فونیکسریمکسبهتام

وزارت صمت مکلف به تشدید نظارت بر نصب شناسه لوازم یدکی شد

عصر خودرو- طبق تصمیم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تشدید نظارت بر عملکرد اعضاء زنجیره تجاری کالای لوازم یدکی خودرو در اخذ و نصب شناسه موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است.

وزارت صمت مکلف به تشدید نظارت بر نصب شناسه لوازم یدکی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در پنجاه و دومین جلسه از سلسله نشست‌های کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عملکرد دستگاه‌ها در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز به‌ویژه فرآورده‌های دخانی و لوازم یدکی مورد بررسی قرار گرفت و ارائه پیشنهادات اصناف در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اعمال بهبودهای نظارتی در فرآیندهای ترانزیت دخانیات کشور از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو در این نشست بود.

    همچنین بر اساس این گزارش با تصمیم اعضاء کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تشدید نظارت بر عملکرد اعضاء زنجیره تجاری کالای لوازم یدکی خودرو در اخذ و نصب شناسه موضوع ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

    گفتنی است طرح جمع‌آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی از فروردین‌ ماه  سال قبلدر چند استان آغاز شد و به تدریج به استان‌ها و اقلام دیگر رسید. طبق گفته‌های مسئولان ستاد مقابله با قاچاق و ارز و وزارت صمت در سال گذشته، برآورد شده بود که حدود 30 تا 60 درصد کل بازار لوازم یدکی خودرو سهم فعالیت‌های قاچاق و کالاهای تقلبی است. همچنین بر اساس گزارش وزارت صمت در مورد سهم تخلف در قطعات مختلف خودرویی، بیشترین تخلف مربوط به سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو است.

    از طرف دیگر پایان سال گذشته مهلت ساماندهی 54 قلم لوازم یدکی فاقد شناسه کالا تمام شد و از ابتدای امسال، تمام لوازم یدکی مشمول طرح در سطح عرضه، باید دارای کد رهگیری باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط