فونیکسریمکسبهتام

فعالیت وانت‌بارهای فاقد بارنامه ممنوع می‌شود

عصر خودرو- ​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اعلام کرد: فعالیت وانت بارهای بدون بارنامه‌ از ابتدای بهمن ماه ممنوع می‌شود و نیروی انتظامی این موضوع را کنترل می‌کند.

فعالیت وانت‌بارهای فاقد بارنامه ممنوع می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، «فریبرز کرمی» دوشنبه با اشاره به اینکه تمامی فعالیت ناوگان بین شهری باید براساس بارنامه انجام شود، به ایرنا، گفت: به تازگی صدور بارنامه برای وانت‌بارها الزامی شده و این ناوگان باید براساس شاخص‌هایی فعالیت کنند.

    وی عنوان کرد: رانندگان و وانت‌بارهای پلاک سفید و نارنجی که در بین شهر فعالیت می‌کنند باید  دارای کارت هوشمند باشند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ناوگان مدل 78 به بالا و رانندگان 23 سال به بالا مشمول این طرح شده و باید برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

    کرمی با بیان اینکه تمامی مراکز صدور کارت هوشمند استان فعال شده است، افزود: ناوگان و رانندگان وانت بار می توانند بصورت اینترنتی در پرتال سامانه کارت هوشمند در قسمت خدمات غیر حضوری با عنوان ثبت نام وانت بار در آدرس WWW.SMARTCART.RMTO.ir  مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

    وی یادآور شد: تاکنون 760 کارت هوشمند برای راننده و پنج هزار و 300 کارت هوشمند برای وانت‌بارها صادر شده و هدف از این طرح ساماندهی این بخش از حمل و نقل بین شهری است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه وانت‌بارها از ابتدای بهمن ماه به بعد باید با داشتن بارنامه فعالیت کنند، عنوان کرد: از ابتدای بهمن تمامی ناوگان براساس پیمایش سوخت دریافت می‌کنند که البته یکی از پیش‌نیازها داشتن کارت هوشمند است و سوخت آن‌ها براساس نوع فعالیت و میزان تردد که در بارنامه مشخص شده تخصیص می‌یابد.

    فعالیت 65 شرکت مسافربری در استان کرمانشاه

    کرمی در ادامه سخنان خود به وضعیت ناوگان حمل و نقل برون شهری استان نیز اشاره کرد و گفت: 65 شرکت و موسسه فعال در زمینه مسافربری و 20 پایانه مسافری عمومی و خصوصی در استان فعال است.

    وی همچنین به فعالیت حدود سه هزار و 200 راننده در حوزه حمل و نقل مسافری در استان اشاره کرد و افزود: حدود 200 دستگاه اتوبوس، 851 دستگاه مینی‌بوس و 818 دستگاه خودرو سواری کرایه، جابجایی مسافران را در استان بر عهده دارند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه، میانگین سن ناوگان اتوبوسی استان را هشت سال، ناوگان مینی‌بوس را 28.5 سال و ناوگان سواری کرایه را هم 10.5 سال اعلام کرد.

    کرمی تعداد مسافران جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری استان کرمانشاه در یکسال اخیر (آذر 97 تا آذر98) را نیز بیش از سه میلیون و 897 هزار نفر اعلام کرد و گفت: میزان راه طی شده توسط ناوگان مسافری استان در این مدت نیز بیش از 74 میلیون کیلومتر بوده است.

    به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه، بیشترین جابجایی مسافران توسط مینی‌بوس انجام شده است.​

    استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

    بیش از 2 میلیون نفر در 32 شهر و 2 هزار و 595 روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو