فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن:

افزایش نجومی قیمت لوازم یدکی خودرو ناشی از سوءاستفاده از فضای موجود است

تحریم‌ها بهانه‌ای برای گرانی

عصر خودرو- عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن معتقد است برخی قطعه‌سازان از شرایط تحریمی سوءاستفاده کرده و قیمت لوازم یدکی را بدون ضابطه افزایش می‌دهند.

افزایش نجومی قیمت لوازم یدکی خودرو ناشی از سوءاستفاده از فضای موجود است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، عبدالله رضیان عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  درباره افزایش قیمت لوازم یدکی در بازار، گفت: در برخی موارد افزایش قیمت کالاها ناشی از سوءاستفاده‌ است؛ در واقع زمانی که از کمبود نقدینگی در قطعه سازی صحبت می‌شود زمینه سوءاستفاده‌ها فراهم می‌شود.

    نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار با بیان اینکه قیمت‌ها بدون مدیریت و نظارت افزایش پیدا می‌کند، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید نظارت دقیقی بر افزایش قیمت‌ها داشته باشند به گونه‌ای که تمام گرانی‌ها ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و بالا رفتن هزینه‌های تولید باشد.

    در حال حاضر سازمان یا نهادی ادعای خودروسازان و قطعه‌سازان مبنی بر زیان‌ده بودن را ارزیابی نمی‌کند بنابراین نمی‌توان به این فضا اعتماد کرد، تحریم بهانه ای برای سوء استفاده برخی شده است

    وی اظهار کرد: در حال حاضر برخی از اجناس نسبت به سال گذشته افزایش قیمت شدید داشته‌اند در حالی که اگر قیمت آنها براساس نرخ ارز نیز محاسبه شود دلار در این مدت تنها سه برابر شده است.

    افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو ناشی از سوءاستفاده از فضای موجود تحریمی است

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو را ناشی از سوءاستفاده از فضای موجود دانست و خاطرنشان کرد: برخی گرانی‌ها پذیرفتنی نبوده و قابل هضم نیست، وزارت صمت باید قیمت‌ها را آنالیز کرده و نرخ‌های واقعی اجناس را مشخص کند.

    بار بدهی خودروسازان به قطعه سازان را مردم می‌پردازند

    عضو کمیسیون عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها خسته شدند، ادامه داد: مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان باعث شده شرکت های تولیدکننده قطعه فشار و بار تامین نقدینگی را با افزایش قیمت‌ها به مصرف‌کننده تحمیل می‌کنند.

    مواد اولیه وارداتی موردنیاز تولید لوازم یدکی با 10 درصد افزایش قیمت از بازار عراق، ترکیه تامین می‌شود

    رضیان با بیان اینکه مشکلی در تامین مواد اولیه داخلی مورد نیاز قطعه وجود ندارد، تصریح کرد: می‌توان قطعات وارداتی را نیز تنها با 10 درصد افزایش قیمت از بازار عراق، ترکیه و... تهیه کرد در نتیجه رشد قیمت‌ها با روند کنونی قابل قبول نیست.

    وی با اشاره به اینکه بازار کنترل نمی‌شود، بیان کرد: قطعه‌سازان از ندای مظلومیتی که همه برای دفاع از آنها سر می‌دهند مبنی بر اینکه این واحدها در تامین مواد اولیه و نقدینگی با مشکل روبرو هستند سوء استفاده می‌کنند.

    عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در حال حاضر سازمان یا نهادی ادعای خودروسازان و قطعه‌سازان مبنی بر زیان‌ده بودن را ارزیابی نمی‌کند بنابراین نمی‌توان به این فضا اعتماد کرد، تحریم بهانه ای برای سوء استفاده برخی شده است./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو