فونیکسریمکسبهتام

جاده معمولان پس از سه روز کار طاقت فرسا به صورت موقت باز شد

عصر خودرو- خادمی از بازگشایی اولین محور موقت معمولان پس از سه روز کاری سخت و پر تلاش برای عبور ماشین‌آلات سنگین و ماشین‌های امدادی خبر داد.

جاده معمولان پس از سه روز کار طاقت فرسا به صورت موقت باز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، خیر الله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و زیر بناهای حمل و نقل کشور از بازگشایی محور معمولان پس از سه روز کاری سخت و پر تلاش خبر داد و گفت: شب گذشته با همکاری تمامی نیروهای راهداری و راهسازی  موفق به بازگشایی اولین محور موقت برای عبور ماشین‌آلات سنگین و ماشین‌های امدادی شدیم.

    وی افزود: با همکاری نیروهای راهداری و تعریض، این محور تا ساعاتی دیگر برای  عبور مردم محلی این منطقه نیز باز می شود.

    خسارت یک میلیارد تومانی سیل به  زیر ساخت های جاده لرستان
    مدیر عامل شرکت ساخت و زیر بناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه طبق برآوردهای راهداری کشور،  محورهای اصلی استان لرستان یک هزار میلیارد تومان خسارت دیده‌اند، گفت: محور پلدختر به خرم‌آباد و معمولان جزو مسیرهای اصلی ترانزیت شمال به جنوب کشور به شمار می آید.
    وی افزود:  30 کیلومتر از محورهای تاریخی این منطقه و  30 پل بر روی رودخانه‌ها و جاده‌های روستایی از مهمترین زیر ساخت‌های این منطقه محسوب می شد  که بر اثر سیل و رانش زمین کاملا تخریب شده است.

    خادمی با اشاره به اینکه برای ساخت این محور موقت از جاده روستایی به طول 40 کیلومتر، از میانه آزاد راه خرم‌آباد به پل زال جاده قدیم پلدختر استفاده شده است،  افزود: متاسفانه جاده اصلی این منطقه که در مجاورت رودخانه کشکان قرار داشت کاملا تخریب شده است و ما تنها با ایجاد این مسیر موقت توانستیم روند امدادرسانی را آغاز کنیم.
    وی توضیح داد: قرارگاه خاتم‌الانبیا که راه‌آهن درود به خرم‌آباد و همچنین آزادراه خرم‌آباد به اراک را در دست ساخت داشت در حال ساخت یک مسیر موقت از سمت خرم آباد به معمولان است تا مردم  شهر معمولان از طریق رودخانه بتوانند با این شهر ارتباط برقرار کنند.

    مدیر عامل شرکت ساخت و زیر بناهای حمل و نقل کشور با اشاره به آغاز فرایند مطالعاتی کارشناسان راهداری برای احداث راه‌های اصلی جاده‌ها و همچنین ترمیم زیر ساخت‌های استان لرستان، گفت: مطالعات کلی برای ساخت راه‌های اصلی و آزادراه این منطقه آغاز شده است و حدود 60 کیلومتر راه جدید باید برای این استان ساخته شود.

    وی گفت: 3 کیلومتر از این 60 کیلومتر راه اصلی نیاز به تونل دارد که به زودی با انعقاد یک قرارداد با پیمانکاران بزرگ ساخت راه‌های اصلی را آغاز می‌کنیم.

    خادمی یادآوری کرد: امیدواریم تا یک ماه آینده عملیات اصلی برای احداث راه‌های اصلی و همچنین جایگزین کردن برخی از محورها در این استان را کلید بزنیم.

    مدیر عامل شرکت ساخت و زیر بناهای حمل و نقل کشور درباره خسارت‌های وارد شده بر اثر سیل در سایر استان‌ها هم گفت: راه‌آهن جنوب کشور در استان خوزستان به دلیل آب گرفتگی مسدود شده است، اما هیچکدام از راه‌های اصلی و فرعی در خوزستان مسدود نیست.

    وی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود به دلیل آب گرفتگی و همچنین سر ریز شدن سد کرخه و دِز برخی از محورها در محدوده شوش به سمت اهواز مسدود شود، اما امیدواریم با همکاری نیروهای راهداری مانع از مسدود شدن این راه‌ها شویم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط