فونیکسریمکسبهتام

در راستای گسترش تولید و صادرات؛

قطعه‌سازان ایرانی مهیای حضور مجدد در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو می‌شوند

عصر خودرو- دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور از برنامه ریزی برای حضور قطعه‌سازان ایرانی برای دومین سال پیاپی در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو در راستای گسترش تولید و صادرات خبر داد.

قطعه‌سازان ایرانی مهیای حضور مجدد در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، آرش محبی‌نژاد افزود: نمایشگاه «اتومبیلیتی 2023» مسکو از 21 تا 24 آگوست (30 مرداد تا دوم شهریور 1402) با حضور قطعه‌سازان و خودروسازانی از کشورهای مختلف جهان در مرکز بزرگ نمایشگاهی مسکو (اکسپو سنتر) برگزار می‌شود و قطعه‌سازان ایرانی برای دومین سال پیاپی، پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را در آن برگزار خواهند کرد و توانمندی‌های خود را در معرض دید جهانیان قرار خواهند داد.

    وی بیان‌داشت: این مهم با مدیریت و برنامه‌ریزی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور برگزار خواهد شد که بزرگترین حضور بین‌المللی شرکت‌های ایرانی در تاریخ صنعت نمایشگاهی کشور است و به‌طور قطع نقطه عطفی در اجرای رویکرد صادرات‌محور شدن صنایع قطعه‌سازی ایران خواهد بود.

    محبی‌نژاد خاطرنشان‌کرد: در این راستا و مطابق قرارداد منعقد شده، انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور (ISMAPA) نماینده و همکار شرکت برگزارکننده نمایشگاه مسکو (ITEMF) در ایران است و همه اقدام‌های لازم را برای حضور شرکت های ایرانی در این رویداد انجام خواهد داد.

    وی یادآور شد: نمایشگاه پارسال که با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و کشورمان و همچنین سفیر ایران در مسکو همراه بود، بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی به شمار می‌رفت، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی به وسعت یک‌هزار و 700 متر مربع سالن اختصاصی و 900 متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه به شمار می‌رفت.

    وی ادامه‌داد: در نمایشگاه اتومبیلیتی 2022 مسکو بیش از 40 شرکت خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی حضور داشتند که با توجه به شرایط خاص بازار خودرو روسیه و مزیت‌های رقابتی صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایران، منجر به امضای 12 تفاهم‌نامه همکاری به مبلغ 700 میلیون یورو شد.

    دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: هرچند زنجیره تامین خودروسازی کشورمان پیش‌تر نیز همکاری‌هایی را با شرکت‌های روسیه داشتند، اما سال گذشته و با حضور پررنگ در نمایشگاه اتومبیلیتی سطح این همکاری‌ها ارتقا یافت.

    وی اظهار داشت: برای حضور پر رنگ صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی کشورمان در نمایشگاه امسال، سالنی به مساحت 2 هزار متر برای شرکت‌کنندگان ایرانی در نظر گرفته شده که در حدود یک‌هزار و 300 متر مربع آن به غرفه‌سازی خواهند پرداخت.

    محبی‌نژاد ادامه‌داد: بخشی از نمایشگاه این دوره به نمایش خودروهای کشورهای حاضر در نمایشگاه اختصاص داده شده است و بر این اساس امکان حضور خودروسازان دولتی و خصوصی ایرانی در این رویداد تجاری فراهم شده است.

    وی تاکید کرد: شرکت‌های توانمند صادراتی و فعال در صنعت خودرو و قطعه‌سازی که تمایل به حضور در نمایشگاه اتومبیلتی 2023 مسکو را دارند، می‌توانند درخواست خود را به انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور (ISMAPA) اعلام کنند.

    بر اساس این گزارش و به اعتقاد کارشناسان، پتانسیل چهار تا پنج میلیارد دلاری برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و به‌ویژه بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه برای ایرانی‌ها وجود دارد.

    اردیبهشت ‌امسال قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا از گروه خودروسازی سایپا در بازارهای روسیه و بلاروس به‌میزان 45 هزار دستگاه و ارزش 450 میلیون یورو طی سه سال منعقد شد. همچنین این گروه خودروسازی صادرات محصولات پی 90 (کادیلا) و شاهین به روسیه را در دستور کار دارد که همگی از دستاوردهای حضور قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی در نمایشگاه پارسال است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو