فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون عمران شورا اعلام کرد؛

خصوصی سازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت

الگوبرداری از ۱۰کلانشهر دنیا

عصر خودرو : رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای واگذاری ناوگان اتوسرانی به بخش خصوصی گفت: محاسبات جدید بر حسب پیمایش انجام می شود.

خصوصی سازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، احمد دنیامالی با بیان اینکه در حال بررسی و کارشناسی واگذاری اتوبوسرانی به بخش خصوصی هستیم گفت: پیش از این اتوبوسها  توسط شهرداری خریداری و سپس به بخش خصوصی واگذار می شد این مدل در حین اجرا با مشکلاتی روبرو شده. بنابراین بر اساس الگوگیری از 10 کلانشهر برتر دنیا که از روش خصوصی سازی در بخش اتوبوسرانی استفاده کرده اند الگو گرفته و در حال مطالعه و بومی سازی این روش ها هستیم و قصد داریم خرید خدمات کنیم.

    وی اضافه کرد: شهروندان با کارت و یا پولی که پرداخت می کنند وارد شبکه می شوند و دیگر پولی میان مسافر و راننده رد و بدل نمی شود و محاسبات بر اساس پیمایش انجام می شود.

    دنیامالی در پاسخ به این پرسش که با اجرای این روش تکلیف اتوبوس هایی که در حال حاضر در ناوگان فعالیت می کنند، گفت: این طرح در مرحله مقدماتی است و تا زمانی که نهایی شود عمر ناوگان فعلی اتوبوس ها به پایان رسیده و در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران به 3 تا 4 هزار اتوبوس نیاز دارد که می توان ناوگان جدیدی را بر اساس این روش به شبکه اضافه کرد.

    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص پیش بینی اعتبارات لازم برای تامین ایمنی اتوبوس های گاز سوز در کشور گفت: ما سال گذشته 3 هزار مخزن گاز اتوبوس ها را تست کرده و مخازن فرسوده را تعویض کرده و در حال حاضر نیز آنچه که ایمنی این اتوبوس های برگردد از لحاظ اعتباری هیچ مشکلی نخواهند داشت.

    وی در پاسخ به این پرسش که سرانجام درهای حائل در ایستگاه های مترو چه شد گفت: ما همچنان به دنبال اجرایی کردن این طرح در ایستگاه های مترو هستیم مسئولان مترو معتقدند نصب این درها اقتصادی نیست اما نگاه شورا به این موضوع نگاه مادی و اقتصادی نیست و به اعتقاد ما اگر یک نفر درسال هم جان خود را در خطوط از دست بدهدباید برای آن هزینه کرد این در حالی است که سالانه بیش از 10 نفر در ایستگاهها خودکشی کرده  و بنابراین وجود این درهای حائل لازم است.

    دنیامالی درپاسخ به این پرسش که  چه راهکاری برای عدم تکرار اتفاقی که در جلسه گذشته شورای شهر تهران افتاد پیشنهاد می کنید گفت: وجود تضارب آرا در شورا لازم است اما باید حریم شورا را حفظ کنیم و بحث ها شخصی نشود. من چندین بار این پیشنهاد را مطرح کرده ام که به طور ماهیانه یا فصلی جلسات خصوصی برگزار شود که در آن دستوری نباشد و در آن مشکلات خود را مطرح کنند. این جلسه، جلسه نزدیکی اعضا به یکدیگر است که من آن را نزدیکی قلوب می نامم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو