فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی خواستار شد:

تجدیدنظر قوه قضائیه در خصوص مجازات سرقت و تخریب علائم و تجهیزات جاده‌ای

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی خواستار تجدیدنظر قوه قضائیه در خصوص مجازات جرائم سرقت و تخریب علائم و تجهیزات جاده‌ای شد.

تجدیدنظر قوه قضائیه در خصوص مجازات سرقت و تخریب علائم و تجهیزات جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که 9 دی‌ماه با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و اعضای کمیسیون ایمنی حمل‌ونقل استان‌ها به‌صورت ویدئوکنفرانس با دستور کار تحلیل تصادفات در استان‌های لرستان و اردبیل در بازه زمانی سال‌های 93 تا 98 و آنالیز نقاط پرتصادف این استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم افزایش تلفات ناشی از تصادفات طی سال 1398 در استان لرستان، با اقدامات صورت گرفته شاهد روند کاهشی تلفات در 9 ماهه سال جاری در این استان هستیم که این روند کاهشی قابل ستایش است و از تلاش راهداران لرستان قدردانی می‌کنیم.

    وی تصریح کرد: هدف همه دستگاه‌های متولی ایمنی راه باید روی کاهش پایدار تلفات با تمهیدات بهبود زیرساختی، فرهنگی، مدیریتی و انتظامی متمرکز شود.

    وزیر راه و شهرسازی خواستار برگزاری منظم جلسات کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل لرستان با حضور استاندار یا معاون عمرانی شد و افزود: با توجه به قرار داشتن لرستان در نقطه کانون ترافیکی و نبود تجهیزات کافی رصد جاده‌های استان، ضرورت دارد برنامه پیشنهادی استان در زمینه اصلاح زیرساخت‌ها و به‌روزرسانی تجهیزات پایش جاده‌ای با همکاری استانداری و سازمان راهداری تهیه شود تا برای 1400 برنامه‌ریزی مدونی در این راستا صورت پذیرد.

    اسلامی همچنین خواستار پیگیری تجدیدنظر قوه قضائیه در خصوص مجازات جرائم سرقت و تخریب علائم و تجهیزات جاده‌ای شد و خاطرنشان کرد: وضعیت لجام‌گسیخته تردد جاده‌ای در کنار سایر مشکلات موجود ایجاب می‌کند دستگاه‌ها با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش تلفات جاده‌ای تلاش کنند.

    سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این جلسه، اظهار کرد: دلیل اصلی افزایش تصادفات استان در سال 98، وقوع سیل در این سال بود که بیشترین آسیب را به راه‌ها وارد کرد و تردد را با مشکل مواجه کرد.

    وی بابیان اینکه روند کاهش تصادفات لرستان در سال جاری نسبت به کشور بیشتر بوده است، افزود: استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص آب و هوایی، استان حادثه‌خیزی است که 50 درصد تصادفات این استان در جاده‌های اصلی و 50 درصد مابقی به‌صورت تصادف رخ به وقوع می‌پیوندد، بنابراین در بلندمدت باید نسبت به ارتقای راه‌ها به چهار خطه اقدام شود.

    خادمی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در استان عدم تناسب تجهیزات پایش جاده‌ای با نیاز استان است، خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به ارتقا و به‌روزرسانی تجهیزات پایش جاده‌ای در استان شد.

    حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز گفت: خوشبختانه با همین امکانات موجود، کاهش تصادفات در استان لرستان محقق شده است در حال حاضر تجهیزات پایش تصویری استان فعال هستند و روزانه به‌روز می‌شوند.

    عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در این جلسه به ارائه گزارش تحلیل تصادفات استان در بازه زمانی 93 تا 98 و عملکرد 9 ماهه این اداره‌کل در سال 99 پرداخت.

    وی اضافه کرد: با وجود وقوع سیل و آسیب جدی به راه‌های استان، با اقدامات زیرساختی، ایمن‌سازی، آموزشی و فرهنگ‌سازی، شاهد کاهش تلفات ناشی از تصادفات در 9 ماهه سال جاری به میزان 41.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم که استان از این نظر در رتبه دوم کشور قرار دارد.

    سرهنگ دالوند رئیس پلیس‌راه استان هم خواستار راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ پلیس‌راه استان و ایجاد گیت‌های بازرسی در مقابل پاسگاه‌های پلیس‌راه به‌منظور افزایش نظارت بر تردد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو