فونیکسریمکسبهتام

فروشگاه مستر یدکی ارائه دهنده انواع لوازم یدکی خودرو

عصر خودرو- تهیه لوازم یدکی خودرو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که برای صاحبان خودرو وجود دارد.

فروشگاه مستر یدکی ارائه دهنده انواع لوازم یدکی خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هیچ‌گاه نمی‌توان با تکیه بر این‌که یک خودرو‌ی دست اول خریداری می‌کنید، به فکر این باشید که در سال‌های آینده و در زمان استفاده از خودرو‌ی خود، نیازی به لوازم یدکی خودرو پیدا نخواهید کرد. لوازم خودرو هم مانند هر وسیله‌ای ممکن است خراب، فرسوده و دچار مشکلات فنی شود. به همین دلیل است که باید قطعات تعمیر یا تعویض شود. در این شرایط پیدا کردن نمایندگی فروش بهترین لوازم یدکی خودرو که بتوان از اصالت و سلامت کالای آن اطمینان کرد، یک بحث مهم است. شما برای تهیه‌ی لوازم یدکی مورد نیاز خود به سراغ کدام مرجع می‌روید؟ آیا خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح می‌دهید یا عقیده‌ی شما بر خرید حضوری لوازم یدکی خودرو است؟ اگر خرید آنلاین از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر لوازم یدکی را مورد تایید قرار می‌دهید، امروز برای شما یکی از نمایندگی فروش قطعات خودرو را معرفی خواهیم کرد.

    به دلیل تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و گرانی این روزها، برخی از افراد همواره دچار تردید و نگرانی درباره‌ی اصالت و درستی لوازم یدکی خودروی خود هستند. سلامت لوازم یدکی خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد که نمی‌توان از آن غافل شد. یک نقص کوچک در لوازم می‌تواند منجر به تصادف، فاجعه‌ای دلخراش و یا ضرر مالی شود. برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی به شما پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید لوازم یدکی خودرو از نمایندگی‌های معتبر باشید. در این مبحث قصد داریم تا نگاهی بر انواع لوازم مورد نیاز خودرو داشته باشیم و آنها را معرفی کنیم.

    فیلتر هوا

    بهترین محفظه فیلتر هوای خودرو شامل مجموع بهم فشرده از کاغذهای کربنی میباشد که در فریمی پلاستیکی قرار گرفته است. کلیه منفذهای اتصال کاغذهای اکاردونی شکل با این فریم را ماده ای از جنس‌لاستیک میپوشاند. در محفظه فیلتر هوا خودرو به خاطر این این منفذها تمامی هوای ورودی به موتور از این فیلتراسیون کاغذی عبور کند.
    محفظه فیلتر هوای خودرو درجعبه ای پلاستیکی به شکلهای مربع یا مستطیل و یا استوانه ای که زیر درب موتور اتومبیل میباشد قرار میگیرد که یا با بستهای کلیپسی شکل و یا پیچ شدن درب این جعبه از ورود هوا از حاشیه ها جلو گیری میشود تا هوای لازم برای موتور خودرو از لوله ای خرطومی شکل که هوای لازم برای موتور را از پشت جلو پنجره خودرو به داخل محفظه قرار گرفتن دستگاه فیلتر هوا خودرو هدایت میکند تامین دلیل خرطومی بودن لوله ها نیز شکستن مسیر مستقیم هوای ورودی میباشد.
    برای اطلاع از قیمت فیلتر هوای خودرو در مستر یدکی کلیک کنید.

    لنت ترمز خودرو

    لنت ترمز خودرو قطعه ای در سیستم بازدارنده و ترمز خودرو است که وظیفه متوقف و یا کم کردن سرعت خودرو را بر عهده دارد. به این صورت که با به وجودآوردن اصطکاک با دیسک ترمز و یا کاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می شود. قدرت این سیستم تقریبا ١۰ برابر و یا حتی بیشتر از قدرت موتور اتومبیل است. لنت‌ترمز در تمام ماشین ها در زیر هر چهار چرخ خودرو جای گرفته است. قیمت یک دست "لنت" مانند قطعات دیگر برای خودروهای مختلف بسته به وزن اتومبیل و حجم موتور و نوع لنت‌ترمز ارزان و مناسبی که کمپانی تولید کننده برای آن خودرو در نظر گرفته متفاوت است. ولی به طور کلی در کشورهای تولید کننده "لنت" که کشور ایران هم جزو آنهاست قیمت یک دست لنت‌ترمز خودرو بین 4 تا 150 دلار می باشد.

    دیسک ترمز خودرو

    یکی دیگر از مهم‌ترین قطعات یدکی خودرو دیسک ترمز است. در صورتی‌که این قطعه در اتومبیل خراب شود، خطرات جانی بسیاری را به همراه دارد. خراب شدن دیسک ترمز موجب عدم کار کردن ترمز و یا کندی در آن می‌شود. قیمت این قطعه به عوامل مختلفی از جمله برند سازنده بستگی دارد. اما به طور عمده از 100 هزار تومان یا 1 میلیون و 200 هزار تومان متغیر است.

    دیسک ترمز در دو نوع ساده و خنک‌کننده خریداری شده و در چرخ جلو و عقب ماشین نصب می‌شود. دیسک‌های خنک‌کننده نیز به دو شکل شیاردار و سوراخ‌دار هستند.
    دیسک‌های نوع ساده روی اتومبیل‌ها قرار دارند. اما شما می‌توانید دیسک‌های خنک‌کننده را هم روی آن‌ها نصب کنید. هدف از تولید این دیسک‌ها، کاهش گرمای دیسک و کالیبر ترمز است. این ویژگی میزان توقف خودرو را برای خنک شدن دیسک کمتر می‌کند.

    شما باید با توجه به مسافت‌هایی که طی می‌کنید و مکان‌هایی که در آن رفت‌وآمد می‌کنید، دیسک موتور نظرتان را خریداری کنید. دیسک‌ها به طور متوسط بین 120 هزار تا 200 هزار کیلومتر عمر مفید دارند. طول عمر مفید این قطعه بسته به نوع خودرو، وزن اتومبیل و سازنده آن متفاوت است.

    برای آنکه طول عمر دیسک ترمز را بالا ببرید، بهتر است از "لنت" جلوی خودروی باکیفیت استفاده کرده و اتومبیل خود را به صورت مداوم چک کنید.

    دینام خودرو

    شاید برای خیلی ها سوال باشد که دینام خودرو چند آمپر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در اتومبیل هاى قدیمى که تعداد چراغ هاى روشنایى مخصوصا در داخل کابین آنها به مراتب کمتر از خودروهاى امروزى بوده است از دینام هایى با میزان ٣۰ آمپر استفاده میشده است، ولى با توجه به طراحى هاى جدید و استفاده از انواع قطعات برقی ماشین بیشتر در اتومبیل هاى امروزى، دینام هاى مورد استفاده در این خودروها از ٥٥ آمپر تا نهایتا ١٢۰ آمپر، بسته به نوع خودرو و میزان برق مصرفى در آنها مورد استفاده قرار میگیرد.

    بهترین نوع دینام ماشین را فقط میتوان با در نظر گرفتن برند و میزان آمپر ماشین معرفی کرد. زیرا از آنجایى که براى هر نوع خودرو بسته به محفظه موجود براى قرارگیرى قطعات مختلف توسط کمپانى تولید کننده، نوع دینام خاصی طراحى شده است. برای هر خودرو میبایست فقط از همان نوع دینام استفاده شود.در خرید بهترین دینام ماشین ار مشخصات گفته شده استفاده کنید. به این روش میتوانید دینامى با کیفیت بالا، برند معتبر و میزان آمپر مناسب استفاده کنید.


    علاوه‌بر مواردی که نام بردیم، فیلتر بنزین، فیلتر روغن و ... نیز همگی از جمله قطعات یدکی خودرو به شمار می‌روند که وجود آن‌ها برای داشتن یک اتومبیل سالم، ضروری است.

    اگرچه که ممکن است محدودیت‌های زیادی در خرید و پیدا کردن لوازم یدکی خودروی خود پیدا کنید اما مستریدکی توانسته‌ی تا حد امکان بیشترین پاسخ را برای نیاز و خرید لوازم یدکی خودرو بدهد.

    تامین و تهیه لوازم یدکی خودرو می‌تواند یک نقش تاثیرگذار در انتخاب برند خودروی شما باشد. اگر لوازم یدکی خودرویی که می‌خرید در بازار به سختی پیدا می‌شود، بهتر است در خرید خود تجدیدنظر کنید. متاسفانه لوازم یدکی رنو در بازار قیمت مشخصی ندارند و ممکن است آن را با قیمت‌های مختلفی در بازار پیدا کنید. در این میان، قیمت‌های سایت مستریدکی، در محدوده‌ی قیمت واقعی قطعات خودرو رنو قرار دارد و می‌تواند مرجع خوبی برای بررسی قیمت‌های بازار باشد.

    همه قطعات لازم برای خودروهای تولید و مونتاژ شده توسط شرکت ایران‌خودرو تولید می‌شود و خریداران می‌توانند به راحتی برای تامین و خرید قطعات مورد نظر خود به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر در سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین سایت فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی مستر یدکی، مرجعی خوب و جامع برای تهیه قطعات مورد نظر است. مشاورین ما در همه مراحل خرید در کنار شما هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط