فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران خبر داد

تلاش شهرداری برای استقرار نظام حمایتی رانندگان خودروهای عمومی

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درخصوص حذف سهمیه بنزین رانندگان تاکسی، گفت: معیشت ۸۰ هزار نفر راننده تاکسی و حدود ۷۰۰۰ اتوبوسران با حذف سهمیه بنزین دچار مشکل شده است و نظام حمایتی از این اقشار کم بضاعت بسیار مهم است و سعی داریم با جلب مشارکت دولت این نظام حمایتی را مستقر کنیم.

تلاش شهرداری برای استقرار نظام حمایتی رانندگان خودروهای عمومی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در مورد حذف سهمیه بنزین رانندگان تاکسی با بیان اینکه هزینه رانندگان تاکسی حدود 8 تا 12 درصد افزایش یافته است، افزود: هزینه خدمات رانندگان تاکسی با حذف ناگهانی بنزین سهمیه‌ای افزایش یافته است و تلاش داریم با همکاری شورای شهر و وزارت کشور چاره‌ای در این خصوص که ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد، بیندیشیم.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه شهرداری به تنهایی قادر به جبران این هزینه‌ها نیست گفت: پیگیر شرایط سخت رانندگان تاکسی و اتوبوس هستیم و تلاش داریم تا با سیاست حمایتی و سبد حمایتی دولت برای این قشر این مسئله را قابل تحمل کنیم. این سخن که بعضا گفته می‌شود تاکسی‌ها CNG سوز هستند درست نیست چرا که در تهران تنها 50 درصد تاکسی‌ها از سوخت CNG استفاده می‌کنند که باید سیاست‌هایی با مشارکت دولت اتخاذ شود.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است با حذف بنزین سهمیه‌ای تاکسی‌ها، کرایه نیز افزایش یابد، تصریح کرد:‌ اینکه باید نظام جبرانی برای رانندگان تاکسی پیش‌بینی شود قطعی است. ما نمی‌توانیم نرخ سوخت را افزایش داده و بعد تصور کنیم هیچ تاثیری در معیشت مردم نداشته است. نباید همه فشارها به سمت مردم باشد و این پسندیده نیست. از سویی دیگر نباید رانندگان تاکسی جور این سیاست‌ها را بکشند و باید نظام جبرانی با مشارکت شهرداری، شورای شهر و دولت پیش بینی شود.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه با افزایش کرایه منفعتی به رانندگان نمی‌رسد، گفت: همواره افزایش نرخ کرایه برابر با نرخ تورم است. اگر بخواهیم به دنبال حل موضوع باشیم باید ارتقاء کیفیت حمل ونقل عمومی مد نظر باشد و دولت سیاست‌های حمایتی در نظربگیرد، این درحالیست که ما سالانه به 5000 اتوبوس نیاز داریم تا حمل ونقل عمومی گسترش و نوسازی شود، اما شاهد آن هستیم که در 5سال اخیر، حتی یک دستگاه اتوبوس نیز به شهرداری تهران داده نشده است و در طول 10سال اخیر ناوگان اتوبوسرانی در فقیرترین وضعیت ممکن قرار دارد و در هیچ دوره اتوبوسرانی به این میزان فقیر نبوده است.

    تشکری هاشمی در ادامه افزود: دولت در حوزه کمک به اتوبوسرانی می‌تواند اعتبارات را مستقیما به شهرها دهد تا آنها خود نسبت به تامین عقب ماندگی‌های موجود اقدام کنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه ساخت و گسترش مترو نیز دولت باید به دنبال راه حل عملیاتی باشد گفت: دولت می‌تواند در حوزه تخصیص فاینانس به مترو مشکل‌گشا باشد تا بتوانیم پاسخگوی هجوم مردم به حمل و نقل عمومی باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط