فونیکسریمکسبهتام

پیشرفت ۳ درصدی قطعه یک آزادراه تهران-شمال در ۴ ماه اخیر

عصر خودرو- بر اساس اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی قطعه یک آزادراه تهران-شمال طی ۴ ماه اخیر ۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با احتساب این پیشرفت فیزیکی، این پروژه احتمالا شهریورماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

پیشرفت ۳ درصدی قطعه یک آزادراه تهران-شمال در ۴ ماه اخیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل دیروز با اشاره به پیشرفت فیزیکی 94 درصدی منطقه یک آزادراه تهران-شمال، گفته بود: عملیات اجرایی این منطقه از آزادراه تهران-شمال رو به پایان بوده و فقط بخش کمی از عملیات اجرایی باقیمانده است.

    وی افزود: منطقه 2  نیز 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 550 میلیارد تومان در این منطقه هزینه شده است. ساخت منطقه 3 آزادراه به قیمت روز به سرمایه‌ای بالغ بر 4700 میلیارد تومان نیاز دارد اما با توجه به 5 سال زمان مورد نیاز برای اجرای آن سرمایه‌ای نزدیک به 7000 میلیارد تومان برآورد شده است که مجموع سرمایه مورد نیاز برای بخش 2 و 3 را به 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

    وی نیمه مهرماه امسال در حاشیه اتمام عملیات حفاری تونل شرقی البرز نیز گفته بود: منطقه یک آزادراه تهران - شمال، 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 32 کیلومتر رفت و برگشت تونل در این قطعه در حال ساخت است و آخرین پل آن به شماره 9 تیرگذاری شده است. روسازی بتونی این منطقه حدود 50 درصد (16 کیلومتر) انجام شده و امسال به اتمام خواهد رسید.

    مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور با یادآوری اینکه با احتساب تونل شرقی البرز پیشرفت فیزیکی منطقه دو، 23.4 درصد است بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم سال 1400 این منطقه به اتمام برسد.

    خادمی با بیان این‌که 1500 متر از لاینینگ تونل شرقی باقی مانده در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه کار ساخت تونل غربی چه زمانی آغاز می‌شود گفت: هدف ما در این تونل استفاده از TBM برای حفاری است. این دستگاه توسط بنیاد خریداری شده اما با مشکلات مواجه شده‌ایم که احتمالا محل خرید را تغییر دهیم. در تحویل این دستگاه با مشکل مواجه شده‌ایم،باید تصمیم بگیریم به صورت سنتی یا با استفاده از TBM این تونل (تونل غربی البرز) را حفاری کنیم.

    به گفته وی، در صورتی که با دستگاه TBM این تونل را حفاری کنیم 3 تا 4 سال زمان می‌برد و با روش سنتی نیز یک تا یک سال و نیم به این زمان افزوده خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، با توجه به پیشرفت فیزیکی 3 درصدی قطعه یک آزادراه در 4 ماه اخیر، 8 ماه زمان نیاز است تا این پروژه به پیشرفت فیزیکی 100 درصدی برسد. به عبارت دیگر شهریور ماه سال آینده احتمالا قطع یک آزادراه مذکور آماده بهره‌برداری خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو