فونیکسریمکسبهتام

نقش موثر تردد خودروهای پلاک شهرستان در ترافیک پایتخت

برای جلوگیری از مهاجرت‌ها چاره‌اندیشی شود

عصر خودرو- عضو مجمع نمایندگان تهران تردد خودروهای پلاک شهرستان را در ترافیک پایتخت دانست و گفت: مهاجرت بی رویه یکی از دلایل کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و ترافیک پایتخت است بنابراین می‌طلبد برای جلوگیری از مهاجرت‌ها چاره‌اندیشی شود.

نقش موثر تردد خودروهای پلاک شهرستان در ترافیک پایتخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، سیده فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه از برنامه‌ها و تدابیری که کشورها در مورد ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری انجام دادند عقب هستیم، گفت: البته در حال حاضر نیز جای بسی خرسندی است که به این مهم در کشور پرداخته شده و مورد توجه قرار گرفته است.
    سیده فاطمه ذوالقدر

    برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری باید زیرساخت‌ها فراهم شود

    عضو مجمع نمایندگان استان تهران برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری باید زیرساخت‌ها فراهم شود، افزود: در بسیاری از شهرها اقدامات مناسبی انجام شده و حتی این فرهنگ در برخی شهرها نسبت به کلانشهرها به خوبی جا افتاده از این رو باید سیاست‌ها و مشوق‌هایی اتخاذ شود که این مهم در کلانشهرها با توجه به ترافیک و آلودگی هوا مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

    وی با یادآوری روز جهانی بدون خودرو، ادامه داد: این روز فرصت مناسبی بود که با استفاده از دوچرخه و حمل ونقل عمومی بتوان استفاده از خودروهای شخصی و ترافیک را به حداقل رساند.

    حمل و نقل عمومی جوابگوی جمعیت پایتخت نیست

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل پاک، گفت: برای استفاده کمتر از خودروهای شخصی باید زیرساخت‌های استفاده از حمل و نقل عمومی و مترو فراهم شود زیرا در کلانشهرها به ویژه تهران حمل و نقل عمومی جوابگوی جمعیت نبوده و از سویی برخی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها فرسوده هستند بنابراین مردم با توجه به کمبود و فرسودگی حمل و نقل ترجیح می‌دهند از خودروی شخصی استفاده کنند که نتیجه آن افزایش ترافیک و آلودگی هوا است.

    عضو مجمع نمایندگان استان تهران یکی از دلایل کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و ترافیک را مهاجرت بی‌رویه به پایتخت دانست و یادآور شد: هر اندازه که تعداد وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد به همان اندازه افزایش جمعیت را داریم و راهکار این مشکل این است که برای جلوگیری از مهاجرت‌ها چاره‌اندیشی شود.

    عضو فراکسیون محیط زیست مجلس دهم، افزود: حاشیه‌نشینی در اطراف تهران به دلیل مهاجرت ها رو به افزایش است؛ هرچند عواملی مانند کمبود و فرسودگی و سایل حمل و نقل عمومی و کمبود واگن و ازدحام در مترو از عوامل موثر در ترافیک تهران است اما نقش تردد خودروهای پلاک شهرستان نیز در این رابطه بی تاثیر نیست و این به دلیل تمرکز امکانات و وزارتخانه‌ها در پایتخت است بنابراین نیاز است تمهیدات مناسبی برای جلوگیری از مهاجرت‌ها اتخاذ شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو