارکینگ های یک، دو، سه و یا چهارخودروی خود را متوقف کنند.

    وی افزود: وسائط نقلیه شخصی در میدان ولی عصر، این اختیار را دارند که از مسیر بلوار کبیری به سمت بلوار بزرگ پیامبر اعظم(ص)، یعنی بلوار کبیری به سمت شهر قائم به سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) می توانند در حاشیه بلوار وارد پارکینگی که به نام مسجد مقدس جمکران تعبیه شده و معروف به آل یاسین است، خودروی خود را پارک کنند.

    وی اضافه کرد: هموطنانی که از بلوار کبیری می آیند، در تقاطع انسجام و بلوار پیامبر اعظم(ص)، می توانند دوربرگردان بعد از تقاطع را، در جهتی که مقابل مسجد مقدس جمکران است، دور بزنند و به محدوده سمت راست بلوار پیامبر اعظم(ص) آمده و در پارکینگ های انسجام که تعداد زیادی خودرو هم در خود جای می دهد، متوقف شوند.

    وی در خصوص اتوبوس های بین شهری نیز بیان کرد: اتوبوس های بین شهری که وارد میدان بقیه الله می شوند، نیز می توانند از ادامه بلوار خلیج فارس روی پل بقیع، وارد پارکینگ یاوران مهدی و یا پارکینگی که در نقطه مقابل به اسم طیبی شناخته می شود وارد شوند، ضمن اینکه در پارکینگ شماره سه هم که در حاشیه مسجد مقدس جمکران است، می توانند از بلوار انتظار ورود پیدا کنند.

    حسینی بیان داشت: هموطنانی که از مسیر اراک و سلفچگان وارد قم می شوند در سه راهی خرمشهر وارد کمربندی امام علی(ع) می شوند و از همین مسیر وارد میدان 72 تن می شوند که بعد هم از میدان 72 تن، همان مسیر و مسافتی را که برای هموطنانی که از تهران به قم وارد می شوند گفته شد را به همان شکل طی کرده و در همان پارکینگ هایی که گفته شد، توقف خواهند کرد.

    وی خاطرنشان کرد: هموطنانی که از مسیر کاشان به قم مشرف می شوند، باید پس از طی مسیر اتوبان کاشان، وارد میدان 72 تن شده، یعنی عوارضی قم تهران را دور می زنند و وارد میدان 72 تن می شوند و باز همان مسیری که برای دیگر هموطنان گفته شد را طی کرده و خودروی خود را در یکی از پارکینگ ها متوقف کنند.

    وی افزود: وسائط نقلیه ای که از مسیر جاده قدیم قم – اصفهان ورود می کنند، در بلوار الغدیر از طریق مسیر شهرک قدس و ادامه آن بلوار شهید آوینی کوه خضر نبی به سمت بلوار ظهور که پارکینگ های ناظم زاده شرقی و غربی در دوطرف این بلوار تعبیه شده است، اتوبوس ها در پارکینگ های ناظم زاده شرقی و وسائط نقلیه شخصی نیز در پارکینگ های ناظم زاده غربی متوقف می شوند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی قم در خصوص محدودیت های ترافیکی، گفت: محدودیت های ترافیکی نیز در همین محل ها، ورودی پارکینگ ها و ورودی پارکینگ ها از سمت جاده قدیم اعمال می شود، اجازه تردد به سمت مسجد مقدس جمکران داده نمی شود، از سمت بلوار انتظار به میدان انتظار، در میدان بقیة الله(عج) اجازه ورود خودرو داده نخواهد شد، مگر در مواردی که هماهنگی های لازم صورت گرفته باشد.

    وی ادامه داد: از سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) و تقاطع انسجام و بلوار پیامبر اعظم(ص) هم محدودیت تردد داریم و خودروها فقط می توانند از کانال های مشخص شده وارد پارکینگ های حاشیه بلوار شوند.

    وی با اشاره به چگونگی تردد وسائل نقلیه سنگین، اضافه کرد: تردد و ورود وسائل نقلیه سنگین از قبیل تریلرها و کامیون ها به غیر از خودروهایی که حامل مواد سوختی و فاسد شدنی می باشند از تاریخ 12 خرداد تا پایان روز جمعه 16 خرداد، به معابر متصله استان و شهر قم ممنوع است و توسط پلیس راه های استان های همجوار کنترل های لازم انجام خواهد شد.

    حسینی بیان کرد: آن دسته از کاروان هایی که با اتوبوس های بین شهری وارد شهر مقدس قم می شوند و قصد زیارت حرم حضرت معصومه (س) را دارند، ورودشان به سطح شهر خصوصا هسته مرکزی و متصله به حرم حضرت معصومه (س)، مطلقا ممنوع است و باید از مسیرهای گفته شده از کمربندی امام علی(ع) به پارک سوار شمالی که در حاشیه عوارضی قم - کاشان هست، وارد شوند و آن فاصله تا حرم را با ناوگان عمومی شهر قم به ویژه اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری قم طی مسافت کنند.

    وی ابراز داشت: در میدان بقیه الله پارکینگ امامزاده جعفر غریب با ظرفیت 200 دستگاه اتوبوس ویژه توقف اتوبوس ها می باشد و مابقی خودروها در بالاتر میدان ولی عصر هم می توانند ادامه مسیر کرده و وارد میدان بقیه الله شوند و سپس وارد پارکینگ یاوران مهدی شده و یا از میدان بقیه الله وارد بزرگراه خلیج فارس پل بقیع و سپس وارد خیابان امام حسن عسکری(ع) شوند و در یکی از پارکینگ های طیبی یا بخشی از یاوران مهدی توقف می کنند.

    وی ادامه داد: اما اتوبوس ها در مسیر بلوار انتظار و ادامه خلیج فارس باید در پارکینگ یاوران مهدی و طیبی و یا پارکینگ شماره سه در حاشیه میدان انتظار توقف کنند.

    حسینی تصریح کرد: در جهت مقابل پارکینگ انسجام که وسعت زیادی نیز دارد خودروهایی که از میدان ولی عصر یا در طول بلوار پیامبر اعظم (ص) ورود پیدا می کنند، می توانند از تقاطع انسجام و بلوار پیامبر اعظم (ص) که محدودیت های ترافیکی وجود دارد، وارد این پارکینگ شوند.

    * آمادگی پلیس راه قم برای میزبانی نیمه شعبان

    رییس پلیس راه استان قم از آمادگی پلیس راه فرماندهی انتظامی استان برای میزبانی نیمه شعبان و سالگرد ارتحال امام خمنیی(ره) در استان خبر داد.

    سرهنگ اردشیر جمشیدی راد در این زمینه اظهار داشت: با توجه به اینکه محورهای استان قم در این تعطیلات از ترافیک بسیار سنگینی برخوردار می شود، تمهیدات ترافیکی از ساعت 12 روز سه شنبه 12 خرداد تا ساعت 24 روز پنج شنبه 14 خرداد، اعمال می شود.

    وی افزود: در آزاد راه قم - تهران که در شب نیمه شعبان تردد وسایل بسیاری را خواهیم داشت، تردد وسایل نقلیه سنگین ممنوع است؛ همچنین با توجه به احتمال ترافیک سنگین در سطح استان، برای خودروهای سنگین و تردد آن ها نیز در محورهای استان، محدودیت هایی اعمال خواهد شد.

    وی از شهروندان تقاضا کرد: ضمن همکاری با پلیس، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از حرکت بین خطوط خودداری، فاصله ایمنی و بستن کمربند ایمنی را نیز حتما رعایت کنند.

    جمشیدی اضافه کرد: هموطنان می توانند تخلف اتوبوس ها را با سامانه پیامکی 110120 اطلاع دهند و در صورتی که تخلفی از راننده سر زد، موارد را به پلیس اطلاع رسانی کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو