فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد؛

آغاز طرح نوروزی ۹۸ سازمان راهداری از ۲۵ اسفند ۹۷

محور کرج-چالوس در ۲۸ اسفند یکطرفه می شود

عصر خودرو- حسن نیا گفت: طرح نوروزی ۹۸ از روز شنبه مورخ ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت روز شنبه مورخ ۱۷ فروردین ۹۸ به مدت ۲۲ روز اجرا می‌شود.

آغاز طرح نوروزی ۹۸ سازمان راهداری از ۲۵ اسفند ۹۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  عبدالهاشم حسن نیا  به تشریح برنامه‌ها و تمهیدات طرح نوروزی 98 سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در بخش‌های مختلف حوزه مسئولیت این سازمان پرداخت و در ابتدا اظهار کرد: طرح نوروزی 98 از روز شنبه مورخ 25 اسفندماه 97 لغایت روز شنبه مورخ 17 فروردین ماه 98 به مدت 22 روز اجرا می‌شود و اصلی‌ترین هدف سازمان دستیابی به رضایت‌مندی حداکثری کاربران و مسافرین جاده‌ای با بهبود ایمنی و ارتقای سطح خدمات سفر‌ها است.
    وی در ادامه با اشاره به نحوه خدمات رسانی مرکز مدیریت راه‌های کشور و سامانه‌های هوشمند حمل‌ و نقل جاده‌ای در طول طرح نوروزی 98 گفت: علاوه بر مرکز مدیریت راه‌های کشور، سالن‌های عملیات 32 شعبه این مرکز در ادارات کل راهداری و حمل‌ و‌  نقل جاده‌ای سراسر کشور به صورت 24 ساعته فعال بوده و به هموطنان خدمت رسانی می‌کنند.
    آماده باش کامل سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌های در طرح نوروزی 98

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای افزود: برای طرح نوروزی پیش رو 182 تابلو پیام متغیر، 771 دوربین نظارت تصویری، 1172 سامانه ثبت تخلف، 2300 دستگاه تردد شمار برخط، 35 سامانه توزین در حال حرکت، سامانه بلوتوث ثبت زمان سفر در 38 محور، 5333 دستگاه بیسیم و تجهیز بیش از 7300 خودرو راهداری به ردیاب برخط به صورت شبانه روزی محور‌های سراسر کشر را رصد می‌کنند و اطلاعات لازم در لحظه از طریق سامانه 141 به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد سامانه‌های جامع اطلاع رسانی 141 در نوروز 97 یادآوری کرد: در مدت مشابه سال گذشته 1.9 میلیون تماس تلفنی با سامانه تلفنی 141 و بیش از 200 هزار تماس با بخش پاسخگویی برقرار شد. از طرفی وب سایت 141 بیش از 8 میلیون و اپلیکیشن همراه 141 بیش از 480 هزار بازدید کننده کرده است. همچنین بیش از 260 هزار پیامک به سامانه پیامکی 1000141 ارسال شد.

    بیشتر بخوانید:آماده‌سازی 16 هزار و 500 دستگاه اتوبوس برای ایام نوروز/ آغاز پیش فروش بلیت اتوبوس‌ها از 12 اسفند ماه
    پیش‌بینی رشد 8 تا 10 درصدی تردد در نوروز 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل

    حسن نیا از پیش‌بینی رشد 8 تا 10 درصدی تردد در نوروز 98 نسبت به تعطیلات نوروز سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، تردد‌ها در هفته دوم نسبت به هفته اول تعطیلات، همزمان با موج بازگشتی سفر‌ها و تمرکز سفر‌ها بازگشتی در روز‌های یک شنبه و دوشنبه 11 و 12 فروردین و بخش عمده آن‌ها در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 14، 15­و 16 فروردین بیشتر باشد و ادامه موج بازگشتی سفر‌ها تا روز شنبه 17 فروردین ادامه یابد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای افزود: پیش‌بینی می‌شود ساعت 18 تا 19­، 17 تا 18 و 19 تا 20 به ترتیب پرتردد‌ترین ساعات در سطح کشور و موج خروج وسایل نقلیه از استان تهران و البرز در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه 28 و 29 اسفند باشند.
    جزئیات محدودیت های ترافیکی تعطیلات نوروز 98

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: بر اساس اطلاعات تردد سال‌های گذشته و مدل‌های پیش‌بینی ترافیک گزارشی از وضعیت ترافیک مورد انتظار نورزو 98 و به نهاد‌های درگیر سفر‌های نوروزی ارسال گردیده است. بر این اساس روند پیش بینی شده پیشنهاد شده است:

    محور رودهن-آمل (­هراز): روز سه‌شنبه 28 اسفند از ساعت 16 و روز چهارشنبه 29 اسفند از ساعت 12 از سمت رودهن به آب اسک به‌صورت یک‌طرفه گردد.

    محور رودهن-آمل (­هراز): روز‌های 15 و 16فروردین از ساعت 16 محور آمل-رودهن از آب اسک به رودهن به‌صورت یک‌طرفه گردد.

    محور کرج-چالوس: در روز‌های 28 اسفند و 7 و 8 فروردین از ساعت 17 و چهارشنبه 29 فروردین نیز از ساعت 13 محور کرج-چالوس به‌صورت یک‌طرفه گردد.

    محور چالوس-کرج: برای پیشگیری از قفل شدن جریان ترافیک در روز‌های 4، 12 و 14 فروردین از ساعت 17 و در روز‌های 15و 16 فروردین از ساعت 13 محور مرزن‌آباد به کرج به‌صورت یک‌طرفه گردد.
    بهره‌گیری از پهپاد برای نظارت برخط گلوگاه‌های ترافیکی نوروزی

    حسن نیا از اقدامات جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در طرح نوروزی 98 خبر داد و گفت: یکی از این اقدامات مدیریت یکپارچه تابلو‌های پیام متغیر و ترافیک نما مبنی بر نظارت و مدیریت یکپارچه بیش از 180 تابلوی VMS و 16 تابلو ترافیک‌نمادر سطح کشور و قابلیت مشاهده تابلو‌ها بر روی نقشه و اخذ انواع گزارش‌های متا و سوابق عملکردی تابلو‌ها است. همچنین بهره‌گیری از پهپاد جهت نظارت برخط گلوگاه‌های ترافیکی نوروزی اقدام جدید دیگری در راستای بهبود مدیریت ترافیک در سفر‌های نوروزی محسوب می‌شود.
    تمهیدات بخش راهداری در طرح نوروزی 98

    وی در ادامه به تشریح تمهیدات بخش راهداری در طرح نوروزی 98 پرداخته و بیان کرد: 14000 راهدار، 2200 دستگاه گشت راهداری،9300 دستگاه ماشین آلات فعال،649 باب راهدارخانه ثابت و سیار،190 باب سوله شن و نمک، 258 باب آشیانه ماشین‌آلات در آماده باش کامل به سر می‌برند.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ابلاغ عدم فعتات عملیات عمرانی تأثیرگذار در جریان ترافیک در سطح و حریم راه‌ها از تاریخ   97/12/25 لغایت  98/1/20 خبرداد و افزود: احیای خط کشی راه‌ها، پاکسازی سطح راه‌ها و آبروی پل‌ها از مصالح باقی مانده از عملیات زمستانی، لکه‌گیری و درزگیری و روکش‌های موضعی، ساماندهی علائم عمودی و افقی و تجهیزات ایمنی راه‌ها، دپوی آسفالت سرد و مصالح (شن و نمک) لازم جهت استفاده در مواقع ضروری، استقرار و چیدمان مناسب تجهیزات و ماشین آلات و همچنین عوامل راهداری در سطح راه‌های حوزه استحفاظی بالاخص مسیر‌های پر تردد و کوهستانی، تجهیز و آماده سازی راهدارخانه‌های ثابت و سیار و راه‌اندازی کمپ‌های نوروزی با هدف ارتقا کیفیت جاده‌ها در سفر‌های نوروزی در دستور کار قرار گرفت.
    تمهیدات بخش حمل‌ونقل مسافر در طرح نوروزی 98

    معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح تمهیدات بخش حمل‌ونقل مسافر در طرح نوروزی 98 با توجه به پیش‌فروش بلیت از روز یکشنبه مورخ 97/12/12 بصورت هم‌زمان (حضوری و غیر حضوری)، بر نظارت مستمر بر نحوه عملکرد شرکت‌های مسافری تاکید کرد و از آمادگی 1680 شرکت اتوبوسرانی در قالب 35شرکت سراسری سرشبکه و 795 شرکت مینی‌بوسرانی و سواری کرایه در سراسر کشور خبر داد.

    وی یادآوری کرد: در طرح سفر‌های نوروزی پیش‌رو 14500دستگاه اتوبوس، 21500دستگاه مینی بوس و 26300دستگاه سواری کرایه به کارگرفته می‌شود و بیش از 118هزار راننده و کمک راننده برای خدمت‌رسانی به مسافرین آماده باش هستند.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به تمهیدات بخش حمل‌ونقل بین‌المللی در طرح سفر‌های نوروزی 98 گفت: با توجه به استقبال هموطنان از سفر‌های بین‌المللی به ویژه در ایام نوروز، آمادگی و آماده سازی پایانه‌های مرزی از هر حیث به منظور استقبال از مسافران متردد از پایانه‌های مرزی و ارائه خدمات مطلوب در دستور کار این بخش قرار دارد و بر همین اساس با شرکت‌های حمل و نقل بین المللی به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و متقاضیان سفر‌های بین المللی مکاتبات و هماهنگی‌ها انجام شده است.
    تاکید بر پرهیز از توقف در مراکز خدماتی منفرد حاشیه راه

    رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای افزود: در طرح سفر‌های نوروزی 98 بر توقف ناوگان عمومی مسافر در مجتمع‌های خدماتی رفاهی جهت دریافت خدمات و پرهیز از توقف در مراکز خدماتی منفرد حاشیه راه فاقد مجوز تاکید شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات نظارتی مربوط به مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در طرح سفر‌های نوروزی 98 گفت: یکی از اتفاقات قابل توجه در طرح نوروزی فعال نمودن کمیته ویژه نظارت بر امر بهره‌برداری از سرویس‌های بهکردی نمازخانه‌های واقع در رستوران‌ها، جایگاه‌های سوخت، واحد‌های پذیرایی، اقامتی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی با حضور کلیه نمایندگان دستگاه‌های ذیربط عضو و انجام بازدید‌های مستمر و متوتا درسطح استان‌ها و شهرستان‌ها، قبل و حین اجرای طرح نوروزی از سوی آن‌ها است.

    وی افزود: همچنین برابر اعلام ستاد اقامه نماز بنر‌هایی در مکان مناسب و در معرض دید همگان به مضمون "هنگام نماز توقف کنید، نماز بخوانید تا سفرتان مبارک باشد" نصب شده است.

    حسن نیا از جانمایی بازارچه‌های موقتی با هدف ارائه محصولات و تولیدات محلی و معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی خبر داد و گفت: این اقدام تاثیر مستقیم بر افزایش ایمنی تردد در زمان سفر و کاهش خستگی در هنگام رانندگی طولانی مدت دارد و از طرفی این اماکن به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های لازم از قبیل: راه‌های دسترسی ایمن و استاندارد، پارکینگ، سرویس‌های بهکردی و انشعابات برق وآب و ... مناسب‌ترین مکان برای برپایی بازارچه‌های موقتی محسوب می‌شوند.
    تمهیدات بخش ایمنی حمل‌ونقل

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به تمهیدات بخش ایمنی حمل‌ونقل نیز بیان کرد: علاوه بر اقدامات ارتقای فرهنگ ترافیکی و رفتار سازی و راهنمایی مسافران، کلیه اتوبوس‌های اسکانیا فعال در بخش حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای قبل از شروع طرح نوروز ملزم به نصب سامانه FMS برروی خودرو‌های خود هستند تا گزارش آنلاین اطلاعات تمامی سنسور‌ها و کد‌های خطای ایجاد شده در سیستم ناوگان (لنت، موقعیت محور، وزن وارد بر محور، کنترلگر ریتاردر و...) به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال شود.

    حسن نیا افزود: با 146مرکز معاینه فنی سراسر کشور برای افزایش زمان ارائه خدمات و آماده به کار بودن آن‌ها به منظور خدمات رسانی به ناوگان عمومی برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده است. همچنین نظارت بر مراکز معاینه فنی به صورت سیستمی و بازدید‌های میدانی و کنترل نحوه انجام و صدور گواهی معاینه فنی، اجرای طرح کنترل و نظارت بر تردد (کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای) با همکاری پلیس راه در تمامی استان‌ها انجام می‌شود.
    رصد تصادفات در راه‌ها در مدت زمان اجرای طرح نوروزی

    وی از رصد تصادفات در راه‌ها در مدت زمان اجرای طرح نوروزی خبر داد و گفت: بررسی علل وقوع تصادف از طریق حضور تیم کارشناسی ستاد در محل وقوع حادثه و بررسی سیستمی از طریق سامانه سپهتن انجام و سپس گزارش به مقامات ذیربط داده می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان یادآوری کرد: تمامی برنامه‌ها و تمهیدات با هماهنگی و همکاری نزدیک و تنگاتنگ با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، هماهنگی ستادی و استانی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، شبکه بهکرد، شبکه بانکی (بانک ملی)، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت‌های انسانی نیرو‌های مسلح، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، مراکز مخابراتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تهیه و تدوین شده است. از طرفی با کاروان‌های راهیان نور و همکاری و مساعدت شده است تا نظارت لازم به منظور به کارگیری ناوگان دارای استاندارد فنی و ایمنی فراهم شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو