فونیکسریمکسبهتام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد:

ادامه حیات خودروسازان، منوط به قیمت‌گذاری واقعی

عصر خودرو- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل باید به گونه‌ای باشد که خودروسازان بتوانند به فرآیند تولید ادامه دهند.

ادامه حیات خودروسازان، منوط به قیمت‌گذاری واقعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز،‌ علی آقامحمدی در حاشیه بازدید از غرفه گروه خودروسازی سایپا در بیست و سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و صنایع وابسته در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، با تاکید بر اینکه موضوع قیمت‌گذاری، مولفه اصلی صنعت و خرید خودرو است، تصریح‌ کرد: قیمت محصولات خودروسازان داخلی باید به گونه‌ای باشد تا خودرو‌سازان بتوانند به تولید ادامه دهند. البته در این میان ضرورت دارد که صنعت خودرو، متناسب با قدرت خرید مردم حرکت کرد و یا شرایطی فراهم شود که مردم با شرایط بهتری خودرو خریداری کنند.

    او بیان داشت: در صنعت خودرو باید به سه موضوع طراحی،‌ تکنولوژی و مصرف سوخت توجه کرد. اگر خودروسازان در بخش‌های یاد شده برنامه‌ریزی کنند، قطعا این صنعت می‌تواند با سرعت بیشتری رشد و نیاز بازار را تامین کند.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وقتی خودرویی از خطوط تولید خودروسازان حذف می‌شود، باید جایگزین آن از قبل مشخص شود، ‌گفت: اگر به این مقوله توجه شود، بازار خودرو هم دچار بهم ریختگی نخواهد شد.

    آقا‌محمدی با بیان اینکه اگر نتوانیم به تولیدکنندگان خودرو اعتماد کنیم در مورد صنعت خودرو هم نمی‌توانیم حرف زیادی بزنیم، ‌بیان داشت: قطعه‌سازان و خودروسازان جزو بزرگترین مجموعه‌های تولیدی هستند و باید به وجود آنها افتخار ‌کنیم. از همین رو در صنعت خودروسازی نیاز به اجماع ملی داریم و نباید به صحبت‌های غیرکارشناسی، ‌توجه کرد. برخی‌ها نمی خواهند صنعت خودرو قوی شود اما با اجماع و همکاری مشترک می‌توان صنعت خودرو را به پویایی که هدف‌گذاری شده است، ‌رساند.

    عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه خودروسازی از صنایع مادر است و اثرگذاری آن بر سایر صنایع قابل توجه است، افزود: این صنعت به سمت بلوغ کامل در حال حرکت است و محصولات جدیدی که خودروسازان امسال به بازار عرضه خواهند کرد آنها را از سال‌های قبل بسیار متمایز می‌کند.

    لازم به ذکر است در نمایشگاه یاد شده شرکت مگاموتور از پیشرانه جدید N20 رونمایی کرد. این پیشرانه با حجم  2000  سی سی با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی  موجود در موتورهای درون سوز از جمله استفاده از سیستم زمان بندی سوپاپ‌ها بر روی هر دو میل بادامک، استفاده از سیستم زمان بندی متغیر Mid Lock، سیستم EGR ، کارکرد در سیکل اتکینسون با استفاده از آخرین تکنولوژی در کاهش اصطکاک قطعات متحرک با وفاداری به رویکرد سنتی شرکت مگاموتور در موضوع دوام و هزینه نگهداری پایین (بهره مندی از تایمینگ زنجیر) با  بهره‌گیری از تکنولوژی شرکت Mitsubishi ژاپن توسعه یافته است. این موتور امکان توسعه محصولات با پیشرانه با تکنولوژی هیبریدی را برای محصولات سایپا به ارمغان خواهد آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط