فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسئول خبر داد؛

تشکیل ستاد ایمنی حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی

عصر خودرو- آدم نژاد از تشکیل ستاد ایمنی حمل و نقل با ماموریت ارتقاء ایمنی از طریق بررسی علل وقوع سوانح در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

تشکیل ستاد ایمنی حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم روز ملی ایمنی حمل و نقل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارتقای ایمنی و تلاش برای کاهش سوانح حمل و نقل ضروری است، گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی ستاد ایمنی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران با مامویت ارتقاء  از طریق بررسی علل وقوع سوانح، ارائه توصیه نامه‌ها، ترویج ایمنی و پیشگیری از وقوع سوانح با استفاده از رویکرد کاهش در وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌شود.

    وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل این ستاد با مشارکت همه سازمان‌های تابعه و رگولاتور در هریک از شیوه‌های حمل و نقل در حال انجام است و هیئت امنای این ستاد از نمایندگان ارشد نهاد‌ها و سازمان‌های ذیربط در حوزه بررسی سانحه در سطح نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود.
    بیشتر بخوانید: جان باختن 16 هزار نفر طی یکسال بر اثر سوانح رانندگی/ تشکیل انجمن خبرگان حمل و نقل ریلی

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره ضرورت تشکیل این ستاد گفت: بررسی سوانح تنها با هدف کشف علل و به منظور عدم تکرار سوانح مشابه در آینده انجام می‌گیرد و این فرایند به منظور پیدا کردن مقصر سانحه انجام نمی‌شود.

    وی با توجه به اینکه این موضوع نمایانگر کارکرد اصلی چارچوب بررسی سوانح به عنوان ابزاری در جهت حفظ و ارتقاء ایمنی حمل و نقل است، افزود: ارتقاء ایمنی در دنیا به واسطه کشف علل ناقص ایمنی صورت گرفته و این موضوع از طریق بررسی‌های دقیق سوانح و حوادث شکل می‌گیرد و همین امر سبب شده است تا برخی کشور‌ها با تمرکز بر این امر اقدام به ایجاد ساختمان‌هایی مجزا با ماموریت ایمنی و بررسی سوانح کنند.

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هم اکنون در اکثر کشور‌های دنیا ساختار بررسی متمرکز سوانح ایجاد شده که عملکرد موثر آن موجب کاهش قابل توجهی در میزان وقوع سوانح شده است.

    آدم نژاد اظهار کرد: ایمنی صنعت حمل و نقل متشکل از پارامتر‌های مختلفی است که در برگیرنده سازندگان وسایل نقلیه، بهره‌برداران و ارائه دهندگان خدمات، مالکان وسایل نقلیه، رگولاتورها، فرهنگ عمومی جامعه و بسیاری از موارد دیگر است که باید تمامی این پارامتر‌ها در کنار و به موازات یکدیگر توسعه و ارتقا یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط