فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:

جزئیات فاینانس منطقه ۳ آزادراه تهران - شمال

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت ۷۱ درصدی آزادراه اصفهان - شیراز در ۷ قطعه گفت: با پیش‌بینی کمبود منابع مالی تلاش می‌کنیم برای ساخت منطقه ۳ آزادراه تهران - شمال فاینانس خارجی اخذ کنیم.

جزئیات فاینانس منطقه ۳ آزادراه تهران - شمال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، خیرالله خادمی با اشاره به اینکه هدفگذاری شده است آزادراه تهران - شمال در منطقه یک پس از تکمیل نهایی زیر بار عبور ترافیک برود، پیشرفت منطقه یک را 94 درصد اعلام کرد.

    وی افزود:‌ تاکنون 2 هزار و 800 میلیارد تومان در منطقه یک آزادراه تهران - شمال، 300 میلیارد تومان در منطقه 4 آزادراه تهران - شمال و حدود 500 میلیارد تومان در منطقه دوم آزادراه تهران - شمال هزینه شده است و جمع اعتباری که تاکنون از سوی دولت و بنیاد در این پروژه هزینه شده است، 3 هزار و 600 میلیارد تومان است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، پیشرفت منطقه دو آزاد راه تهران - شمال را 26 درصد اعلام کرد و گفت: منطقه سه آزادراه طبق پیش‌بینی‌ها حدود پنج سال برای تکمیل زمان لازم دارد.

    وی ادامه داد:‌ امروز تکمیل منطقه 3 آزادراه تهران شمال 4 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار می‌طلبد و چون مشمول زمان می‌شود، هزینه این پروژه تا 7 هزار میلیارد تومان در منطقه 3 افزایش می‌یابد.

    خادمی اضافه کرد: از آن نظر ممکن است برای آزادراه تهران - شمال خصوصا در منطقه 3 دچار کمبود منابع شویم، سراغ فاینانسرهای خارجی رفتیم که دولت و بنیاد به صورت مشترک از رقم فاینانس استفاده کند و سهم خود را طرفین متعهد شوند.

    وی توضیح داد: در این راستا بنیاد مستضعفان به عنوان شریک پروژه با چند شرکت مختلف چینی (5 شرکت) و یک شرکت اروپایی صحبت‌های اولیه را داشته است تا با تأیید ما مناقصه برگزار شود.

    * تکمیل راه‌آهن خواف - هرات تا مرز افغانستان

    وی درباره راه ‌آهن خواف - هرات گفت:‌قرار بود این پروژه پایان سال 97 به پایان برسد،‌ در این راستا از خواف تا مرز ایران و افغانستان توسط ما ساخته شد، ضمن آنکه 60 کیلومتر را باید در داخل خاک افغانستان اجرایی می‌کردیم و 40 کیلومتر هم در این خط اجرایی در تعهد افغانستان است.

    وی با بیان اینکه این خطر ریلی از خواف تا مرز تکمیل شده است، گفت:‌ بخش 60 کیلومتری بعدی که از مرز آغاز می‌شود توسط ما در حال اجرا است که زیرسازی و ریل‌گذاری آن در حال تمام شدن است.

    * آسفالت 2 قطعه از 4 قطعه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران یکی از حلقه‌های مفقوده کریدورهای ترانزیتی اطراف پایتخت است، گفت: این پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار است و معارض آن برطرف شده است.

    خادمی ادامه داد:‌ در سه هفته گذشته تونل زیرگذر از زیر آزادراه کرج - قزوین برای آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بازگشایی شد.

    وی ادامه داد:‌ این پروژه 158 کیلومتری چهار قطعه دارد که دو قطعه آن آسفالت شده است، در دو قطعه زیرسازی در حال انجام است و در حال تأمین قیر برای پروژه هستیم.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در حال ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح پروژه روی آزادراه‌های تهران - قم و  تهران - ساوه هستیم که هرکدام حدود 10 کیلومتر رمپ و لوپ دارد.

    * پیشرفت فیزیکی 71 درصدی آزادراه اصفهان - شیراز در 7 قطعه

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه یک هزار و 74 پروژه عمرانی فعال در شرکت داریم، اظهار داشت:‌ یکی از پروژه‌های بزرگ ما احداث آزادراه اصفهان - شیراز به طول 223 کیلومتر است.

    خادمی با بیان اینکه آزادراه اصفهان - شیراز برای استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، کرمان و  بندرعباس مزیت دارد،‌گفت: با تکمیل این آزادراه 150 کیلومتر مسیر نسبت به جاده موجود کوتاه‌تر می‌شود.

    وی پیشرفت فیزیکی آزادراه اصفهان - شیراز در 7 قطعه را 71 درصد اعلام کرد.

    * پیشرفت فیزیکی 86 درصد ادامه آزادراه همت تا کرج

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: یکی از پروژه‌هایی که موجب تسهیل ارتباط پایتخت با کرج و قزوین و رفع گلوگاه‌های مسیر را انجام می‌دهد، پروژه ادامه آزادراه همت به کرج است.

    خادمی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی در حال حاضر 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با تکمیل این مسیر، ارتباط جدیدی بین پایتخت و شهر کرج ایجاد می‌شود، این مسیر در ادامه به جاده کرج - چالوس متصل می‌شود که در ادامه آن هم کنارگذر شمالی کرج وجود دارد که شهرداری کرج آن را در قالب آزادراه می‌سازد.

    وی ادامه داد: مقرر شد این آزادراه کنارگذر شمالی هم با تزریق اعتبارات دولتی تکمیل شود و هم‌اکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا بدین ترتیب مسیر آزادراهی مناسبی بین تهران، کرج و قزوین داشته باشیم.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه حدود یک کیلومتر از مسیر انتهای آزادراه همت باید رفع معارض شود، گفت:‌برای تملک اراضی این مسیر حدود 12 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

    وی افزود: ما تاکنون 3 هزار میلیارد تومان در این آزادراه شش خطه هزینه کرده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو